آیس یونیورس: سری گلکسی نوت خاتمه یافته و گلکسی اس جای آن را پر می‌کند
1 min read

آیس یونیورس: سری گلکسی نوت خاتمه یافته و گلکسی اس جای آن را پر می‌کند

طرفداران گلکسی نوت سامسونگ تاحدودی ناراحت هستند که چرا این شرکت، مدل‌های جدیدی از این دستگاه محبوب را در سال 2021 عرضه نکرد. کمبود تراشه جهانی یکی از دلایلی بود که سامسونگ برای کنار گذاشتن فبلت خود ارائه داد. با این حال، آنها هنوز به‌طور رسمی اعلام نکرده‌اند که چه بر سر آینده سری نوت خواهد آمد. به‌تازگی اما، Ice universe مشهور، در تازه‌ترین ادعای خود بیان کرده است که سری گلکسی نوت سامسونگ برای همیشه خاتمه یافته و دستگاه دیگری از آن تولید نخواهد شد؛ درعوض، خانواده گلکسی اس با پشتیبانی گسترده از قلم S Pen، جای آن را پر می‌کند.

خاتمه سری محبوب گلکسی نوت و افزودن قلم به گلکسی اس برای نسل‌های آینده

علائم نگران‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد سامسونگ ممکن است سری گلکسی نوت خود را به‌صورت کامل و برای همیشه کنار بگذارد. ادعای جدید آیس یونیورس نیز در همین راستا بوده که البته با گفته‌های پیشین یکی از مدیران شرکت مبنی‌بر بازگشت سری نوت در سال آینده، درتضاد است.

گکلسی S21 Ultra اولین پرچمدار سری اس بوده که از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند. با این حال و برخلاف سری گلکسی نوت، این گوشی با قلم اختصاصی در جعبه عرضه نشده و مشتریان باید آن را جداگانه خریداری کنند.

این دستگاه همچنین دارای اسلاید داخلی برای جایگذاری قلم نیز نمی‌باشد و باید آن را جداگانه با خود حمل کرده و یا قاب اختصاصی و نسبتا حجیم برای جایگیری قلم تهیه کنید. درنهایت، با آنکه عملکرد S Pen ممکن است خروجی قابل‌قبولی داشته باشد؛ اما Galaxy S21 Ultra تجربه وسیع و بدون دردسر Galaxy Note را که طرفداران بسیار از آن راضی بودند را ارائه نمی‌کند.

خاتمه سری گلکسی نوت

سامسونگ همچنین پشتیبانی از S Pen را به گلکسی زد فولد ۳ آورده است. دلایلی وجود دارد که گمان کنیم گلکسی S22 Ultra نیز، قلم S Pen را نیز حفظ خواهد کرد. همچنین این موضوع ممکن است در سال آینده و برای گلکسی Z Fold 4 نیز صادق باشد. با تمام این تفاسیر، این برای آینده سری گلکسی نوت چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

آیس یونیورس معتقد است که سری Galaxy Note از بین نرفته و سری S به‌طور موثری به Note تبدیل می‌شود. با این وجود، این مورد به‌دلایل متعدد دور از ذهن به‌نظر می‌رسد. به‌عنوان مثال، درحال‌حاضر سه مدل در سری Galaxy S وجود دارد که بعید است که هر سه از S Pen پشتیبانی کنند.

اگر سری Galaxy S بخواهد تجربه‌ای از قلم S Pen را ارائه دهد که مجموعه Galaxy Note ارائه می‌کرد، باید تغییرات اساسی در طراحی آن ایجاد شود. این مورد نیز به‌احتمال زیاد و باتوجه به فرم طراحی خاص گلکسی اس، ممکن نیست؛ چراکه این فرم، جذابیت را برای کسانی کاهش می‌دهد که سری گلکسی اس را دقیقاً به‌دلیل طراحی غیر نوت آن دوست دارند.

درنهایت، قلم S Pen به‌طور کلی حذف نخواهد شد. مهم نیست که سامسونگ تصمیم می‌گیرد با سری نوت چه کند؛ این فقط یک تجربه کاربری بسیار متفاوت از آنچه که قبلاً طرفداران Note به آن عادت کرده بودند، خواهد بود.

سامسونگ علامت تجاری گلکسی نوت خود را تمدید نکرده است؛ پایان راه این سری محبوب؟

نظر شما راجع‌به حذف کامل سری نوت و جایگزینی خانواده اس سامسونگ با پشتیبانی از قلم به‌جای آن چیست؟

نوشته آیس یونیورس: سری گلکسی نوت خاتمه یافته و گلکسی اس جای آن را پر می‌کند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code