رشد ۱۲ درصدی فروش گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۱ با وجود کمبود قطعات

Canalys امروز گزارشی را منتشر كرد كه نشان می‌دهد طبق پیش‌بینی آن‌ها، بازار جهانی فروش گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۱، با رشد 12 درصدی روبرو خواهد شد. طبق اعلام این شرکت آماری، كل تعداد محموله‌های به‌فروش رفته در سال جاری به 1.4 میلیارد دستگاه می‌رسد. اگر این پیش‌بینی درست از آب درآید، بدان معناست که نسبت به سال 2020، یک بازگشت قوی اتفاق افتاده است. سال گذشته، به دلیل رکود شدید بازار در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا، میزان عرضه گوشی های هوشمند به‌میزان 7 درصد کاهش یافته بود.

رشد فروش گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۱

با ادامه انتشار ویروس کرونا و کمبود تراشه در سطح جهان، تأمین قطعات و اجزای آن به گلوگاهی جدید در صنعت گوشی‌های هوشمند بدل خواهد شد.

Canalys بیان می‌کند:

“در برخی از مناطق جهان، مصرف کنندگان در ماه‌های اخیر قادر به گذراندن تعطیلات خود در خارج از خانه نبودند و بنابراین بسیاری از آنان، درآمد خود را به تهیه گوشی هوشمند جدید اختصاص داده‌اند؛ به‌همین دلیل نیز فروش گوشی‌های همراه 5G بسیار قدرتمند ظاهر شده، به‌طوری‌که 37 درصد از محموله‌های جهانی را در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به خود اختصاص داده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود در مجموع، 43 درصد از فروش گوشی‌های هوشمند(610 میلیون دستگاه) در سال جاری، به این دسته اختصاص یابد. این امر منجر به رقابت شدید قیمت در بین تولیدکنندگان خواهد شد و بسیاری از تولیدکنندگان اجزاهای دیگر سخت افزاری مانند صفحه نمایش را قربانی می‌کند. آن‌ها همچنین تراشه‌های ارزان تری را ارائه خواهند کرد تا ارتباطات 5G در دسته بیشتری از گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. تا پایان سال جاری، قیمت 32 درصد از مجموع گوشی‌های هوشمند 5G، کمتر از 300 دلار خواهد بود. اکنون زمان تثبیت فروش دستگاه‌های 5G می‌باشد.”

فروش سایر دستگاه‌های الکترونیکی

طبق برآوردهای Canalys، تقاضا برای دستگاه‌های جدید به‌سرعت در حال رشد بوده و عرضه کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها نیز در حال افزایش است. فروش این دسته در سه ماهه نخست سال جاری به 82.7 میلیون دستگاه رسیده است. این میزان، 55 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال 2020 نشان می‌دهد.

تحلیلگران متذکر می‌شوند که این نتایج، بالاترین میزان در طی سال‌های گذشته است. آخرین بار چنین حجم فروشی، در سه ماهه اول سال 2012 مشاهده شده بود. فروش سه ماهه لپ‌تاپ و گوشی‌های موبایل، سالانه 79 درصد جهش داشته و به 67.8 میلیون دستگاه رسیده است. تقاضا برای PC اما، با کاهش ۵ درصدی به 14.8 میلیون دستگاه می‌رسد.

Rushabh Doshi، مدیر تحقیقات Canalys بیان می‌کند:

“مسئله کمبود قطعات زنجیره تامین که کل صنعت را آزار می‌دهد مشکل خوبی است؛ چراکه افزایش متوسط ​​قیمت‌ها به دلیل کمبود سخت افزار داخلی، باعث تحریک نوآوری در طراحی و تغییرات طولانی مدت در نحوه برخورد فروشندگان کامپیوتر با عرضه و تقاضا می شود. تولیدکنندگان تراشه نیز اکنون در مورد محاسبات خود سرسخت شده‌ و سرمایه گذاری‌های خود در آینده را برای استفاده از فرصت‌های بلندمدت افزایش داده‌اند. در حالی‌که هنوز همه‌گیری ویروس کرونا تمام نشده است، در انتهای تونل، منبع نور به چشم می‌خورد.”

در نهایت نظر شما راجع به رشد فروش گوشی های هوشمند و سایر دستگاه‌ها از جمله PC، لپ‌تاپ و تبلت در سال ۲۰۲۱ چیست؟

نوشته رشد ۱۲ درصدی فروش گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۱ با وجود کمبود قطعات اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code