هواوی همچنان سومین برند پرفروش موبایل در رده گوشی های گران قیمت است
1 min read

هواوی همچنان سومین برند پرفروش موبایل در رده گوشی های گران قیمت است

تحریم امریکا علیه هواوی واقعا کمرشکن بود و فعلا بخش موبایل این برند نتوانسته است بر آن غلبه کند. این برند سهم بزرگی از بازار را از دست داده اما جالب است بدانید که با این وجود، هواوی همچنان سومین برند پرفروش موبایل در رده گوشی های گران قیمت است. این رتبه شاید در گزارش های بعدی افت کند اما این آمارها قدرت هواوی موبایل در دوران اوج خود را یادآور می شود.

برند پرفروش موبایل در رده گوشی های گران قیمت

بر اساس جدیدترین گزارش از موسسه Counterpoint، اپل همچنان در بخش پرمیوم بازار که ما اینجا به آن موبایل های گران قیمت می گوییم، با بیش از ۵۰ درصد سهم در بازار جهانی موبایل و در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، حکومت می کند. برندهایی مانند OnePlus ، Xiaomi و Oppo سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده اند. اما دلیل پیشرفت آن ها را می توان، تحریم هواوی دانست که در نهایت منجر به افول آن شد.

هواوی که در سه ماهه دوم سال 2020 برابر ۱۷ درصد سهم بازار را در اختیار داشت، اکنون فقط ۶ درصد آن را دارد. با این حال اما همچنان رتبه سوم را مشترکا با شیائومی در اختیار دارد.

این افت هواوی فضای کافی را برای اپل و سامسونگ برای گسترش سهم خود فراهم کرد. در حالی که اپل در تامین قطعات بسیار مقاوم بود و عملکرد خوبی داشت، سامسونگ به دلیل بحران کووید دچار اختلال در تولید در ویتنام شد. با این حال، قیمت مناسب گلکسی سامسونگ گلکسی Z Flip3 و Z Fold3 به سامسونگ کمک می کند تا آنچه را که در چند ماه گذشته از دست داده است با سرعت سریع پس بگیرد.

خوب، اپل تنها برندی نبوده که از میراثی که هواوی در بخش موبایل های گران قیمت باقی گذاشت، سود برد. برندهایی مانند Xiaomi و OPPO نیز سهم عادلانه ای از آن را برداشتند. هر دو برند در حال سرمایه گذاری و بازاریابی گسترده در بخش پرچمدار در اروپا و چین هستند. اوپو با سری Reno و Find خود و Xiaomi فروش را با سری Mi 11 پیش می برند. در واقع، شیائومی توانسته رتبه سوم را در بازارهای متعدد و بخش عمده ای در اروپا، به خود اختصاص دهد. در مورد OnePlus باید گفت که پس از خروج LG از بازار گوشی های هوشمند، سهم بزرگی را بدست آورد و رتبه سوم را در آمریکای شمالی کسب کرد.

آنر در کنار سایر برندهای چینی با سری Magic خود در چین و خارج از آن به این بخش می پیوندد تا سهم خود را در بخش برتر بدست آورد، که ممکن است سهم هواوی را در بازار بیشتر از این کاهش دهد.

با وجود این کاهش، هواوی همچنان در بین ۳ رتبه برتر در سه ماهه دوم سال 2021 در بخش پرچمدارها حضور دارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این سهم هواوی در ۳ ماهه بعدی حفظ شود؟

نوشته هواوی همچنان سومین برند پرفروش موبایل در رده گوشی های گران قیمت است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code