محدود شدن آنر از خواسته‌های اصلی برخی آژانس‌های امنیتی آمریکا است!
1 min read

محدود شدن آنر از خواسته‌های اصلی برخی آژانس‌های امنیتی آمریکا است!

آنر هم اکنون مشغول فعالیت‌های مختلفی در بخش‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ‌ها، گجت‌های پوشیدنی و… است. اما آزادی عمل آنر در همکاری با برندهای مختلف، از نگرانی‌های برخی آژانس‌های امنیتی در آمریکا است. به همین ترتیب، آن‌ها به دنبال محدود شدن آنر هستند.

محدود شدن آنر در نهایت به وقوع خواهد پیوست؟

ما نزدیک به دو ماه پیش در مورد احتمال تحریم آنر به دلیل پیگیری‌های ١۴ نماینده مجلس آمریکا صحبت به میان آورده بودیم.

١۴ نماینده مجلس آمریکا به دنبال تحریم آنر؛ آیا محدودیت آنر نیز در راه است؟

حال Gsmarena اظهار دارد که واشنگتن پست در این مورد گزارشی را منتشر کرده است. بنا بر این گزارش، برخی از آژانس‌های امنیتی واقع در آمریکا به دنبال قرار دادن نام برند Honor در لیست سیاه صادرات آمریکا هستند! اخیراً اعضای ستاد وزارت نیرو و پنتاگون در آمریکا، این خواسته را مطرح کرده‌اند. آن‌ها می‌خواهند نام یک شرکت جدید را در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار بدهند.

اگر نمی‌دانید که قرار گرفتن در این لیست چه تبعاتی برای یک برند دارد، باید بگوییم که در صورت ورود یک کمپانی به لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا، به معنای ممنوعیت مبادله میان آن برند و شرکت‌های آمریکایی خواهد بود. اما در صورتی که برند مورد اشاره مجوز دریافت کند، این همکاری بلا مانع است. با این وجود، وزارت خارجه و وزارت بازرگانی مخالف این کار بوده‌اند.

حال، آژانس‌های امنیتی آمریکایی در حال بحث برای محدود شدن آنر هستند. پرسنل این آژانس‌ها، در حال تصمیم گیری هستند تا بررسی کنند که Honor آیا یک تهدید امنیتی محسوب می‌شود یا خیر؟ در این بین، نماینده جمهوری خواه ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، اظهار داشته است که نگرانی‌های مشابه هواوی برای آنر نیز باید در نظر گرفته شود. چرا که این کمپانی، در واقع یک شرکت دولتی به شمار می‌رود. اما با این وجود، واشنگتن پست یادآور شده است که آنر نام تجاری است که تحت مالکیت کمپانی Zhixin New Information Technology می‌باشد. این شرکت، توسط دو سرمایه گذار مورد حمایت دولت چین پایه گذاری شده است. در نتیجه، Zhixin متعلق به دولت شهرداری شنژن است.

در مقابل طرف، مخالفان محدود شدن آنر استدلال‌های خود را دارند. آن‌ها می‌گویند که آنر با تجهیزات هسته‌ای و مواد آن سر و کار ندارد. از سوی دیگر، گوشی‌های آنر در ایالات متحده آمریکا فروخته نمی‌شوند. بنابراین، ممنوعیت تجارت با آنر بی راه نیست که به جای آسیب رسانی به اقتصاد چین، بیشتر اقتصاد آمریکا را متحمل آسیب کند!

اما باز هم استدلال‌های دیگری وجود دارند. برخی از افراد مطرح در این زمینه، می‌گویند که آنر باید در لیست سیاه قرار گیرد. دلیل این حرف آن‌ها، چیزی نیست جز این که آنر تحت مالکیت هواوی بوده است! در جواب این افراد نیز گفته شده است که در صورت اثبات عدم برقراری روابط تجاری میان هواوی و آنر هیچ توجیه منطقی برای محدود سازی Honor وجود ندارد. توجه داشته باشید که تاکنون آنر به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

نظر شما در مورد احتمال تحریم آنر چیست؟ آیا فکر می‌کنید که آنر واقعاً شایسته تحریم شدن باشد؟ نظر شما در مورد این افراد آمریکایی چیست؟

نوشته محدود شدن آنر از خواسته‌های اصلی برخی آژانس‌های امنیتی آمریکا است! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code