سری موتورولا Edge 20 به‌صورت کامل لو رفت: طراحی + مشخصات داخلی
1 min read

سری موتورولا Edge 20 به‌صورت کامل لو رفت: طراحی + مشخصات داخلی

یک سال پس از بازگشت به حوزه تلفن‌های هوشمند بالارده، موتورولا در تلاش است تا با معرفی جدیدترین سری گوشی‌های خود با نام Edge 20 5G در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۴۰۰، رقیبان شایسته‌ای را برای سایر پرچمداران اندرویدی روانه بازار کند. حال به‌تازگی، تصاویری از طراحی نهایی این سری به‌همراه لیست کامل مشخصات داخلی آنها لو رفته است که باهم نگاهی به ‌آن می‌اندازیم.

سری موتورولا Edge 20

لیست کامل مشخصات و طراحی سری جدید Motorola Edge 20 توسط techniknews به بیرون درز کرده است که شامل موارد زیر می‌باشد:

Motorola Edge 20 Pro

باتوجه به گزارشات، موتورولا Edge 20 Pro به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین دستگاه این سری از تراشه کوالکام اسنپدراگون 870(نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون 865) که در گوشی موتورولا +Edge استفاده شده بود، بهره می‌برد.

همچنین این نسخه بدون سازگاری با microSD کارت و با 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی همراه است. براساس این گزارش، نمایشگر این گوشی 6.7 اینچی با رزولوشن +FullHD بوده و از رفرش ریت ۱۴۴ هرتز نیز پشتیبانی مي‌کند.

از قضا، Motorola Edge 20 Pro از صفحه‌نمایش لبه خمیده برخوردار نبوده و درعوض این عنصر بصری جای خود را به یک صفحه کاملا تخت با سوراخ نمایشگر مخصوص دوربین سلفی داده است.

در پشت دستگاه نیز، جزیره‌ای شامل یک دوربین سه‌گانه به‌همراه فلش LED و برخی از عبارات مربوط به مشخصات لنز دوربین‌ها قرار گرفته است. دوربین اصلی شامل یک سنسور 108 مگاپیکسلی می‌باشد، اگرچه یک سنسور 16 مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور ۸ مگاپیسکلی مخصوص لنز تله‌فوتو پریسکوپی با قابلیت زوم 5x نیز ترکیب دوربین این گوشی را تکمیل می‌کنند.

همچنین انرژی Edge 20 Pro را یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 30 وات تشکیل می‌دهد. اندروید 11 نیز طبق معمول به‌صورت پیش‌فرض در این گوشی نصب شده است که احتمالاً آپدیت اندروید ۱۲ نیز به‌محض انتشار برای آن ارائه خواهد شد.

انتظار می‌رود Motorola Edge 20 Pro با برچسب قیمتی 699 یورو در اروپا به‌فروش برسد. این محصول در دو رنگ آبی Midnight و نسخه چرمی آبی عرضه خواهد شد. پس از معرفی این گوشی در تاریخ ۱۴ مرداد، انتظار می‌رود موتورولا آن را به‌زودی روانه بازار کند.

سری Motorola Edge 20 5G

علاوه‌بر مدل پیشرفته Edge 20 Pro، موتورولا درحال کار بر روی یک مدل اصلی‌تر با نام Edge 20 5G نیز می‌باشد که از تراشه اسنپدراگون 778G به‌همراه 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند.

در اینجا نیز، پشتیبانی از کارت microSD قرار داده نشده، بنابراین اگر به حافظه‌ی بیشتری برای برای ذخیره اسناد و عکس‌های خود احتیاج دارید، باید به فضای ابری تکیه کنید. صحبت از عکس شد، دوربین‌های Edge 20 5G نیز مشابه برادر بزرگتر خود کاملا رقابتی هستند. سنسورهای اصلی و اولتراواید دقیقا مشابه نسخه Pro بوده، درحالی‌که دوربین تله‌فوتوی آن با حفظ مگاپیکسل، تنها از زوم ۳x پشتیبانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این گوشی می‌توان به همان نمایشگر 6.7 اینچی 144 هرتزی مدل پرو، قاب آلومینیومی مشابه آیفون 12 و باتری 4000 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 30 وات اشاره کرد. چندین استاندارد اتصال از جمله بلوتوث 5.2، NFC و WLAN 6 نیز در اینجا پشتیبانی می‌شوند.

Motorola Edge 20 5G هفته آینده در کنار مدل Pro معرفی شده و پیش‌بینی می‌شود با قیمت 499 یورو در اروپا به‌فروش برسد. همچنین این دستگاه در رنگ‌های خاکستری مات و سفید مات عرضه حواهد شد.

گزارش منتشر شده ادعا می‌کند که نسخه مخصوص آمریکای شمالی این گوشی، با نمایشگر بزرگتر و سیستم دوربین ضعیف‌تر نسبت به مدل بین‌المللی درنظر گرفته شده، هرچند که سایر مشخصات آن به‌صورت کامل درز پیدا نکرده است.

Motorola Edge 20 Lite

ما به‌طور دقیق نمی‌دانیم که قیمت تعیین شده برای Motorola Edge 20 Lite چقدر است. اما آنچه که اطلاع داریم اینست که این گوشی، ارزان‌ترین دستگاه در لیست ما و به‌صورت بالقوه یکی از بهترین تلفن‌های اقتصادی 5G برای سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

موتورولا تراشه Dimensity 720 5G و 8 گیگابایت رم به‌همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی را برای آن انتخاب کرده که برخلاف سایر دستگاه‌ها، از کارت microSD نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید بدون نگرانی در مورد محدودیت‌های ذخیره‌سازی، اقدام به ثبت عکس و ذخیره اسناد خود کنید.

کماکان یک صفحه‌نمایش 6.7 اینچی با سوراخ نمایشگر تکی در مرکز صفحه وجود دارد، با این تفاوت که در اینجا، رفرش ریت به ۹۰ هرتز کاهش یافته اما هنوز هم قابل قبول است. یک سنسور 32 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی و ترکیب سه‌گانه دوربین‌های پشتی نیز برای این گوشی درنظر گرفته شده است.

این دوربین‌ها شامل یک لنز اصلی با سنسور 108 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و یک دوربین عمق‌سنج 2 مگاپیکسلی برای ثبت بهتر تصاویر بوکه می‌باشند. اصولاً Edge 20 Lite از یک ترکیب دوربین باشکوه برخوردار است.

در مورد سایر مشخصات این گوشی می‌توان یک باتری 5000 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 30 وات، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، Android 11 و پشتیبانی از بلوتوث 5 را نام برد.

درنهایت نظر شما درباره طراحی و مشخصات گوشی‌های جدید پرچمدار و میان‌‌رده موتورولا از سری Edge 20 چیست؟

نوشته سری موتورولا Edge 20 به‌صورت کامل لو رفت: طراحی + مشخصات داخلی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code