افزایش سرمایه گذاری شیائومی در تولید تراشه ها در راستای افزایش فشار ایالات متحده

با شعله ور شدن روز افزون جنگ اقتصادی بین دو ابر قدرت شرق و غرب، هر روز شاهد افزایش فشار های ایالات متحده علیه کمپانی های چینی هستیم. حال شیائومی در راستای این افزایش فشارها، در تلاش است تا با سرمایه گذاری مضاعف در بخش تولید تراشه و پردازنده موبایل،‌ وابستگی خود به شرکت های غربی را کم کند. این حرکت بخشی از تلاش های چین برای کاهش وابستگی به فناوری خارجی پس از هدف قرار دادن هواوی توسط ایالات متحده می باشد.

افزایش سرمایه گذاری شیائومی در تولید تراشه ها

بر اساس گزارش NikkeiAsia، این غول فناوری چینی از سال 2019 تاکنون سهام خود را در حداقل 34 شرکت مرتبط با تولید تراشه مستقر در چین به مقدار زیادی افزایش داده است. این کمپانی همچنین سهام خود در 25 شرکت دیگر مبتنی بر سخت افزار را نیز اضافه کرده است که البته این شرکت ها مرتبط با صنعت نیمه هادی نمی باشند. در حال حاضر، سازنده تلفن های هوشمند در حال هدف گیری تراشه ها، سازندگان تجهیزات تراشه، استارت آپ ها و حتی تولیدکنندگان نمایشگرهای پیشرفته، لنزهای دوربین، اتوماسیون و تجهیزات صنعتی است.

تلاش شرکت های چینی برای مقابله با تحریم ها

قابل ذکر است که این سرمایه گذاری های انجام شده توسط شیائومی مطابق با نقشه راه چین برای ایجاد یک زنجیره رقابتی تر در تأمین صنایع حوزه تکنولوژی می باشد. به عبارت دیگر، کاهش اعتماد به فناوری پیشرفته خارجی و تقویت صنعت فناوری خود. شیائومی در حال حاضر یک شرکت چینی با نرخ رشد بسیار سریع است و در بازار جهانی تلفن های هوشمند، با غول های دیگری مانند اپل رقابت می کند. این اقدامات به این علت است که هواوی هدف محدودیت های مختلف تجاری ایالات متحده قرار گرفته و حتی شیائومی نیز با اتهامات مشابهی در ارتباط با ارتش چین روبرو بوده است.

بنیانگذار شیائومی، لی جون، اظهار داشت که “هفت سال از سرمایه گذاری شیائومی در تراشه ها می گذرد. تراشه (C1) تنها یک گام کوچک در پیشرفت بخش تراشه شیائومی به شمار می رود؛ اما نقطه عطفی برای قابلیت پردازش تصویر گوشی های ما است. مسیر جاه طلبی تراشه های ساخت شیائومی طولانی و پر از چالش است، اما ما برای رسیدن به هدف هایمان صبر و استقامت داریم. “سایر شرکت های چینی نیز از سال گذشته و زمانی که ایالات متحده دسترسی هوآوی به تأمین کننده اصلی تراشه خود، TSMC، را قطع کرد، تلاش های مشابهی در زمینه تقویت تولید تراشه داشته اند.

نظر شما راجع به سرمایه گذاری شیائومی در تولید تراشه ها چیست؟ به نظر شما فشار های دولت ایالت متحده علیه شرکت های چینی تا کجا ادامه خواهد یافت و عکس العمل دولت چینی چه خواهد بود؟

نوشته افزایش سرمایه گذاری شیائومی در تولید تراشه ها در راستای افزایش فشار ایالات متحده اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code