تراشه معرفی نشده Exynos 1200 در گیک بنچ رؤیت شد
1 min read

تراشه معرفی نشده Exynos 1200 در گیک بنچ رؤیت شد

تراشه‌های اختصاصی جدید سامسونگ، مدت زیادی است که معرفی نشده‌اند. در رده میانی نیز مدت زیادی است که شاهد محصول جدیدی نیستیم. اما به تازگی تراشه Exynos 1200 در بنچمارک گیک بنچ رؤیت شده است. این بنچمارک، به ما از مشخصات احتمالی Exynos 1200 می‌گوید.

تراشه Exynos 1200 به زودی معرفی می‌شود؟

سامسونگ سال گذشته از تراشه رده بالای خود با نام Exynos 1080 رونمایی کرد. این تراشه، دارای لیتوگرافی ۵ نانومتری سامسونگ می‌باشد.

سامسونگ اگزینوس ۱۰۸۰ / Exynos 1080 با معماری ۵ نانومتری رسما معرفی شد

بر اساس گزارش Sammobile، سامسونگ یکی از تولید کنندگان اصلی تراشه‌های موبایل است. این کمپانی، تراشه‌های اختصاصی Exynos خود را غالباً در محصولات خود به کار می‌گیرد. با این وجود، برخی از تولید کنندگان گوشی شخص ثالث نیز تراشه‌های سامسونگ را در محصولات خود استفاده کرده‌اند. اما این کمپانی، در حال کار بر روی یک تراشه جدید است. این تراشه، به تازگی لو رفته است. ما قبلاً در مورد Exynos 1200 صحبت نکرده‌ایم. زیرا این تراشه برای اولین بار در بنچمارک گیک بنچ مشاهده شده است.

بر اساس گزارشات، این تراشه قرار است جانشین همان Exynos 1080 باشد. این تراشه، نزدیک به ١ سال پیش معرفی شد. بنابراین، کم کم زمان جایگزین شدن آن فرا می‌رسد. این تراشه، یک چیپست بالا رده بود. با این حال، هیچ کدام از گوشی‌های سامسونگ به آن تجهیز نشدند. به جای آن، می‌توانید آن را در گوشی جدید Vivo X70 بیابید. هرچند که ممکن است سرنوشت مشابهی را برای Exynos 1200 شاهد باشیم. زیرا به نظر می‌رسد سامسونگ قصد استفاده از آن را در گوشی‌های خود ندارد. در نتیجه، احتمالاً سامسونگ می‌خواهد مانند نسل قبل، این تراشه را به کمپانی‌های دیگری ارائه دهد. در نتیجه، تعجب آور نیست که شاهد ارائه یکی از گوشی‌های جدید ویوو با این تراشه باشیم!

جدا از این‌ها، Exynos 1200 در گیک بنچ ظاهر شده است. این تراشه، به ترتیب امتیازات تک هسته‌ای و چند هسته‌ای ٧۵٩ و ١,٨٧٨ را کسب کرده است. البته چون این امتیاز مربوط به نسخه نهایی نیست، نمی‌توان به آن استناد کرد. هسته‌های پردازشی این تراشه، دارای معماری ARMv8 خواهد بود. پردازنده گرافیکی آن نیز Mali-G68 خواهد بود. پردازنده مرکزی آن نیز دارای هشت هسته است. کلاستر اول، دارای ۶ هسته کم مصرف با حداکثر فرکانس کاری ٢ گیگاهرتز است. کلاستر دوم هم از ٢ هسته قدرتمند با حداکثر فرکانس کاری ٢.۴ گیگاهرتزی برخوردار است.

شایعات نشان می‌دادند که سامسونگ در پی معرفی یک تراشه با پردازنده گرافیکی RDNA 2 است. اما هرچه که باشد، Exynos 1200 آن تراشه نیست! تاریخ معرفی Exynos 1200 مشخص نشده است. اما احتمالاً طی هفته‌های آینده شاهد معرفی این تراشه باشیم.

نظر شما در مورد این تراشه چیست؟ آیا منتظر آن هستید؟ فکر می‌کنید کدام دستگاه به آن مجهز شود؟

نوشته تراشه معرفی نشده Exynos 1200 در گیک بنچ رؤیت شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code