وان پلاس 9T به احتمال زیاد کنسل شده است

وان پلاس 3T آغازگر سری جدید گوشی‌های هوشمند وان پلاس با پسوند T بود که از آن زمان، به‌عنوان پرچمدار نیمه دوم هرساله این شرکت به‌همراه طراحی تقریبا مشابه سری اصلی اما با مشخصات بهتر عرضه می‌شد. در فاصله پنج سال پس از ارائه‌ی اولین نسخه از سری T، این سنت طولانی می‌تواند به یک پایان غیر منتظره ختم شود؛ چراکه گزارشات جدید بیان می‌کنند که وان پلاس به‌احتمال فراوان تولید OnePlus 9T را متوقف کرده است.

کنسل شدن برنامه عرضه گوشی هوشمند وان پلاس 9T

افشاگر Max Jambor، اخیرا در حساب توییتری خود اعلام کرده است که OnePlus 9T معرفی نخواهد شد. این اولین بار از سال 2015 است که وان پلاس تصمیم دارد تنها یک مجموعه از گوشی‌های هوشمند شاخص خود را طی یک سال عرضه کند.

برای یاد‌آوری، Jambor اولین کسی بود که سال گذشته فاش کرد وان پلاس تولید OnePlus 8T Pro را لغو کرده تا تمرکز خود را بر روی مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر OnePlus 8T معطوف کند؛ که در ماه اکتبر ۲۰۲۰ معرفی شده و با نظر مثبت خریداران نیز مواجه شد.

تا اینجای کار، هنوز دلیلی برای لغو سری OnePlus 9T ارائه نشده است؛ هرچند علت عمده آن را می‌توان با مشکلات پیرامون کمبود جهانی تراشه که بیشتر برندهای اصلی سازنده تلفن‌های هوشمند از جمله سامسونگ و هواوی را تحت تأثیر قرار داده است، مرتبط دانست.

کمپانی کره‌ای مجبور شد تولید Galaxy Note 21 خود را لغو کرده و عرضه‌ی Galaxy S21 FE را نیز به تأخیر بیندازد، درحالی‌که شرکت چینی نیز با ایده لغو Huawei Mate 50 دست‌و‌پنجه نرم می‌کند تا بتواند بر روی سری P خود تمرکز لازم را داشته باشد.

کنسل شدن وان پلاس 9T

در اوایل سال جاری، وان پلاس با اشاره به عرضه محصولات بعدی، اعلام کرد که به دلیل کمبود تراشه، هیچ “مشکل بزرگی” را برای بازار اروپا پیش‌بینی نمی‌کند. با این حال، از آن زمان اوضاع مسلماً بدتر شده است، بنابراین امکان دارد موضع وان پلاس در این مورد تغییر کرده باشد.

در هر صورت، این خبر برای مشتریان وفادار شرکت ناامیدکننده خواهد بود. آنهایی که منتظر OnePlus 9T بودند، که پیش‌تر به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌های عرضه شده احتمالی در نیمه دوم سال 2021 از آن یاد می‌شد، اکنون باید به سری OnePlus 9 بسنده کرده و یا منتظر ورود OnePlus 10 در سه ماهه اول سال 2022 باشند.

نیمه دوم سال 2021 در دنیای گوشی‌های هوشمند، می‌تواند جوی بسیار آرام داشته باشد. انصراف OnePlus و Huawei از ارائه جدیدترین گوشی‌های مربوط به این برهه زمانی به‌همراه خروج ال جی از بازار موبایل، هیجان این حوزه را تماما بر روی دوش اپل، سامسونگ، گوگل و شیائومی قرار می‌دهد.

پشتیبانی نرم افزاری وان پلاس از گوشی‌های هوشمند این شرکت افزایش می یابد

نظر شما راجع‌به کنسل شدن برنامه معرفی و عرضه وان پلاس 9T به‌عنوان پرچمدار نیمه دوم سال این شرکت چیست؟

نوشته وان پلاس 9T به احتمال زیاد کنسل شده است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code