ال جی رسما از بازار موبایل خداحافظی کرد، بدرود کره ای دوست داشتنی
1 min read

ال جی رسما از بازار موبایل خداحافظی کرد، بدرود کره ای دوست داشتنی

امروز ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ تاریخی فراموش نشدنی برای دوست داران تکنولوژی و گوشی های هوشمند خواهد بود. پس از چندین ماه شایعات و خبرهای گوناگون درباره تعطیلی بخش موبایل ال جی، امروز این شرکت رسما اعلام کرد که دیگر در بازار موبایل فعالیت نخواهد کرد و خط تولید گوشی های هوشمند را برای همیشه تعطیل خواهد کرد.

الجی از بازار موبایل خداحافظی کرد

امروز ال جی رسما تایید کرد که بخش موبایل خود را که مدت ها زیان ده بوده است را تعطیل می کند. البته این خبر چندان هم تعجب آور نبود چرا که برای اولین بار اوایل زمستان ۱۳۹۹ بود که زمزمه هایی مبنی بر خروج این شرکت از بازار موبایل شنیده شد و پس از آن هم این خبر از سوی برخی مدیران ال جی به گوش می رسید.

بخش موبایل شرکت ال جی از سال ۲۰۱۵ زیان ده بوده است و سهم بازار تلفن های هوشمند جهانی این شرکت در چند سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است. تنها در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۷۵۰ میلیون پوند ضرر برای این شرکت به بار آورده است. اما امروز این شرکت به صورت رسمی اعلام کرد با تصمیم هیات مدیره خط تولید گوشی های همراه را تعطیل و از بازار موبایل خارج خواهد شد.

در بیانیه رسمی ال جی آمده است:

دور شدن از تولید گوشی های هوشمند این امکان را به شما می دهد تا در سایر زمینه ها مانند قطعات الکترونیکی، فناوری های جدید، هوش مصنوعی، خانه های هوشمند و… بهتر تمرکز کنید تا بتوانید در آن زمینه ها پیشرو و پرچمدار باشید.

به نقل از xda، ال جی سعی کرد بخش تلفن همراه خود را به چندین خریدار علاقه مند از جمله گوگل، فیس بوک، فولکس واگن و شرکتی ویتنامی بفروشد، اما در نهایت نتوانست با هیچ یک از آن ها به توافق برسد.

اگرچه دیگر شاهد معرفی و عرضه گوشی جدیدی از سوی ال جی نخواهیم بود اما پشتیبانی از گوشی های فعلی و به روزرسانی نرم افزاری و امنیتی تا مدت زمان مشخصی ادامه خواهد داشت. ماه گذشته یکی از مدیران ال جی اعلام کرده بود که آپدیت اندروید ۱۱ برای گوشی های LG Velvet 4G, LG Velvet 5G, LG G8X, LG G8S, LG Wing, LG K52 و LG K42 به زودی منتشر خواهد شد.

فروش گوشی های فعلی نیز ادامه خواهد داشت اما این شرکت انتظار دارد تا اوایل تابستان ۱۴۰۰ به صورت کامل از بازار موبایل خارج شود. تا آن زمان این شرکت با دیگر شرکایش برای فروش و خدمات پشتیبانی محصولاتش به طور کامل همکاری خواهد کرد. البته پس از آن تاریخ نیز ال جی در سایر زمینه ها مانند توسعه شبکه 6G و قطعات موبایل با شرکت های دیگر همکاری خواهد داشت.

 

ال جی ممکن است از نظر مالی موفقیت چشمگیری در بازار گوشی های هوشمند نداشته باشد، اما مسلماً نوآوری ها و سهم این شرکت در صنعت گوشی های هوشمند فراموش نخواهد شد.

شما با ال جی خاطره ای دارید؟ چه دستگاهی؟

نوشته ال جی رسما از بازار موبایل خداحافظی کرد، بدرود کره ای دوست داشتنی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code