آپدیت iOS 14.8 ارائه شد: حتماً این به روزرسانی را برای امنیت بیشتر نصب کنید!
1 min read

آپدیت iOS 14.8 ارائه شد: حتماً این به روزرسانی را برای امنیت بیشتر نصب کنید!

اپل پشتیبانی بسیار منظم و مرتبی را از آیفون‌های خود دارد. در صورت وقوع هرگونه مشکل، کوپرتینویی‌ها به سرعت یک به روزرسانی را برای رفع مشکل ارائه می‌کنند. این بار، اپل آپدیت iOS 14.8 را برای بسیاری از دستگاه‌های خود ارائه کرده است. پیشنهاد می‌شود که برای جلوگیری از ایجاد مشکل، این به روزرسانی را حتماً نصب کنید!

آپدیت iOS 14.8 برای رفع مشکلات امنیتی جدی و به صورت اضطراری منتشر شد

آخرین بار، اپل آپدیت iOS 14.7 را منتشر کرده بود. این به روزرسانی، پشتیبانی از باتری‌های مگ سیف را به ارمغان می‌آورد.

آپدیت iOS 14.7 اپل با پشتیبانی از باتری مگ سیف منتشر شد

بر اساس گزارشی از Phonearena، اپل یک به روزرسانی نرم افزاری جدید و اضطراری را برای آیفون‌های خود منتشر کرده است. این به روزرسانی، برای رفع آسیب پذیری‌های امنیتی جدید ارائه شده است. محققان امنیتی، به تازگی یک نقص امنیتی را کشف کرده‌اند. این نقص، مربوط به یک گروهک جاسوسی اسرائیلی با نام NSO است. با وجود این نقص، NSO می‌تواند به راحتی بدافزارهای خود را در آیفون، مک و اپل واچ شما نصب کنند. بر اساس گزارشات، اپل هفته گذشته متوجه این موضوع شده است. ظاهراً آیفون یک فعال سعودی، به این گونه نرم افزارها آلوده شده بود. بنابراین، اپل سخت کار رد تا بتواند هرچه سریع‌تر آپدیت جدیدی را برای مقابله با این مشکل ارائه کند. این به روزرسانی اضطراری، برای دستگاه‌های مختلف اکوسیستم اپل ارائه شده است.

همان طور که شاید بدانید، نام این نرم افزار جاسوسی Pegasus است. بسیاری از خبرگزاری‌های خارجی، در مورد این نرم افزار مستنداتی را ارائه دادند. این نرم افزار، می‌تواند بدون اطلاع آیفون‌ها را آلوده کند. پس از آن، پگاسوس می‌تواند کنترل دوربین و میکروفون را به دست بگیرد. از سوی دیگر، این نرم افزار می‌تواند محتوای داخل آیفون شما، از جمله تصاویر، پیامک‌ها و هر اطلاعات محرمانه دیگری را برای NSO ارسال کند. بنابراین، اسرائیل می‌تواند با این اقدامات به بسیاری از اطلاعات کاربران آیفون دسترسی پیدا کند. در ادامه، حتی پیام‌های رمز گذاری شده برای NSO ارسال می‌شوند.

برای مقابله با این موضوع و حفظ امنیت کاربران، اپل اقداماتی را انجام داده است. این کمپانی، آپدیت iOS 14.8 را منتشر کرده است. پیشنهاد می‌کنیم که در صورت دریافت آپدیت iOS 14.8، هرچه سریع‌تر آن را نصب کنید. زیرا این آپدیت، وصله‌های امنیتی ضروری را با خود همراه دارد. یکی از محققانی که در کشف این جاسوس افزار به اپل کمک کرد می‌گوید:

این جاسوس افزار، می‌تواند هر کاری را بر روی آیفون کاربر انجام دهد. پگاسوس حتی می‌تواند دسترسی‌های پیدا کند که کابران آیفون‌ها به طور عادی ندارند! کاربران نمی‌توانند متوجه شوند که این جاسوس افزار بر روی آیفون‌های آن‌ها نصب شده است. در نتیجه، اطلاعات آن‌ها بی سر و صدا برای دیگران ارسال می‌شود.

در نتیجه این آسیب پذیری، آپدیت iOS 14.8 منتشر شد. با رفتن به بخش آپدیت نرم افزاری، می‌توانید این به روزرسانی را نصب کنید. اپل می‌گوید که این به روزرسانی وصله‌های امنیتی مهمی را ارائه می‌دهد. توصیه می‌شود که تمام کاربران آن را نصب کنند. اپل همچنین اعلام کرده است که iOS 15 از این وصله‌های امنیتی برخوردار است. بر اساس گزارشات نیویورک تایمز، NSO پیش از این اظهاراتی کرده بود. این گروهک جاسوسی، گفته بود که نرم افزار خود را تنها به دولت‌هایی می‌فروشد که استانداردهای حقوق بشر را رعایت کنند. با این حال، نرم افزار جاسوسی Pegasus در گوشی‌های فعالان سیاسی، وکلا، پزشکان، کودکان و افراد مختلفی از امارات متحده عربی، عربستان و مکزیک ظاهر شده است. یک تحقیق در مورد آلوده شدگان نیز وجود دارد. گفته می‌شود که گوشی حدود ٣٧ روزنامه نگار و فعال سیاسی به این جاسوس افزار آلوده شده است.

دو مورد از این آلودگی‌ها، مربوط به دو زن نزدیک به جمال خاشقجی بوده‌اند. وی یک روزنامه نگار سعودی بوده است. گفته می‌شود که دومین زن پس از نوشتن مقالاتی در انتقاد از عربستان سعودی کشته شده است! اپل بارها کلمات حریم خصوصی و امنیت را تکرار می‌کند. این کمپانی، تأکید زیادی بر حفظ حریم خصوصی کاربران دارد. اما هنگامی که گوشی شما هک شود و شخص دیگری کنترل دوربین، میکروفون و پیام‌های موجود در گوشی شما را به دست بگیرد، امنیت و حریم خصوصی کجا می‌رود؟ این جاسوس افزار، می‌تواند به هر محتوای پنهانی در گوشی شما نیز دسترسی پیدا کند.

محقق امنیتی که به آن اشاره کردیم، می‌گوید که آپدیت iOS 14.8 را همین امروز نصب کنید. زیرا این به روزرسانی، با نرم افزار جاسوسی Pegasus مقابله می‌کند. این به روزرسانی، برای دریافت کنندگان iOS 14 ارائه می‌شود. اما این به روزرسانی، تنها برای آیفون‌ها ارائه نشده است. شما باید هرچه سریع‌تر آپدیت WatchOS 7.6.2 را برای اپل واچ خود نصب کنید. همچنین فراموش نکنید که به روزرسانی MacOS Big Sur 11.6 را بارگیری و نصب کنید. برای به روزرسانی، وارد بخش به روزرسانی نرم افزاری شوید. در ادامه، بارگیری آغاز می‌شود و شما می‌توانید آن را نصب کنید. فراموش نکنید که شرایط نصب به روزرسانی را برای اپل واچ خود مهیا کنید!

نظر شما در مورد آپدیت iOS 14.8 چیست؟ آیا آن را دریافت کرده‌اید؟ فکر می‌کنید که اپل چه اقدامات دیگری را انجام دهد؟

نوشته آپدیت iOS 14.8 ارائه شد: حتماً این به روزرسانی را برای امنیت بیشتر نصب کنید! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code