حق اختراع شیائومی برای دوربین پاپ آپ-چرخان را ببینید
1 min read

حق اختراع شیائومی برای دوربین پاپ آپ-چرخان را ببینید

حقیقتا نه به اپل که در حال حاضر ۴ نسل آیفون را با ناچ واقعا عریض ارایه کرده و هیچ تلاش برای بهبود شرایط ندارد (حداقل تا جایی که در محصولاتش می بینیم) و نه به اندرویدی ها که به ده ها راه متوصل شده اند تا نمایشگر تمام صفحه را ارایه کنند. در راستای همین تلاش ها، امشب می توانید حق اختراع شیائومی برای دوربین پاپ آپ-چرخان را ببینید. روی ۲ محور؟! بله، ترکیبی عجیب که در عین جالب هم هست.

حق اختراع شیائومی

حق اختراع اخیر منتشر شده توسط Letsgodigital نشان می دهد که شیائومی در حال کار بر روی طراحی جدید دوربین گوشی های هوشمند است. حق اختراع نشان می دهد که این دستگاه از دوربین جلو سنتی استفاده نمی کند. با این وجود، این دستگاه دارای دوربینی در یک قاب افقی سه گانه است که به عنوان دوربین جلو هم عمل می کند.

این مجموعه می تواند به عنوان دوربین جلو کار کند زیرا از طراحی پاپ آپ (بالا رونده یا بیرون جهنده) و چرخان استفاده می کند. در پایان سال ۲۰۱۹، شیائومی درخواست ثبت اختراع “ماژول دوربین، تجهیزات ترمینال و فناوری ضبط تصویر” را به USPTO (دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده) ارائه داد. این حق ثبت اختراع در تاریخ ۳۰ بهمن سال جاری منتشر شد و پس از آن در پایگاه داده WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی) قرار گرفت.

حق اختراع شیائومی

این حق اختراع نشان می دهد که تلفن همراه از یک صفحه نمایش بزرگ بدون زائده با حاشیه صفحه باریک استفاده می کند. بلندگوی مکالمه روی قاب دستگاه است و دیگر هیچ موضوع قابل مشاهده ای در جلوی گوشی وجود ندارد. با حرکت دوربین به سمت بالا از طریق موتور محرک و سپس چرخش به دور محور عمودی، دوربین عقب می تواند به عنوان یک دوربین جلو عمل کند. دوربین چرخان این مزیت اضافی را دارد که می توان با دوربین اصلی سلفی گرفت که معمولاً از کیفیت بهتری نسبت به دوربین جلو برخوردار است.

طراحی متفاوت دوربین پاپ آپ-چرخان شیائومی

بنابراین، این سازوکار کمی با دوربین در ایسوس Zenfone 6 متفاوت است (که به نظر شخصی من، راه حل آن دستگاه بهتر بود). علاوه بر این، اصل کار نیز با سامسونگ Galaxy A80 متفاوت است. طبق حق اختراع، هنگام گرفتن عکس های سلفی، سیستم دوربین طراحی فلیپ آپ به طور خودکار می چرخد. این موضوع تفاوت زیادی با گلکسی A80 دارد. طبق انتظار، استفاده از دوربین اصلی به عنوان دوربین جلو می تواند از عکس های خود با کیفیت بهتری استفاده کند. این طرح همچنین باعث صرفه جویی در فضا و همچنین هزینه می شود.

سامسونگ گلکسی ای ۸۰ (Galaxy A80) با دوربین چرخان پاپ آپ طور رسما معرفی شد

در ژانویه سال جاری، شیائومی حق اختراعی به نام “تجهیزات الکترونیکی و دوربین مخفی” را به دست آورد. این حق ثبت اختراع دستگاهی را نشان می دهد که از یک دوربین پاپ آپ قابل چرخش استفاده می کند و همچنین می تواند در هر دو جهت عکس بگیرد. شیائومی بدون شک یکی از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند است که بیشترین حق ثبت اختراع برای دوربین های پاپ آپ را درخواست کرده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی از فناوری اختراع شده برای محصولات نهایی استفاده می کند یا نه. البته مدت زیادی است که دیگر شاهد دوربین های عجیب و غریب پاپ آپ و چرخان روی موبایل ها نیستیم.

چرا دیگر شاهد دوربین سلفی پاپ آپ در گوشی های هوشمند نیستیم؟

مانند همه اختراع ثبت شده در صنعت، هیچ تضمینی وجود ندارد که این اختراع ثبت شده بخواهد به محصول تبدیل شود. در واقع، بیشتر اختراع های ثبت شده، هرگز تولید نمی شوند. با این وجود، ما انتظار داریم شیائومی از برخی از این فن آوری های پاپ-آپ در چند دستگاه در سال های آینده استفاده کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که حق اختراع شیائومی برای دوربین پاپ آپ-چرخان جذاب بود؟ طرفدار چه راه حلی برای دوربین سلفی در موبایل های کم حاشیه یا بی حاشیه هستید؟

نوشته حق اختراع شیائومی برای دوربین پاپ آپ-چرخان را ببینید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code