ریلمی Narzo 30 با تراشه‌ Helio G95 و قیمت ١٩۴ دلاری رسماً معرفی شد

ریلمی در کشورهای مختلفی فعالیت دارد. فعالیت‌های این برند، با سری‌های مختلفی انجام می‌شود. سری Narzo از ریلمی، یکی از سری گوشی‌های جذاب و اقتصادی است که توسط ریلمی در کشورهای مختلفی عرضه می‌شود. به تازگی، گوشی ریلمی Narzo 30 رسماً معرفی شده است. این گوشی از تراشه Helio G95 و باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند.

گوشی Realme Narzo 30

اگر به یاد داشته باشید، دو گوشی Narzo 30 Pro و Narzo 30A به عنوان گوشی‌های سری Narzo 30 معرفی شده بودند. اما خبری از نسخه عادی ریلمی Narzo 30 نبود. تا این که ریلمی مدتی پیش، وعده رونمایی از گوشی میان رده جدید خود با نام Realme Narzo 30 را داد. نارزو ٣٠، دستگاهی است که بر ارائه امکانات گیمینگ با قیمتی مناسب تمرکز دارد. پیش‌تر در مورد جعبه گشایی و برخی از مشخصات فنی ریلمی Narzo 30 در ترنجی صحبت کرده بودیم.

جعبه گشایی ریلمی Narzo 30 را به همراه مشخصات فنی آن ببینید!

اما سرانجام، زمان معرفی گوشی میان رده جدید ریلمی فرا رسید. بر اساس اعلام رسمی ریلمی، این گوشی برای اولین بار در مالزی رونمایی شده است. همچنین مشخصات فنی و قیمت این گوشی جدید در سایت رسمی ریلمی مالزی قرار گرفته است. در ادامه، به مشخصات فنی و قیمت این میان رده جذاب، خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی ریلمی Narzo 30

همان طور که گفتیم، ریلمی با معرفی گوشی قصد دارد تا یک گوشی گیمینگ اقتصادی را به بازار ارائه دهد. مشخصات فنی این گوشی، در حالت متعادلی قرار دارد و نام میان رده، برازنده این گوشی است.

ارتباطات، طراحی و نمایشگر

از همین ابتدای کار، باید بگوییم که در گوشی جدید ریلمی، خبری از اینترنت 5G نیست. این گوشی، از نسل چهارم اینترنت پشتیبانی می‌کند. همچنین نسخه ۵.٠ بلوتوث و وای فای دو بانده در این گوشی به کار رفته است. تراشه NFC نیز برای استفاده‌های مرتبط، در نارزو ٣٠ وجود دارد. ریلمی در گوشی Narzo 30، از خشاب سیم کارت و کارت حافظه با سه جایگاه مجزا، استفاده کرده است. یعنی در واقع، شما نیازی به انتخاب در میان سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی ندارید و می‌توانید به صورت همزمان، از هر دو ویژگی مذکور بهره ببرید.

به سراغ بخش طراحی می‌رویم. طراحی نهایی این گوشی، چندین بار به صورت رسمی و غیر رسمی لو رفته بود. بنابراین، با طراحی نهایی این گوشی، آشنا هستیم. بر روی قاب پشتی این گوشی، ماژول مستطیلی شکل دوربین اصلی سه‌گانه‌ و لوگوی Narzo قرار گرفته است. همچنین یک نوار عمودی، هر دو موردی که اشاره کردیم را در خود جای داده است. گوشی Narzo 30، در دو رنگ Racing Blue و Racing Sliver روانه بازار خواهد شد.

حسگر تشخیص اثرانگشت روی فریم در ریلمی نارزو ٣٠

حسگر تشخیص اثرانگشت روی فریم در ریلمی نارزو ٣٠

بر روی فریم این گوشی، حسگر تشخیص اثرانگشت ادغام شده با دکمه پاور و کلیدهای تنظیم صدا قرار گرفته‌اند. همچنین، درگاه Type-C، اسپیکر اصلی، میکروفون و جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون در بخش پایینی این فریم قرار دارند. در آخر، به قاب جلویی Narzo 30 می‌رسیم. ریلمی ادعا می‌کند که نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی، برابر با ٩٠.۵ درصد است. البته این رقم در اندازه گیری‌های حقیقی، دچار تغییراتی خواهد شد. دوربین سلفی تکی این گوشی، در حفره نمایشگر سمت چپ تعبیه شده است. وزن و ضخامت Narzo 30، به ترتیب معادل ١٩٢ گرم و ٩.۴ میلی‌متر می‌باشند.

در ادامه، به بخش نمایشگر Narzo 30 می‌رسیم. این دستگاه میان رده، از نمایشگری با قطر ۶.۵ اینچ با پنلی از نوع IPS LCD برخوردار شده است. وضوح نمایشگر Narzo 30، برابر با ٢۴٠٠×١٠٨٠ و بیشینه نوری آن به ادعای ریلمی، حدود ۵٨٠ نیت است. البته، بهره مندی از رفرش ریت ٩٠ هرتزی را در این نمایشگر نیز، فراموش نکنیم. بخش بعدی که به آن خواهیم پرداخت، پلتفرم است که شامل برخی مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری Narzo 30 می‌شود.

پلتفرم

تراشه مدیاتک Helio G95

ریلمی در این دستگاه میان رده خود، از مشخصات نسبتاً مناسبی بهره گیری کرده است. در بخش نرم افزار، سیستم عامل اندروید نسخه ١١، به صورت پیش فرض در این دستگاه نصب شده است. همچنین، رابط کاربری اختصاصی RealmeUI 2.0 بر پایه همین نسخه، در Narzo 30 ارائه می‌شود. انتظار می‌رود که این گوشی، حداقل یک یا دو نسخه آپدیت اساسی اندروید را دریافت کند. اما به بخش مشخصات سخت افزاری Narzo 30 نزدیک می‌شویم. گوشی گیمینگ Narzo 30، از تراشه Helio G95 به عنوان مغز متفکر خود استفاده می‌کند. این تراشه‌، از لیتوگرافی ١٢ نانومتری و پردازنده مرکزی ٨ هسته‌ای با هسته‌‌های Cortex-A76 و Cortex-A55 بهره می‌برد. پردازنده‌ گرافیکی این تراشه‌ نیز، همان Mali-G76 MC4 است.

تراشه مدیاتک هلیو G95 برای گوشی های گیمینگ رسما معرفی شد

در ادامه، ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1، به همراه ۶ گیگابایت حافظه‌ رم از نوع LPDDR4X برای این گوشی، در نظر گرفته شده است. در کل، ریلمی Narzo 30 از مشخصات فنی نسبتاً خوبی در بخش پلتفرم استفاده می‌کند.

سیستم دوربین

دوربین ریلمی Narzo 30

در یک گوشی میان رده، شاید سیستم دوربین موضوع مهمی نباشد. اما از برخی مسائل در این دوربین‌ها، نباید چشم پوشی کرد. سیستم دوربین اصلی Narzo 30، در همان ماژول دوربین مستطیلی شکل خلاصه شده است. این ماژول، سنسورهای ٢+٢+۴٨ مگاپیکسلی دوربین این گوشی را به همراه یک فلش LED، در خود جای داده است. نکته قابل توجهی که در این گوشی وجود دارد، عدم وجود لنز فوق عریض برای ثبت عکس‌هایی با زاویه دید گسترده است. این موضوع، یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف ریلمی Narzo 30 به شمار می‌رود و انتظار داشتیم که ریلمی، حداقل از یک سنسور ٨ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض نیز استفاده کند. با این وجود، قابلیت عکاسی ماکرو در این گوشی وجود دارد. همچنین یک دوربین برای ثبت عکس‌های سیاه و سفید در این گوشی موجود است.

در بخش فیلم برداری، قابلیت فیلم برداری با وضوح 4K 30FPS و یا فیلم برداری صحنه آهسته 720p 240FPS، در این گوشی فراهم شده است. دوربین سلفی تکی نارزو ٣٠، همان طور که گفتیم در حفره نمایشگر سمت چپ تعبیه شده است. این دوربین سلفی، از تک سنسور ١۶ مگاپیکسلی IMX471 ساخت سونی برخوردار است. مجموعه لنز ۵ لایه نیز برای این دوربین سلفی به کار برده شده است.

باتری و شارژر

باتری ریلمی نارزو ٣٠

باتری گوشی گیمینگ و اقتصادی ریلمی Narzo 30، حجم ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد. به نقل از ریلمی، این باتری توانایی میزان بازدهی مداوم به شرح زیر را دارد:

– ماندگاری در حالت آماده به کار: ٣٢ روز

– چت کردن در واتس اپ: ٢٣ ساعت

– تماشای ویدئو: ١۶ ساعت

– تماس گرفتن: ۴٨ ساعت

– پخش فایل صوتی از بلندگوی اصلی: ٩٢ ساعت

– بازی کردن: ١١ ساعت

تمامی این ارقام، در آزمایشگاه‌های مورد تأیید ریلمی و نارزو، ثبت شده‌اند. بنابراین، می‌توانیم انتظاراتی را از باتری این گوشی داشته باشیم. اما شارژر این محصول چه عملکردی دارد؟ خب، شارژر Narzo 30 توان ٣٠ واتی دارد و در جعبه این دستگاه جای خوش کرده است. ریلمی می‌گوید که Realme Narzo 30 با اتصال به این شارژر، پس از گذشت مدت زمان ۶۵ دقیقه‌ای، فول شارژ می‌شود. در کل، ریلمی عملکرد رضایت بخشی را در دستگاه اقتصادی خود ارائه داده است و به جز عدم وجود دوربین فوق عریض و عدم وجود فناوری 5G، نقطه ضعف مهم دیگری در این گوشی دیده نمی‌شود. اما قیمت این دستگاه چگونه است؟

قیمت Realme Narzo 30

همان طور که متوجه شدید، ریلمی Narzo 30 در تک نسخه ۶/١٢٨ گیگابایتی عرضه می‌شود. قیمت این گوشی در مالزی، برابر با ٧٩٩ رينگيت (معادل با ١٩۴ دلار آمریکا) است. اما اگر شما این گوشی را از طریق پیش فروش زود هنگام، خریداری کنید، قیمت آن برای شما برابر با ۶٩٩ رينگيت (معادل با ١۶٩ دلار آمریکا) محاسبه خواهد شد. چنین قیمتی برای Realme Narzo 30، فوق العاده است. به وضوح، این گوشی یکی از با ارزش‌ترین گوشی‌های زیر ٢٠٠ دلار است. عرضه این گوشی در مالزی، از تاریخ ٢٠ مه (٣٠ اردیبهشت) آغاز خواهد شد.

نظر شما در مورد گوشی Realme Narzo 30 چیست؟ آیا قابلیت‌های موجود در این گوشی مورد پسند شما واقع شده است؟ قیمت این دستگاه چطور است؟

نوشته ریلمی Narzo 30 با تراشه‌ Helio G95 و قیمت ١٩۴ دلاری رسماً معرفی شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code