دو پتنت گوشی کشویی شیائومی و گوشی ماژولار شیائومی منتشر شدند

شیائومی به عنوان سومین برند بزرگ تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته می‌شود. حفظ چنین جایگاهی، نیازمند توسعه و طراحی ایده‌های جدید و عملی کردن آن‌ها است. نوآوری، بخش مهم و حیاتی یک کمپانی در پیشرفت است. به این ترتیب، دو پتنت گوشی کشویی شیائومی و گوشی ماژولار شیائومی به تازگی تبت شده‌اند. در این مطلب، به جزئیات دو پتنت جذاب و جالب شیائومی که به تازگی لو رفته‌اند، می‌پردازیم.

پتنت گوشی کشویی شیائومی

شیائومی اسناد زیادی را از ثبت حق اختراع‌ها و پتنت‌های خود در منابع مختلف ثبت کرده است. این پتنت‌ها، نشان می‌دهند که طراحان شیائومی ایده‌های زیادی را برای ساخت گوشی‌های هوشمند در آینده دارند. اما عملی شدن این پتنت‌ها، زمان مشخص و دقیقی ندارد. شاید به وقوع پیوستن به کارگیری پتنت‌های مذکور، طی چند سال آینده رخ دهد! پیش از این، در مورد پتنت شیائومی برای یک گوشی با دوربین سلفی چرخان درون نمایشگر گفته بودیم. در این پتنت، شیائومی قصد داشت تا کیفیت دوربین‌های سلفی درون نمایشگر با استفاده از این مکانیزم، افزایش دهد.

پتنت شیائومی برای دوربین سلفی درون نمایشگر چرخان

اما به پتنت‌های جدیدی از این غول چینی می‌رسیم. دو پتنت گوشی کشویی شیائومی و گوشی ماژولار شیائومی، اخیراً لو رفته‌اند. ابتدا، نگاهی به پتنت گوشی کشویی شیائومی خواهیم داشت. ببینیم این پتنت، چه جزئیاتی دارد و کارکرد آن دقیقاً چگونه انجام می‌پذیرد.

پتنت شیائومی برای گوشی دو لبه کشویی

به نقل از Gizmochina، این پتنت‌ها چند پیش منتشر شده‌اند. پتنت گوشی کشویی شیائومی، در ژانویه ٢٠٢١ ثبت شده بوده است. اما در نهایت، این حق اختراع طی هفته اخیر به صورت عمومی انتشار یافته است. در این پتنت‌های منتر شده توسط LetsGoDigital، می‌توان کارکرد و طراحی این گوشی کشویی را مشاهده کرد. شیائومی، غول چینی فناوری، در این پتنت یک گوشی با مکانیزم کشویی دو طرفه را ثبت کرده است. این طراحی در بازار موبایل فعلی، بسیار خاص است. این گوشی، از مکانیزم کشویی دو طرفه برخوردار شده است. کارکرد این مکانیزم، به این شکل است که دو فریم میانی سمت راست و چپ این گوشی، از یک موتور مکانیکی بهره مند شده است. این موتور در زمان صدور فرمان استفاده از قابلیت مختص به این قابلیت، نمایشگر‌ جانبی را حرکت می‌دهد. همچنین دیگر لبه کشویی این گوشی، دوربین‌ها را در خود جای داده است.

بله درست حدس زدید؛ این گوشی در یکی از لبه‌های کشویی خود از نمایشگر و در دیگری، از دوربین اصلی و سلفی برخوردار شده است. کارکرد این پتنت به شکلی است که شما از هر لبه کشویی آن، استفاده جداگانه‌ای را داشته باشید. لبه سمت چپ این گوشی، دارای نمایشگر ثانویه است. کارکرد دقیق این نمایشگر ثانیه، هنوز مشخص نشده است. اما انتظار می‌رود که این عمل، برای بهبود تجربه استفاده گوشی به صورت Multi Task، انجام شده باشد. شما می‌توانید برای استفاده از یک برنامه یا بازی به صورت‌های مختلف، این نمایشگر را به کار بگیرید.

اما از سوی دیگر، دومین لبه کشویی این گوشی دارای دوربین‌های مختلفی است. ظاهراً دوربین اصلی و سلفی در همین لبه واقع شده اند. به همین دلیل است که در نمایشگر اصلی یا ثانویه این پتنت، شاهد وجود هیچ گونه زائده اضافی برای قرارگیری دوربین سلفی نیستیم. بنابراین، دوربین سلفی به لبه کشویی این گوشی انتقال یافته است. همچنین ماژول دوربین اصلی این گوشی نوآورانه، در همین لبه کشویی قرار دارد. بر این اساس است که می‌توان گفت این پتنت، یکی از آینده نگرانه‌ترین پتنت‌های ثبت شده از سوی این شرکت است.

عرضه این پتنت جالب، می‌تواند طراحی گوشی‌های هوشمند بدون زائده را یک قدم جلو ببرد. این مکانیزم، عملاً همان ایده دوربین سلفی پاپ آپ است. حتی استفاده از این مکانیزم در یک گوشی، سبب افزایش هزینه ساخت، وزن و ضخامت می‌شود. با این وجود، پتنت جدید شیائومی تمرکز بیشتری بر موضوع طراحی بدون زائده دارد. احتمالاً این پتنت در برابر آب و گرد و غبار نیز مقاومت نخواهد کرد. البته موضوعی که وجود آن هنوز قطعی نیست، وجود موتور مکانیکی برای حرکت این لبه‌های کشویی است.

حتی ممکن است مانند گوشی Mi Mix 3، کاربر قابلیت استفاده از این مکانیزم را به صورت دستی داشته باشد. در واقع، هر کدام از لبه‌های کشویی، کارایی مخصوص خود را دارند و این روش ساخت، جذابیت‌های خودش را دارد. در نهایت، در نظر داشته باشید که وجود چنین گوشی‌ در آینده نزدیک، قطعی نیست. چرا که شیائومی در حال کار بر روی پتنت‌های بسیار زیادی است و پتنت مذکور، تنها یکی از آن‌هاست. اما این پتنت، یکی از جذاب‌ترین پتنت‌هایی است که شیائومی منتشر کرده است. در ادامه این مطلب، به پتنت گوشی ماژولار شیائومی می‌پردازیم.

پتنت گوشی ماژولار شیائومی

دومین پتنت جدیدی که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم، پتنت گوشی ماژولار شیائومی است. در گزارشی دیگر از سوی EqualLeaks، این پتنت، طراحی ماژولار یک پتنت از شیائومی را نشان می‌دهد. ماژول‌های این گوشی نیز بسیار متنوع، جذاب و عجیب هستند!

اگر به یاد داشته باشید، دو گوشی Moto Z و ال‌جی G5، از معروف‌ترین گوشی‌های ماژولار بوده‌اند. کاربرد گوشی‌های ماژولار، این است که شما می‌تواند بخشی از گوشی را با قطعه اختصاصی که توسط کمپانی همان برند، تولید شده است را با یکی از قطعه‌های گوشی خود، تعویض کنید. این قابلیت، امکان استفاده از قابلیت‌های ویژه‌ای را برای شما فراهم می‌کند. به عنوان مثال، گوشی Moto Z ماژولی مخصوص برای عکاسی داشت که عملکرد دوربین اصلی به وسیله آن ماژول، بهبود می‌یافت.

پتنت گوشی ماژولار شیائومی

پتنت گوشی ماژولار شیائومی

پتنت گوشی ماژولار شیائومی، یکی دیگر از پتنت‌های تازه این غول فناوری چینی است. پتنت گوشی ماژولار شیائومی، توسط LetsGoDigital به صورت دقیق‌تری باز طراحی شده است. ماژول های مختلف برای قاب پشتی این گوشی و دوربین آن، بسیار جذاب و در عین حال عجیب هستند.

خب، بیایید شروع کنیم. ظاهراً ماژول‌های اختصاصی این گوشی آینده نگرانه، در درون جعبه آن قرار گرفته‌اند و به همراه این گوشی عرضه می‌شوند. البته که تولید این گوشی، کار بسیار سختی است و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک، شاهد عرضه عمومی این گوشی نباشیم. تولید این گوشی نیز هزینه زیادی را برای شیائومی می‌تراشد. اما ماژول‌های این گوشی دقیقاً چه کارایی دارند؟

خب، به نظر می‌رسد که هر ماژول، کارایی منحصر به فرد خودش را داشته باشد. به عنوان مثال، یکی از ماژول‌ها دارای دوربین اصلی سه گانه و نمایشگر ثانویه است. یا از سوی دیگر، یک ماژول دوربین متفاوت، از چینش دوربین متفاوتی استفاده می‌کند. همچنین قابلیت از استفاده از زوم دیجیتال با بُرد بالا به وسیله لنز پریسکوپ تله فوتو در این ماژول، امکان پذیر است. حتی ماژولی مخصوص برای استفاده از جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون برای این گوشی در نظر گرفته شده است! این گوشی ماژولار شیائومی، از هیچ زائده‌ای در نمایشگر خود، برخوردار نیست. بنابراین احتمال می‌دهیم که دوربین سلفی در زیر نمایشگر واقع شده باشد.

این پتنت از گوشی ماژولار شیائومی، قطعاً یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین پتنت‌های ثبت شده توسط شیائومی است. چنین پتنتی، به تلاش سخت شیائومی برای عرضه هر چه سریع‌تر گوشی‌های نوآورانه اشاره دارد. اما ممکن است قیمت این گوشی‌ها آن قدر بالا باشد که دست هر فردی به آن‌ها نرسد! در عین حال، این قطعات حساس هستند و باید حسابی مواظب آن‌ها باشید.

نظر شما در مورد این دو پتنت آینده نگرانه چیست؟ کدام پتنت را بیشتر می‌پسندید؟ به نظر شما پتنت گوشی کشویی شیائومی زودتر به تولید نهایی می‌رسد یا پتنت گوشی ماژولار آن؟

نوشته دو پتنت گوشی کشویی شیائومی و گوشی ماژولار شیائومی منتشر شدند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code