چگونه صفر تا صد زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیریم

در این مقاله در رابطه با نحوه یادگیری زبان انگلیسی در خانه و چگونگی یادگیری صفر تا صد زبان انگلیسی، نحوه آموزش گرامر و مکالمه زبان و …. در منزل توضیح داده می شود.

برای اینکه زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیرید باید در مرحله اول انگیزه بالایی برای این کار داشته باشید و متعهد باشید و با برنامه ریزی پیش بروید. قبل از هر کاری بنویسید که چرا می خواهید زبان انگلیسی را در منزل یاد بگیرید و این کار چه فایده ای برای شما دارد؟ مزایای یادگیری زبان انگلیسی را برای خودتان بنویسید و واقعا تصمیم بگیرید که زبان انگلیسی خودتان را تقویت کنید. بسیاری از افراد به صورت مقطعی تصمیم می گیرند که بر زبان انگلیسی مسلط شوند و بعد از یک هفته به صورت کلی آن را فراموش می نمایند. نباید اجازه دهید این اتفاق برای شما بیفتد. البته در مواردی که ممکن است برای اهدافی مانند مهاجرت یا تجارت و تحصیل در خارج از کشور بخواهید زبان را یاد بگیرید انگیزه خوب و بالایی دارید. اما اگر خودتان در منزل می خواهید از وقتی که دارید استفاده مفید کنید خوب است مفصل برای خودتان بنویسید که انجام این کار چه مزایایی دارد و به آن پایبند باشید. هر روز زمانی را برای یادگیری زبان انگلیسی در نظر بگیرید و به آن متعهد باشید. سعی کنید مثلا روزانه یک ساعت را به آموزش زبان در خانه اختصاص دهید. البته می توانید از زمان های مرده خودتان در اتوبوس، تاکسی و ماشین هم استفاده نمائید. اگر متعهد باشید و علاقه داشته باشید صفر تا صد زبان انگلیسی را در منزل می توانید آموزش ببینید.

چگونه مکالمه زبان انگلیسی یاد بگیریم

برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در منزل تا جایی که زمان به شما اجازه می دهد گوش دهید و فیلم و سریال و اخبار انگلیسی ببینید. به هر میزان بیشتر انگلیسی بشنوید، بهتر می توانید انگلیسی حرف بزنید. روزانه زمانی را برای یادگیری لغات جدید در نظر بگیرید و از کتاب هایی مانند 504 لغت ضروری هم استفاده نمائید. می توانید برای تقویت مکالمه خودتان از کتاب های مجموعه top notch، کتاب های American English file، کتاب های English collocation in use (Cambridge)، کتاب های English vocabulary in use و …. هم استفاده نمائید. کتاب های تاچ استون Touchstone و ویوپوینت هم کتاب های خوبی برا یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در منزل هستند. می توانید از معلم های خصوصی مجرب زبان انگلیسی که در سایت ایران مدرس www.IranModares.com حضور دارند هم کمک بگیرید. این اساتید به صورت آنلاین زبان انگلیسی را به شما درس می دهند و لازم نیست برای یادگیری زبان از منزل خودتان خارج شوید و به آموزشگاه بروید. برای مشاهده لیست مدرسین زبان خانم و آقا در ایران مدرس بر روی عبارت مشاهده مدرس و معلم خصوصی زبان انگلیسی آنلاین در ایران مدرس کلیک کنید. استفاده از کلاس های تدریس خصوصی زبان در کنار استفاده از روش ها و کتاب های معرفی شده برای یادگیری سریع مکالمه زبان انگلیسی می تواند بسیار مفید باشد.

اگر برای یادگیری مکالمه زبان زمان بسیار کمی در حد 6 ماه و یا سه ماه در اختیار دارید استفاده از کلاس های خصوصی را به عنوان یک گزینه اصلی و بهترین راهکار مد نظر داشته باشید. اساتید با تجربه مسیر را به شما نشان داده و در کمترین زمان شما را به آمادگی خوبی خواهند رساند. البته تلاش و پشتکار خودتان هم لازم است.

بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل

کتاب های بسیار خوبی برای آموزش و یادگیری زبان در منزل وجود دارد که از آن جمله می توان به Practical English Usage یکی از بهترین کتاب ها برای یادگیری گرامر و قواعد زبان انگلیسی، Vocabulary In Use بهترین کتاب خودآموز زبان انگیسی برای آموزش لغت، کتاب Tactics for listening بسیار مفید برای تقویت مهارتهای شنیداری شما و …. اشاره کرد. در سایت jangal.com می توانید کتاب های عالی برای یادگیری زبان را خریداری کنید. کتاب Speakout بهترین کتاب برای یادگیری مکالمه انگلیسی به‌صورت خودآموز و در منزل است. کتاب های Speakout یکی از برترین مجموعه‌های آموزش مکالمه به لهجه بریتانیایی است. این مجموعه کاربردی یک دوره 8 سطحی آموزش گفت‌وگو و برقراری ارتباط است که با همکاری BBC learning در انتشارات لانگمن به چاپ رسیده است.

یکی از کامل‌ترین و بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی برای مطالعه خودآموز رایتینگ یا آموزش مهارت نگارش در خانه، مهارت Longman Academic Writing Series است که در 5 سطح به‌طور کامل از مبتدی تا پیشرفته، تمام فنون و نکات مرتبط با نگارش متون مختلف آکادمیک را آموزش می‌دهد. برای قبول شدن و گرفتن نمره خوب در آزمون هایی مانند آیلتس و تافل لازم است رایتینگ را هم به خوبی بلد باشید. در هر صورت، در کنار کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل می توانید از این کتاب های خوب هم برای تقویت زبان انگلیسی خودتان استفاده نمائید. در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس teaching.iranmodares.com لیست کامل معلم های خصوصی زبان انگلیسی خانم و آقا که به صورت انلاین و یا حضوری در زمینه تدریس زبان فعالیت دارند را می توانید مشاهده کنید.

این مقاله خوب را هم مطالعه کنید: چرا و چگونه زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

نکات تکمیلی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی در منزل

1- برای یادگیری گرامر زبان از مطالب آموزشی موجود در اینترنت استفاده کنید

یکی از بخش های مهم زبان انگلیسی که باید آموزش دیده شود گرامر و قواعد زبان انگلیسی است. شما باید با انواع زمان های مورد استفاده در زبان انگلیسی، نحوه استفاده از جملات شرطی، چگونگی کاربرد افعال کمکی و منفی و سوالی کردن جملات و …. آشنایی داشته باشید تا هم بتوانید خوب حرف بزنید و هم اینکه وقتی متنی را به زبان انگلیسی می نویسید از درست بودن آن مطمئن باشید. البته نکته ای که وجود دارد این است افرادی که زیاد به اخبار و مکالمات انگلیسی و فیلم و …. گوش می دهند به صورت اتوماتیک ساختار درست جملات و گرامر زبان انگلیسی در ذهن آنها نقش می بندد.

2- هر روز برای یادگیری زبان وقت بگذارید

اگر می خواهید زبان انگلیسی را خوب یاد بگیرید، انگلیسی را روان صحبت کنید و در یادگیری این زبان پیشرفت قابل توجهی داشته باشید باید به جای اینکه یک روز 4 ساعت زبان بخوانید و 3 روز بعد اصلا مطالعه و مروری نداشته باشید، هر روز برای یادگیری این زبان وقت بگذارید و به صورت آهسته و پیوسته پیش بروید. علت یاد نگرفتن زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد این است که مدتی روی آن کار می کنند و بعد دوباره آن را رها می کنند و به جای اول خودشان برمی گردند.

3- برای تقویت lessening و مکالمه در منزل اخبار و داستان انگلیسی گوش دهید

بسیاری از اساتید زبان انگلیسی ذکر می کنند که برای یادگیری زبان انگلیسی گوش دادن بسیار مهم است. در واقع یک نوزاد که در مدت زمان دو سال زبان مادری خودش را بسیار عالی آموزش می بیند و حرف می زند، فقط با تمرکز 100 درصدی بر روی آموزش زبان مادری و فقط با گوش دادن می تواند به این تسلط برسد.

4- سعی کنید هر روز یک پاراگراف بنویسید و از لغات جدید در آن استفاده کنید

همانطور که گفته شد برای اینکه بتوانید کلمات انگلیسی را خوب به خاطر بسپارید، فراموش نکنید و در مکالمات و مکاتبات خودتان مورد استفاده قرار دهید، بسیار خوب است که مرور مداوم را داشته باشید و در ضمن سعی کنید برای هر لغت جدید یکی دو جمله به زبان خودتان و در رابطه با هر موضوعی که می خواهید بنویسید.

5- از سایت های معتبر که آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید

برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در منزل و برای اینکه بتوانید بدون شرکت در کلاس های آموزشگاهها و موسسات زبان را یاد بگیرید، می توانید از سایت های خوب آموزش زبان مانند https://learnenglish.britishcouncil.org/و https://www.talkenglish.com/ هم استفاده نمائید. با مراجعه به این سایت ها مطالب مفیدی در زمینه آموزش زبان انگلیسی می توانید مطالعه نمائید.

6- محیط اطراف خودتان را برای یادگیری زبان انگلیسی مهیا کنید

در اطراف خودتان محیطی را فراهم کنید که در اکثر مواقع از دانسته های خودتان استفاده کنید و یا به گونه ای باشد که زبان انگلیسی شما تقویت شود. چند مثال در این زمینه ذکر می کنیم. به عنوان مثال وقتی از دستگاههای خودپرداز بانک استفاده می کنید حین انتخاب زبان به جای فارسی، انگلیسی بزنید. وقتی کاتالوگ جسمی را مطالعه می کنید بخش انگلیسی آن را بخوانید. سعی کنید موسیقی، فیلم و اخبار به زبان انگلیسی گوش دهید و نگاه کنید. اگر دوست شما هم در حال یادگیری زبان است به هم قول بدهید همیشه با زبان انگلیسی با هم حرف بزنید.

در ماشین و حین رانندگی به اخبار زبان انگلیسی گوش دهید و در منزل فیلم انگلیسی ببینید. با توریست ها حرف بزنید. موسیقی انگلیسی گوش دهید و در کل در محیط اطراف خودتان شرایطی را فراهم کنید تا به یادگیری شما کمک کند. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی زبان برای یادگیری مکالمه زبان به نسبت کلاسهای گروهی مفید تر است. در کلاسهای تدریس خصوصی زمان بیشتری برای حرف زدن و تمرین مکالمه زبان در اختیار شما می باشد.

منبع: ایران مدرس www.IranModares.com

نوشته چگونه صفر تا صد زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیریم اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code