محدودیت حافظه رم در iPadOS 15 و آیپدهای پرچمدار به ١٢ گیگابایت رسیده است
1 min read

محدودیت حافظه رم در iPadOS 15 و آیپدهای پرچمدار به ١٢ گیگابایت رسیده است

آیپدها و به طور کلی تبلت‌ها، می‌بایست متمرکز در بخش مالتی تسکینم و چند وظیفگی باشند. اما آیپد پرو ٢٠٢١، پیش از این با مشکلات حافظه رم مواجه بود. اما این بار محدودیت حافظه رم iPadOS 15 در این محصولات برطرف شده است.

محدودیت حافظه رم در iPadOS 15 و آیپد پرو ٢٠٢١ برطرف شده است

ما در ترنجی برای شما از مشکل آیپد پرو ٢٠٢١ در محدودیت عملکرد حافظه رم گرفته بودیم. این خبر، جنجال‌هایی را در مورد این تبلت به پا کرد.

آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل از مشکل محدودیت عملکرد حافظه رم رنج می برد

اما به گفته Macrumors، این مشکل رفع شده است. ما گزارش داده بودیم که این مشکل در آیپدهای جدید وجود دارد. اما اپل در بتای توسعه دهندگان iPadOS 15، به کاربران اجازه داد تا بتوانند حافظه رم بیشتری را برای اجرای برنامه‌ها اختصاص دهند. در نتیجه، کاربر می‌تواند با این قابلیت از میزان بیشتری از برنامه‌های در حال اجرا بهره مند شود.

اپل اعلام کرد که در نسخه بتای توسعه دهندگان iPadOS 15، کاربران می‌توانند به سیستم عامل اطلاع دهند که آن‌ها به میزان بیشتری از حافظه رم دستگاه احتیاج دارند. به همین صورت، کاربران توانایی استفاده از برنامه‌های بیشتری را خواهند داشت. در حال حاضر، اپل این قابلیت را در نسخه‌های قبلی قرار نداده است. در همین راستا، برنامه‌هایی که به میزان زیادی از حافظه رم احتیاج داشته باشند با محدودیت مواجه می‌شوند. این موضوع، به دلیل تأثیر گذاری این درخواست بر عملکرد دیگر بخش‌های آیپد پرو ٢٠٢١ است.

تاکنون، ما اطلاعات مبهمی در مورد این محدودیت عملکرد حافظه رم داشتیم. دقیقاً مشخص نبود که هر برنامه می‌تواند تا چه سقفی از این حافظه استفاده کند. اما پس از ارائه آپدیت iPadOS 15، این محدودیت کم‌تر خواهد شد. در نتیجه، برنامه‌ها می‌توانند تا سقف دو برابر بیشتر از قبل به حافظه رم دسترسی داشته باشند. جزئیات بیشتر این ویژگی جدید، توسط توسعه دهندگان اپلیکیشن طراحی گرافیکی Artstudio Pro به اشتراک گذاشته شده است. بر اساس یافته‌های آن‌ها، در آیپد پرو ٢٠٢١ با ١۶ گیگابایت حافظه رم، برنامه‌ها می‌توانند به حداکثر ١٢ گیگابایت حافظه رم دسترسی داشته باشند. این میزان در مدل دیگر با ٨ گیگابایت حافظه رم، به ۶ گیگابایت می‌رسد. در نتیجه، محدودیت حافظه رم در iPadOS 15 کم‌تر شده است. علاوه بر این‌ها، آیپد یک فضای خالی را در نظر می‌گیرد تا در صورت نیاز، آن را به اولویت‌های ثانویه تخصیص دهد.

کم شدن محدودیت حافظه رم iPadOS 15، به شدت برای اجرای برنامه‌هایی برای طراحی گرافیکی، ویرایش عکس و فیلم‌ها مفید واقع خواهد شد. این محدودیت، در حالی کم‌تر شده است که برخی کاربران تصور می‌کنند آیپدها از تمام توان سخت افزاری خود بهره گیری نمی‌کنند. استدلال آن‌ها در مورد آیپد پرو ٢٠٢١ ١٢.٩ اینچی با تراشه Apple M1 موج شدیدتری دارد. اپل می‌گوید که قابلیت دسترسی حافظه رم بیشتر برای برنامه‌ها، برای دستگاه‌های پشتیبانی شده ارائه می‌شود. اما لیست دستگاه‌های پشتیبانی شده iPadOS 15 با این ویژگی، فعلاً از آیپد پرو ٢٠٢١ فراتر نرفته است!

اگر به یاد داشته باشید، اپل همین چند روز قبل از دو آیپد جدید با ٣ و ۴ گیگابایت حافظه رم پرده برداری کرد. اما بعید می‌دانیم که این ویژگی در دسترس آیپدهای جدید قرار بگیرد. زیرا ممکن است در عملکرد کلی iPadOS 15 و دیگر برنامه‌های موجود در آیپدهای جدید تأثیر منفی بگذارد. ما پیش از این، نگاهی به قابلیت‌های اصلی و کلیدی iPadOS 15 داشتیم.

سیستم عامل iPadOS 15 اپل رسما معرفی شد: پیشرفت Multitasking و Home Screen

نظر شما در مورد این قابلیت و کم شدن محدودیت حافظه رم چیست؟ فکر می‌کنید پای این ویژگی به کدام یک از آیپدها باز شود؟

نوشته محدودیت حافظه رم در iPadOS 15 و آیپدهای پرچمدار به ١٢ گیگابایت رسیده است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code