ریلمی GT Neo با مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ و نمایشگر ۱۲۰ هرتز رسما معرفی شد

امروز بالاخره ریلمی از دو گوشی جدیدش رونمایی کرد. گوشی اول ریلمی V13 5G که با دایمنسیتی ۷۰۰ عرضه می شود و گوشی دوم ریلمی GT Neo که نسخه مقرون به صرفه تری از نسخه اصلی realme GT است که ماه گذشته معرفی و عرضه شد.

ریلمی GT Neo

Realme GT Neo از طرحی مشابه نسخه اصلی GT برخوردار است. تنها تفاوت عمده ظاهری این دو دستگاه، در طرح و جنس بدنه پشتی است. برخلاف Realme GT که جنس بدنه از شیشه و چرم طبیعی استفاده شده است، به نظر می رسد که ریلمی GT Neo دارای یک صفحه پلاستیکی در قاب پشتی است. جنس قاب پلاستیکی که قبلا در realme 8 و realme 8 Pro نیز دیده بودیم. ابعاد این گوشی 158.5 * 73.3 * 8.4 میلی متر است و وزن آن 179 گرم است.

نکته جالب در این گوشی صفحه نمایش 6.43 اینچی Super AMOLED سامسونگ است. این پنل دارای وضوح 2400 * 1080 پیکسل (FHD+) ، رفرش ریت 120 هرتز، تاچ سمپل ریت 360 هرتز، نسبت 91.7 درصد صفحه نمایش به بدنه، حسگر اثر انگشت بر روی نمایشگر و یک حفره در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش برای دوربین سلفی است.

به نقل از gizmochina، این گوشی از یک دوربین سه گانه تشکیل شده است که شامل یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی سونی IMX682 ، یک سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 119 درجه و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو است. برای سلفی و تماس های ویدئویی نیز دستگاه دارای یک دوربین 16 مگاپیکسلی است.

اما ریلمی جی تی نئو اولین گوشی مجهز به پردازنده مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ است. همین چیپست همچنین اولین گوشی گیمینگ با مارک ردمی را تأمین خواهد کرد اما ردمی هنوز آن را معرفی نکرده است. پردازنده در این گوشی با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 همراه است. بعلاوه، برای خروج حرارت های تولید شده توسط تراشه هنگام انجام کارهای سنگین، این دستگاه با یک سیستم 3D خنک کننده مایع VC ارائه می شود. ریلمی ادعا می کند که محلول خنک کننده در این تلفن می تواند دمای هسته را تا 15 درجه سانتیگراد کاهش دهد.

پردازنده دایمنسیتی ۱۲۰۰

چیپست Dimensity 1200 در دی ماه ۹۹ رونمایی شد. این پردازنده با معماری ۶ نانومتری است و پیکربندی دایمنسیتی ۱۲۰۰ شامل هشت هسته (1 + 3 + 4) است، هسته اصلی Cortex-A78 است که با سرعت 3.0 گیگاهرتز کار می کند. علاوه بر این ، سه هسته دیگر Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 کم مصرف که با فرکانس 2.0 گیگاهرتز کار می کنند، طراحی شده است. این پردازنده از فناوری MediaTek HyperEngine 3.0 پشتیبانی می کند که هدف آن بهبود عملکرد در بازی ها است.

این گوشی از دو سیم کارت 5G ، WiFi 6 ، بلوتوث 5.1 و NFC پشتیبانی می کند. همه سنسورهای ضروری مانند شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور نور محیط، قطب نما و… را دارد. بلندگوهای استریو، صدای دالبی، دارای گواهینامه Hi-Res Audio، جک هدفون 3.5 میلی متری و پورت USB Type-C از دیگر ویژگی های آن است. متأسفانه تلفن فاقد شیار کارت MicroSD است.

نکته آخر این که این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۱ مبتنی بر Realme UI 2.0 را اجرا می کند و توسط یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 50 وات پشتیبانی می شود. با این وجود، این دستگاه با یک شارژر سریع 65 واتی روانه بازار خواهد شد.

این گوشی در سه رنگ مشکی، نقره ای و برنزی فانتزی و در مدل های زیر روانه بازار می شود:

  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۷۵ دلار
  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۳۰۵ دلار
  • ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۳۶۵ دلار

این مدل از هفته آینده در بازار چین دردسترس خواهد بود اما هنوز اطلاعاتی مبنی بر عرضه جهانی آن اعلام نشده است. نظر شما درباره Realme GT Neo چیست؟

نوشته ریلمی GT Neo با مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ و نمایشگر ۱۲۰ هرتز رسما معرفی شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code