گوشی ZTE Axon 30 با دوربین سلفی زیر نمایشگر و Snapdragon 870 رونمایی شد
1 min read

گوشی ZTE Axon 30 با دوربین سلفی زیر نمایشگر و Snapdragon 870 رونمایی شد

کمپانی ZTE، اولین کمپانی است که در یک گوشی با عرضه عمومی، از دوربین سلفی درون نمایشگر استفاده کرد. هر چند گوشی مورد اشاره، کیفیت خوبی در بخش دوربین سلفی نداشت. اما این بار، ZTE از نسل جدید این گوشی با نام Axon 30 رونمایی کرده است. گوشی ZTE Axon 30، دارای دوربین سلفی درون نمایشگر و تراشه قدرتمند Snapdragon 870 می‌باشد. در ادامه، به جزئیات رونمایی از این دستگاه تازه وارد می‌پردازیم.

مشخصات فنی و قیمت گوشی ZTE Axon 30

سال گذشته میلادی، ZTE از گوشی تازه وارد خود با نام Axon 20 5G رونمایی کرد. این گوشی، مجهز به دوربین سلفی درون نمایشگر و نمایشگری با رفرش ریت ٩٠ هرتزی بود. اما این گوشی، نتوانست آن طور که باید رضایت کاربران را جلب کند.

گوشی ZTE Axon 20 5G با دوربین سلفی زیرنمایشگر با قیمت ۳۲۲ دلار رسما معرفی شد

اما امروز، ZTE نهایتاً از گوشی جدید خود یعنی Axon 30 5G رونمایی کرده است. این گوشی نیز مانند نسل قبل خود، از دوربین سلفی درون نمایشگر استفاده می‌کند. بر اساس گزارش یک توییتر با نام Mayank Kumar، کمپانی چینی ZTE همین چند لحظه پیش از گوشی جدیدی با نام Axon 30 پرده برداری کرده است. این دستگاه، دارای مشخصات و قیمتی جذاب است.

مشخصات ZTE Axon 30

به همین صورت، نگاهی به قیمت و مشخصات فنی این گوشی تازه وارد داریم. بر اساس اعلام رسمی ZTE، این گوشی دارای ضخامت ٧.٨ میلی متری و وزن ١٨٩ گرمی است. در ادامه، ZTE از نمایشگری با قطر ۶.٩٢ اینچ در این گوشی استفا ه کرده است. پنل این نمایشگر، از نوع OLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی می‌باشد. همچنین تراکم پیکسلی آن در محل دوربین سلفی، ۴٠٠ پیکسل بر اینچ است. این نمایشگر، توانایی نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ و حساسیت لمسی ٣۶٠ هرتزی را دارد.

نمایشگر بدون زائده Axon 30 بدون رد دوربین سلفی

نمایشگر بدون زائده Axon 30 بدون رد دوربین سلفی

در این نمایشگر، هیچ زائده‌ای به چشم نمی‌خورد. در همین راستا، دوربین سلفی این گوشی درون نمایشگر آن واقع شده است. انتظار می‌رود که این دوربین سلفی، عملکرد بهتری در سناریوهای مختلف داشته باشد. چرا که نسل قبل Axon 30، عملکرد نا امیدکننده‌ای در این بخش داشت.

دوربین سلفی ZTE Axon 30، وضوح ١۶ مگاپیکسلی دارد. گفته می‌شود که نمایشگر این گوشی، به طوری ساخته شده است تا دیگر مشکل کیفی در ثبت عکس‌های سلفی وجود نداشته باشد. اندازه پیکسل‌های این دوربین سلفی، ٢.٢۴ میکرون است. دوربین سلفی این گوشی نیز متشکل از سنسورهای ٢+۵+٨+۶۴ مگاپیکسلی است. این دوربین، قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو را دارد.

همچنین می‌توان به وسیله آن، فیلم‌های 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه را ضبط کرد. تراشه به کار رفته در این گوشی، اسنپدراگون ٨٧٠ نام دارد. این تراشه قدرتمند، تقریباً توانایی انجام هر کاری را در پلتفرم گوشی‌های هوشمند دارد. برای این گوشی، ۶ یا ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم به همراه ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 در نظر گرفته شده است. همچنین سیستم عامل اندروید ١١ به صورت پیش فرض در آن نصب شده است. رابط کاربری MyOS 11 نیز در این گوشی نصب شده است.

اسنپدراگون 870 رسما معرفی شد

در ادامه، این گوشی در رنگ‌های مختلف و جذابی به دست مشتریان می‌رسد. حسگر تشخیص اثرانگشت گوشی ZTE Axon 30، مانند دوربین سلفی آن در زیر نمایشگر واقع شده است. همچنین این گوشی، مجهز به درگاه Type-C است. باتری که گوشی ZTE Axon 30 از آن بهره برده است، ظرفیت ۴,٢٠٠ میلی آمپر ساعتی است که خیلی هم زیاد نیست. اما در مقابل، شارژر ۵۵ واتی وظیفه تأمین انرژی این باتری را بر عهده دارد.

قیمت نسخه‌های مختلف Axon 30

قیمت نسخه‌های مختلف Axon 30

طراحی قاب پشتی این گوشی، ما را به یاد طراحی قاب پشتی سری P50 هواوی با دو حلقه دوربین می‌اندازد. ZTE از اسپیکر استریو با فناوری DTS:X Ultra در این گوشی بهره گیری کرده است. پس از تمام این‌ها، نوبت به قیمت گوشی ZTE Axon 30 می‌رسد. این دستگاه، در حال حاضر تنها در چین قابل دسترسی است. قیمت نسخه‌های مختلف گوشی ZTE Axon 30 به شرح زیر است:

– نسخه ۶/١٢٨ گيگابايتی: ٢,١٩٨ یوان چین (معادل ٣٣٨ دلار آمریکا)

– نسخه ٨/١٢٨ گيگابايتی: ٢,۴٩٨ یوان چین (معادل ٣٨۴ دلار آمریکا)

– نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ٢,٧٩٨ یوان چین (معادل ۴٣٠ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,٠٩٨ یوان چین (معادل ۴٧۶ دلار آمریکا)

نظر شما در مورد Axon 30 5G چیست؟ آیا مشخصات و قابلیت‌های این گوشی برای شما جذاب هستند؟ کدام ویژگی Axon 30 را بیشتر می‌پسندید؟

نوشته گوشی ZTE Axon 30 با دوربین سلفی زیر نمایشگر و Snapdragon 870 رونمایی شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code