نسخه جدید نشانگر سلامت باتری شیائومی به زودی به برخی از مدل‌ها خواهد آمد

شیائومی با گسترش فناوری‌های اختصاصی خود، نشان داده است که می‌تواند کارهای بزرگی را انجام بدهد. به طور مثال، ما پیش از این شاهد رونمایی از شارژر سیمی ٢٠٠ واتی و شارژر بی سیم ١٢٠ واتی شیائومی بودیم. اما اکنون، به نظر می‌رسد که نسخه جدید نشانگر سلامت باتری شیائومی در دست توسعه است و به زودی برای برخی از مدل‌های گوشی‌های این غول فناوری چینی عرضه خواهد شد.

نسخه جدید نشانگر سلامت باتری شیائومی

باتری گوشی شما، یکی از بخش‌های مهم آن است. چرا که یک باتری با عمر طولانی، می‌تواند تجربه کاربری لذت بخشی را برای شما رقم بزند. به نقل از Gizmochina، بیشتر باتری‌های موجود در گوشی‌های هوشمند، از نوع لیتیوم یونی هستند. به همین علت، خرابی افت آن‌ها در طول زمان، طبیعی است. به همین دلیل، کاربران تمایل دارند تا بدانند سلامت باتری گوشی‌هایشان در چه وضعیتی است. شیائومی از موضوع نیز با خبر است. به همین دلیل است که نسخه جدید نشانگر سلامت شیائومی در حال تست است.

این کمپانی چینی، اخیراً اقدام به ارائه نسخه جدید نشانگر سلامت باتری خود کرده است. ما پیش از این، شاهد وجود این ویژگی در سری ردمی نوت ١٠ برای اولین بار بودیم. اما در حال حاضر، شیائومی در حال تست این ویژگی و توسعه آن برای دستگاه‌های زیر است:

سری شیائومی Mi 11

شیائومی می ١٠ و می ١٠ پرو

می ١٠ اولترا

سری ردمی K40

البته که شاهد وجود این قابلیت بر روی مدل‌های دیگری نیز خواهیم بود. اما دقیقا نشانگر سلامت باتری شیائومی چه عملکردی دارد؟ خب، این قابلیت سلامت باتری را بر اساس روندهای عمر باتری تخمین می‌زند. عوامل زیادی بر روی عمر باتری و سلامت آن تأثیر می‌گذارند. از جمله این عوامل، می‌توان به چرخه شارژ، دمای میانگین باتری، زمان استفاده و ظرفیت ذخیره سازی اشاره کرد. این نشانگر سلامت باتری، با استفاده از امپدانس، دما و ظرفیت باتری، یک تحلیل ترکیبی برای نمایش سلامت باتری می‌سازد.

نشانگر میزان سلامت باتری در برخی از گوشی‌های شیائومی

نشانگر میزان سلامت باتری در برخی از گوشی‌های شیائومی

برای اطلاع از وضعیت باتری در صورت وجود این قابلیت، می‌توانید به بخش باتری گوشی شیائومی خود در تنظیمات مراجعه کنید. به منظور کمک به طولانی شدن عمر باتری، دستگاه در صورت خرابی باتری آن را به کاربر اطلاع می‌دهد تا وی در سریع‌ترین اقدام، دستگاه را به مرکز خدمات تحویل دهد. این موضوع، سبب می‌شود تا دیگر شاهد خرابی هرچه بیشتر باتری و دستگاه نباشیم. ما انتظار داریم که شیائومی این ویژگی را در دسترس دستگاه‌های بیشتری قرار دهد. اما به هر حال، شما می‌توانید با متعادل نگه داشتن دمای باتری دستگاه خود، آن را از خطرات احتمالی در امان نگه دارید. چرا که قرارگیری باتری در دمای بسیار کم یا بسیار زیاد، به خرابی هرچه بیشتر آن کمک می‌کند. همچنین مصرف بهینه باتری در بین ۴٠ تا ٨٠ درصد، می‌تواند به این موضوع کمک کند. البته که این موضوع، دیگر خیلی مهم نیست.

نظر شما در مورد این قابلیت شیائومی برای اطلاع یافتن از سلامت باتری چیست؟ آیا آن را می‌پسندید؟ این ویژگی بر روی دستگاه شما وجود دارد؟

نوشته نسخه جدید نشانگر سلامت باتری شیائومی به زودی به برخی از مدل‌ها خواهد آمد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code