اوپو با کنار زدن هواوی به پرفروش ترین برند موبایل چین تبدیل شد
1 min read

اوپو با کنار زدن هواوی به پرفروش ترین برند موبایل چین تبدیل شد

به گزارش Counterpoint Research، اوپو برای اولین بار پرفروش ترین برند موبایل چین شد. این نتیجه دو عامل است: رشد اوپو و سقوط هواوی. البته باید توجه داشته باشید که آمار هواویِ بدون آنر اینطور شده است.

پرفروش ترین برند موبایل چین : اوپو

دی ماه امسال اوپو ۲۱ درصد از بازار چین را به دست آورد و این آمار توانست برند مذکور را در صدر قرار دهد. برند دیگر BBK یعنی ویویو با ۲۰ درصد نزدیک به هواوی است. پشت سر آن اپل و شیائومی قرار دارند که هر دو با ۱۶ درصد سهم بازار در رتبه های چهارم و پنجم می نشینند.

در زیر جدول زمانی رشد برند Oppo ارایه شده است. سهم بازار آن در ژانویه 33٪ نسبت به دسامبر و 26٪ نسبت به ژانویه 2020 افزایش یافته است. توجه داشته باشید که گوشی های 5G این شرکت به طور جداگانه بررسی می شوند زیرا Counterpoint آنها را به عنوان عوامل اصلی رشد نشان می دهد.

و به راحتی می توان فهمید که چرا عامل اصلی رشد اوپو، گوشی های 5G هستند، زیرا تلفن های هوشمند 5G حدود 65٪ از کل فروش موبایل در چین و در سه ماهه آخر سال 2020 را تشکیل می دهند. این مشکلات هوآوی را هم توضیح می دهد.

هواوی می تواند تراشه های 4G را تهیه کند، اما برای تلفن های 5G باید به موجودی انبار شده تراشه های 5G خود قبل از اعمال محدودیت های تجاری توسط امریکا، اعتماد کند. بنابراین، هواوی تمرکز خود را به سمت بازار پرچمدار که در آن حاشیه سود بیشتر است (اما حجم فروش پایین تر) تغییر داده است.

اوپو توانست سهم بازار از دست رفته هواوی را به خود اختصاص دهد. تحلیلگران به میان رده موفق Reno 5 و سری A مقرون به صرفه اشاره می کنند که هر دو مدل های 5G با قیمت های مختلف دارند.

سقوط هواوی برای شیائومی نیز سودمند بوده است. جالب است که این برند و برندهای BBK در جبهه های مختلف در حال پیشرفت هستند. شیائومی در حال کسب سهم فروش آنلاین هواوی است، در حالی که اوپو و ویوو در فروش آفلاین عملکرد بهتری دارند.

البته فروش آنر توسط هواوی به کاهش شدید سهم بازار نیز منجر شد. پیش از این، تحلیلگران اعداد ترکیبی فروش آنر و هواوی را ردیابی می کردند. جدول زیر تغییرات چارک به چارک بازار منتهی به فروش آنر در ماه ژانویه (حوالی دی ماه) را نشان می دهد.

نظر شما چیست؟ عملکرد هواوی را چطور می بینید؟ به نظر می رسد که در بازار چین هم به دلیل محدویت در تامین تراشه 5G نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

نوشته اوپو با کنار زدن هواوی به پرفروش ترین برند موبایل چین تبدیل شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code