چند شنبه ساعت ها به عقب کشیده می شود؟
1 min read

چند شنبه ساعت ها به عقب کشیده می شود؟

پاییز که می شود همه چیز دست به دست هم می دهد تا شب ها طولانی تر شود و همه چیز سردتر. می دانیم که ابتدای پاییز ساعت ها را ۱ ساعت به عقب می کشند و ابتدای بهار ۱ ساعت به جلو. خب، پرسش این است که در پایان تابسان ۱۴۰۰ چند شنبه ساعت ها به عقب کشیده می شود؟ هر چند موبایل ها و دستگاه های هوشمندتر خودشان به روز می شوند اما یک بررسی مجدد ضرری ندارد.

ساعت ها را به عقب بکشید!

ما درباره تغییر ساعت تابستانی یا “صرفه‌جویی در زمان نور روز” و هماهنگی ساعت کار اقتصادی (DST)، که در بیشتر کشورها با نام ساعت تابستانی نامیده می‌شود، صحبت می کنیم.

بر اساس قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ تاریخ ۳۰ شهریور، یک ساعت به عقب برگردانده می‌شود.

سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود پس سه شنبه شب باید ساعت را یک ساعت به عقب ببرید. به این معنی که اگر ساعت ۱۲ شب است، می شود ۱۱ شب (یا اگر ۰۰:۰۰ است می شود ۲۳:۰۰)

به عقب کشیدن ساعت در ساعت ۱۲ بامداد سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

صرفه‌جویی در زمان نور روز یا daylight savings time به تغییر ساعت در منطقه‌های زمانی گفته می‌شود که موجب طولانی‌تر شدن روز در عصر و کوتاه‌تر شدن آن در صبح می‌شود. این تغییر معمولاً در آغاز بهار هر سال انجام و در پاییز نیز به حالت عادی بازگردانده می‌شود. بسیاری از کشورها برای بهینه‌سازی مصرف انرژی، در فصل بهار و تابستان، ساعت رسمی کشورشان را قدری (معمولاً یک ساعت) به جلو می‌کشند تا ساعات بیشتری از روز با ساعات کاری هم‌خوانی داشته باشد و در ساعات کمتری از روز، نیاز به مصرف انرژی برای تأمین روشنایی وجود داشته باشد.

ایدهٔ ابتدایی این تغییر در دوران مدرن در سال ۱۸۹۵ توسط جرج هادسون مطرح شد و برای نخستین‌بار در زمان جنگ جهانی اول به اجرا درآمد. بسیاری از کشورها در زمان‌های متفاوت از این شیوه استفاده کرده‌اند. پس از بحران انرژی در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی، ساعت تابستانی به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت و تا امروزه نیز در آمریکای شمالی و اروپا استفاده می‌شود.

پس فراموش نکنید که ساعت ها به عقب کشیده شوند و قرارهای مهم روز چهارشنبه ۳۱ شهریور خود را به موقع برسید!

نوشته چند شنبه ساعت ها به عقب کشیده می شود؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code