سیستم عامل iOS 15 با پشتیبانی از Touch ID و کنترل سنتر جدید معرفی می شود

اپل هفته گذشته رسما تایید کرد که مراسم WWDC 2021 را با عنوان “Glow and Behold” در تاریخ ۱۷ تا ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد کرد. در مراسم WWDC 2021 اپل احتمالاً از سیستم عامل های iOS 15 و macOS 12 در کنار watchOS 8 و … رونمایی می کند. اما خبرهایی منتشر شده است که نشان می دهد iOS 15 با کنترل سنتر دوباره طراحی شده معرفی خواهد شد و البته در آیفون های نسل آینده مجددا شاهد سنسور اثر انگشت خواهیم بود.

سیستم عامل iOS 15

این دومین سال پیاپی است که اپل به دلیل همه گیری COVID-19 یک کنفرانس مجازی توسعه دهندگان در سراسر جهان برگزار می کند. این رویداد برای همه توسعه دهندگان رایگان خواهد بود. اپل در این مراسم از نسخه های بعدی تمام به روزرسانی های نرم افزاری آینده در چندین سیستم عامل پشتیبانی شده رونمایی می کند. معرفی iOS 15 به دلیل گستردگی دستگاه هایی که آن را اجرا می کنند، طبیعتا جالب ترین بخش این مراسم خواهد بود.

به نقل از phonearena، طی چند سال گذشته معمولا اپل از منتشر شدن ویژگی های نرم افزاری و همچنین سخت افزاری محصولاتش پیش از موعد معرفی رسمی جلوگیری کرده است و تا حدود زیادی نیز در این راه موفق بوده است، اما هر از چندگاهی خبرهایی موثق نیز به بیرون درز پیدا می کند. جدیدترین اطلاعات درمورد iOS 15 اپل ادعا می کند که شاهد یک کنترل سنتر باز طراحی شده هستیم که کمی از نظر طراحی از Big Sur Mac پیروی می کند.

با توجه به شایعات منتشر شده توسط iPhoneSoft ، مرکز کنترل جدید امکان شخصی سازی ویژه ای مانند مرتب سازی مجدد ابزارها با کشیدن و رها کردن را فراهم می کند، که احتمالاً شبیه به آیکون های روی صفحه نمایش در منوها خواهد بود. علاوه بر این، مرکز کنترل نسبت به نسخه فعلی iOS 14 خود جمع و جورتر خواهد بود که منطقی هم است چرا که اکثر ابزارها و ابزارک های موجود اختیاری هستند و به طور پیش فرض وجود ندارند و کاربران می توانند با سلیقه خود آن ها را بچینند.

خبر جالب دیگر ادعا می کند که iOS 15 از احراز هویت بیومتریک دوگانه پشتیبانی می کند که به کاربران امکان می دهد قفل گوشی آیفون خود را با Face ID یا Touch ID باز کنند. مطمئنا، حتی اگر این خبر درست هم باشد، این ویژگی iOS 15 تا زمان رونمایی رسمی از آیفون 13 فاش و تایید نمی شود چرا که اپل در این زمینه به شدت محافظه کارانه عمل خواهد کرد. قبلا نیز زمزمه هایی مبنی بر استفاده اپل از اسکنر اثر انگشت در صفحه اولتراسونیک آیفون های نسل بعد شنیده میشد (مانند آنچه در گلکسی اس ۲۱ اولترا وجود دارد) اما این خبر هیچ گاه از سوی اپل تایید و یا رد نشد.

نظر شما درباره iOS 15 و نسل بعدی آیفون ها چیست؟

نوشته سیستم عامل iOS 15 با پشتیبانی از Touch ID و کنترل سنتر جدید معرفی می شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code