تراشه اپل A15 آیفون ۱۳ پرو با GPU قوی تر از همان تراشه در آیفون ۱۳ ارائه می شود
1 min read

تراشه اپل A15 آیفون ۱۳ پرو با GPU قوی تر از همان تراشه در آیفون ۱۳ ارائه می شود

دیشب و در مراسم ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ اپل یک معرفی مهم داشتیم و آن ارائه تراشه اپل A15 بود. با ارایه مدل اقتصادی آیفون های جدید و معرفی محصولاتی مانند iPhone XR یا مدل های پایه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ می توان گفت که تراشه مشترک با مدل های پرو (یا مکس) یکی از جذابیت های خرید آیفون های ۷۰۰ دلاری بود. امسال اما اپل تصمیم دارد تا حداقل فعلا ۲ نمونه از تراشه اپل A15 را تولید کند. به این شکل که تراشه اپل A15 آیفون ۱۳ پرو با GPU قوی تر از همان تراشه در آیفون ۱۳ ارائه می شود.

تراشه اپل A15 آیفون ۱۳ پرو ۱ هسته GPUبیشتر نسبت به آیفون ۱۳ دارد

اپل دیروز آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو را معرفی کرد و در حالی که این شرکت دستگاه ها را با پردازنده دارای نام یکسان به بازار عرضه می کند، از نظر عملکرد تفاوت های جزئی دارند. در واقع، پردازنده گرافیکی تراشه A15 موجود در مدل های iPhone 13 Pro قوی تر از مدل های معمولی iPhone 13 است.

تراشه A15 Bionic تمام گوشی های خانواده آیفون 13 را تأمین می کند، از iPhone 13 mini تا iPhone 13 Pro Max. اپل می گوید CPU جدید دارای دو هسته با کارایی بالا و چهار هسته برای بهره وری انرژی است. در حالی که احتمالاً مدلهای معمولی و Pro یکسان هستند، عملکرد گرافیکی بین آن‌ها متفاوت است.

پردازنده گرافیکی تراشه A15 Bionic در iPhone 13 mini و iPhone 13 دارای چهار هسته است و اپل می گوید در مقایسه با “رقبا” 30٪ عملکرد گرافیکی بهتری ارائه می دهد.

با این حال پردازنده گرافیکی تراشه A15 Bionic در iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max دارای یک هسته اضافی بوده و در مجموع دارای ۵ هسته GPU است که تا 50 عملکرد بهتر را در مقایسه با رقبا ارائه می دهد.

انتخاب GPU قدرتمندتر برای مدل های Pro ممکن است مربوط به افزودن پشتیبانی فیلم برداری ProRes باشد. ویژگی که البته در مدل ۱۲۸ گیگابایت آیفون ۱۳ پرو پشتیبانی نمی شود. اپل در مراسم معرفی دیشب خود گفت که A15 Bionic از فرمت جدید ویدئو با قابلیت فیلمبرداری و ویرایش فیلم به نام ProRes است که نه تنها فضای ذخیره سازی داخلی زیادی را اشغال می کند (که منجر به مدل جدید 1 ترابایتی شد)، بلکه نیاز زیادی به پردازش گرافیکی نیز دارد.

اپل در وب سایت خود می گوید:

با فناوری 5 نانومتری ، A15 Bionic (سریعترین تراشه در تلفن های هوشمند) دارای پردازنده گرافیکی جدید 5 هسته ای در سری Pro است که سریعترین عملکرد گرافیکی را در هر گوشی هوشمند به ارمغان می آورد. این تراشه تا 50 درصد سریعتر از رقبای پیشرو بوده و ایده آل برای فیلمبرداری، بازی های با عملکرد بالا و مجموعه ای از ویژگی های جدید دوربین است.

نظر شما درباره این تفاوت بین آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو چیست؟ برای شما تفاوت قدرت GPU بین این ۲ مدل اهمیت دارد؟

نوشته تراشه اپل A15 آیفون ۱۳ پرو با GPU قوی تر از همان تراشه در آیفون ۱۳ ارائه می شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code