پتنت گلکسی Z Fold 3 سامسونگ، حسگر تشخیص اثرانگشت و دوربین سلفی درون نمایشگر را نشان می‌دهد

سامسونگ، مطرح‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند منعطف است. به همین صورت، محصولات این کمپانی در حوزه گوشی‌های منعطف، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سامسونگ به زودی از Galaxy Z Fold 3 رونمایی خواهد کرد. اما پتنت گلکسی Z Fold 3 سامسونگ، جزئیاتی را در مورد حسگر تشخیص اثرانگشت و دوربین سلفی این دستگاه به ما نشان می‌دهد.

پتنت گلکسی Z Fold 3 سامسونگ با حسگر تشخیص اثرانگشت و دوربین سلفی درون نمایشگر

اگر یادتان باشد، تصاویر تبلیغاتی گلکسی Z Fold 3 لو رفته بود. بعد از این اتفاق، شاهد انتشار رندرهای با کیفیت گلکسی Z Fold 3 از سوی افشاگران بودیم.

رندر گلکسی Z Fold 3 به همراه S-Pen با کیفیت بالاتر منتشر شد

حال، جزئیات کلیدی دیگری در مورد گلکسی Z Fold 3 سامسونگ منتشر شده است. در گزارشی از Realmicentral، انتظار می‌رود که سامسونگ از دو گوشی منعطف جدید خود با نام‌های گلکسی Z Fold 3 و گلکسی Z Flip 3 در شهریور ماه سال جاری رونمایی کند. گفته می‌شود که گل سرسبد این سری، یعنی گلکسی Z Fold 3، از بدنه‌ای با فریم مقاوم‌تر، قلم S-Pen و دوربین سلفی درون نمایشگر برخوردار خواهد بود. اما بیایید نسبت به جزئیات این دستگاه، حساس‌تر باشیم.

سند درخواست حق اختراع جدید سامسونگ برای Z Fold 3، حاکی از وجود حسگرهای مختلفی در زیر نمایشگر، از جمله حسگر تشخیص اثرانگشت و دوربین سلفی است. به همین صورت، گلکسی Z Fold 3 مانند شایعات اخیر از این مشخصات بهره مند خواهد شد. یکی از طراحان مطرح رندر دستگاه‌های لو رفته، یعنی LetsGoDigital، می‌گوید که سامسونگ در ماه نوامبر سال گذشته، سامسونگ یک حق اختراع جدید ثبت کرده است. این کمپانی کره‌ای، درخواست ثبت حق اختراع خود را برای اداره مالکیت معنوی اروپا ارسال کرد. در نهایت، در تاریخ ٩ ژوئن یا ١٩ خرداد، این حق اختراع بر روی سازمان جهانی مالکیت معنوی به طور عمومی به اشتراک گذاشته شد. این حق اختراع، گوشی منعطفی از سری Galaxy Fold را نشان می‌داد که سامسونگ از سال ٢٠١٩ میلادی در حال کار بر روی آن است.

پتنت منتسب به گلکسی Z Fold 3 سامسونگ

پس از باز شدن گلکسی Z Fold 3، به نمایشگر اصلی آن می‌رسیم. در این نمایشگر، موارد زیادی مانند حسگر تشخیص اثرانگشت درون نمایشگر، دوربین سلفی زیر نمایشگر و سنسورهای دیگری قرار گرفته است. البته سامسونگ می‌توانست سنسورهای تشخیص عنبیه را نیز به این دستگاه اضافه کند. با این وجود، به دلیل وقوع برخی مشکلات برای کاربران، سامسونگ دیگر به سراغ این حسگر نرفته است. دوربین سلفی درون نمایشگر نیز در بالا و سمت راست صفحه نمایش قرار گرفته است.

همان طور که قبلاً گفته بودیم، طراحی کلی این دستگاه، مشابه نسل‌های قبلی است. اما تفاوت‌های مهمی را در آن‌ها می‌توان مشاهده کرد. به طوری که محل قرارگیری دوربین سلفی این دستگاه، مانند گلکسی فولد است. اما سامسونگ دیگر از ناچ استفاده نکرده است و دوربین سلفی به زیر نمایشگر انتقال یافته است. سامسونگ برای آسیب ندیدن این دوربین سلفی در هنگام باز و بسته شدن دستگاه، فضای خالی بیشتری را برای آن فراهم کرده است.

به همین ترتیب، کاربران می‌توانند با خیال راحت از دستگاه منعطف خود استفاده کنند. با توجه به انتقادات وارد بر طراحی گلکسی فولد با ناچ، سامسونگ محل قرارگیری دوربین سلفی دستگاه‌های منعطف خود را در هر نسل دچار تحولاتی کرد. دوربین سلفی گلکسی Z Fold 3 نیز به سنسور IMX471 سونی مجهز خواهد بود. این سنسور، دارای وضوح ١۶ مگاپیکسلی و پیکسل‌های ١ میکرومتری است. مشخصاً این دوربین سلفی، عملکردی در حد پرچمداران نخواهد داشت. علت این موضوع، قرارگیری آن در زیر نمایشگر است. اما سامسونگ با یک روش پنهان کاری، آن را در زیر نمایشگر قرار داده است. هر چند مانند نمونه آن در Axon 20، قابل مشاهده خواهد بود. در نهایت، باید منتظر انتشار جزئیات رسمی این دستگاه باشیم. تاریخ برگزاری مراسم Unpacked بعدی سامسونگ به زودی اعلام خواهد شد.

نظر شما در مورد این پتنت گلکسی Z Fold 3 سامسونگ چیست؟ آیا دوربین سلفی و حسگر تشخیص اثرانگشت زیر نمایشگر در این دستگاه جذاب هستند؟ کدام ویژگی را بیشتر می‌پسندید؟

نوشته پتنت گلکسی Z Fold 3 سامسونگ، حسگر تشخیص اثرانگشت و دوربین سلفی درون نمایشگر را نشان می‌دهد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code