گوشی iQOO Z5 با Snapdragon 778G و شارژر ۴۴ واتی رسماً معرفی شد

کمپانی iQOO، زیر مجموعه ویوو محسوب می‌شود. این کمپانی، گوشی‌های هوشمند مختلفی را با ارزش خرید بالا روانه بازار کرده است. آیکو امروز از گوشی جدید خود با نام iQOO Z5 رونمایی کرده است. در ادامه به مشخصات فنی و قیمت این دستگاه خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی و قیمت iQOO Z5: یک گوشی با امکانات متنوع

گوشی iQOO Z5 Pro چندی پیش در بنچمارک گیک بنچ مشاهده شد. اما این دستگاه، چند روز دیگر به عنوان نسخه جهانی گوشی جدید آیکو معرفی می‌شود.

گوشی iQOO Z5 Pro با Snapdragon 778G در گیک بنچ دیده شد

اکنون EqualLeaks خبر از رونمایی گوشی جدید iQOO در چین داده است. نام این دستگاه جدید، iQOO Z5 است. با توجه به این که عدد ۴ در چین نحس است، آیکو تصمیم گرفته است تا نام جانشین iQOO Z3 را iQOO Z5 بگذارد. اما این گوش از چه ویژگی‌هایی بهره مند است؟

از نمایشگر این دستگاه شروع می‌کنیم. جایی که iQOO تصمیم به استفاده از نمایشگری ۶.۶٧ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح +Full HD در این گوشی گرفته است. رفرش ریت این نمایشگر ١٢٠ هرتز و نرخ حساسیت لمسی آن ٢۴٠ هرتز می‌باشد. گستره رنگی DCI-P3 و محتوای HDR10 در این نمایشگر پشتیبانی می‌شوند. حسگر تشخیص اثرانگشت iQOO Z5، بر روی فریم این دستگاه واقع شده است. کمپانی iQOO سه رنگ بندی مختلف را برای گوشی جدید خود در نظر گرفته است. در کل، طراحی این گوشی جذابیت‌های خاص خودش را دارد و یکی از مهم‌ترین نکات در مورد این گوشی، مربوط به بخش طراحی آن می‌شود.

در بخش سیستم دوربین، مشخصات خاصی به چشم نمی‌خورد. آیکو Z5 مجهز به دوربین اصلی سه گانه ٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی ماکرو و فوق عریض است. دوربین سلفی نیز دارای وضوح ١۶ مگاپیکسلی است و درون حفره نمایشگر مرکزی تعبیه شده است. مغز متفکر گوشی iQOO Z5، تراشه Snapdragon 778G است. ظاهراً این تراشه ۶ نانومتری، از محبوبیت زیادی میان برندهای مختلف برخوردار است.

تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ٧٧٨ جی / Snapdragon 778G کوالکام رسماً معرفی شد

در ادامه، ۸ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 برای این گوشی در نظر گرفته شده است. در کنار آن، ۴ گیگابایت حافظه رم مجازی قابل استفاده خواهد بود. ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 نیز این گوشی را همراهی می‌کند. ظرفیت باتری iQOO Z5، برابر با ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعت می‌باشد. منبع تغذیه این باتری، شارژر ۴۴ واتی درون جعبه است. اسپیکر استریو با پشتیبانی از فناوری Hi-Res Audio و تأییدیه TÜV در این گوشی حضور دارد.

مواردی مانند وای فای ۶، جک ٣.۵ میلی متری هدفون، سیستم عامل اندروید ١١ پیش فرض، درگاه Type-C و فریم پلاستیکی نیز از دیگر مشخصات گوشی iQOO Z5 هستند. ضخامت این گوشی، در نسخه‌های مختلف برابر با ٨.۴٩ یا ٨.۵٣ میلی متر است. این امر در مورد وزن ١٩٣ و ١٩۵ گرمی دستگاه در نسخه‌های مختلف صادق است. در انتها، نوبت به قیمت این گوشی می‌رسد که در ادامه به آن نگاهی داریم:

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ١,٨٩٩ یوان (معادل ٢٩۴ دلار آمریکا)

– نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ٢,٠٩٩ یوان (معادل ٣٢۵ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ٢,٢٩٩ یوان (معادل ٣۵۶ دلار آمریکا)

نظر شما در مورد گوشی iQOO Z5 و ارزش خرید آن چیست؟ شما در این بازه قیمتی، کدام گوشی را انتخاب می‌کنید؟

نوشته گوشی iQOO Z5 با Snapdragon 778G و شارژر ۴۴ واتی رسماً معرفی شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code