آیفون ١٣ مینی سرعت شارژ بی سیم کم‌تری نسبت به دیگر اعضای سری آیفون ١٣ دارد
1 min read

آیفون ١٣ مینی سرعت شارژ بی سیم کم‌تری نسبت به دیگر اعضای سری آیفون ١٣ دارد

اپل مدتی پیش از سری آیفون ١٣ پرده برداشت. پس از آن، حواشی بسیاری پیرامون این گوشی پدید آمدند. اخیراً بر اساس اطلاعات موثّق، مشخص شده است که سرعت شارژ بی سیم آیفون ١٣ مینی کم‌تر از دیگر اعضای این خانواده است. اما جزئیات این موضوع چیست؟

سرعت شارژ بی سیم آیفون ١٣ مینی

گوشی iPhone 13 Mini در رویداد California Streaming اپل معرفی شد. این گوشی دارای تراشه Apple A15 است.

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی با تراشه اپل A15 به همراه ناچ کوچکتر و فیلم برداری حرفه ای رسما معرفی شدند

بر اساس گزارش GizChina، اگرچه سری آیفون ١٣ با بهبود عمر باتری مواجه شده است. اما در بخش سرعت شارژ، هیچ موضوع جذابی به چشم نمی‌خورد. به طوری که شارژر سیمی توان ٢٠ واتی، و شارژ بی سیم مگ سیف توان ١۵ واتی دارد. از سوی دیگر، اپل در وب سایت رسمی خود تأیید کرده است که مانند آیفون ١٢ مینی، توان شارژ بی سیم پشتیبانی شده در آیفون ١٣ مینی، ١٢ وات است. دلیل این اتفاق، ساده است. بدنه iPhone 13 Mini بسیار کوچک است و عملکرد آن در مدیریت و دفع حرارت، بسیار ضعیف است. ما پیش از این در ترنجی از ظرفیت باتری سری iPhone 13 صحبت کرده بودیم.

ظرفیت باتری سری آیفون ١٣ توسط اپل به صورت رسمی اعلام شد

این گوشی‌ها، نسبت به قبل با همان سایز توانسته‌اند افزایش ظرفیت باتری را تجربه کنند. هم اکنون، iPhone 13 Mini ظرفیت باتری ٢,۴۰۶ میلی آمپر ساعتی است. این در حالی است که آیفون ١٢ مینی، مجهز به باتری با ظرفیت ٢,٢٢٧ میلی آمپر ساعتی بود. اما این بدین معناست با همان سیستم شارژر نسل قبل، سرعت شارژ گوشی‌های سری آیفون ١٣ کاهش می‌یابد. به طور عملی، ٣۵ دقیقه طول می‌کشد تا آیفون ١٣ پرو مکس با شارژر ٢٠ واتی که دارد، تا ۵٠ درصد شارژ شود. اما در نهایت، ٩۵ دقیقه زمان می‌برد تا شارژ شدن باتری این گوشی به اتمام برسد. این امر در بازار موبایل کنونی، بسیار ناامید کننده است. زیرا اغلب پرچمداران، در کم‌تر از نیم ساعت به طور کامل شارژ می‌شوند.

پیش از این، کاربران اندروید به گوشی‌هایی با سرعت شارژ بالا دسترسی پیدا کرده‌اند. بنابراین، همچنان بخش‌هایی وجود دارند که گوشی‌های کوپرتینویی فعلاً ممکن است حرفی برای گفتن در آن نداشته باشند. در کنار فقدان توان شارژ بالا، خبری از ویژگی شارژ معکوس بی سیم در آیفون‌ها نیست. به همین ترتیب، اندرویدی‌ها حتی از شارژر بی سیم ۵٠ واتی بهره می‌برند. اما آیفون‌ها چه در اختیار دارند؟

یکی از رقبای سری آیفون ١٣، سری Galaxy S21 است. هرچند که سری Galaxy S21، در دنیای اندرویدی‌ها یکی از کندترین نمونه‌ها است. هر دو سری آیفون ١٣ و گلکسی S21 از شارژر بی سیم ١۵ واتی پشتیبانی می‌کنند. توان شارژر سیمی سری Galaxy S21، ٢۵ وات است. اما سری Galaxy S21 در نهایت مجهز به قابلیت شارژ بی سیم معکوس است. شیائومی نیز از شارژر بی سیم ۵٠ واتی و شارژ بی سیم معکوس ١٠ واتی بهره مند است. چینی‌ها حتی از شارژر بی سیم ١٠٠ واتی نیز رونمایی کرده‌اند. اما به دلیل محدودیت‌های دولت چین، این کمپانی نمی‌تواند از حداکثر ظرفیت این شارژر بهره ببرد.

نظر شما در مورد این سرعت شارژ آیفون ١٣ مینی چیست؟ فکر می‌کنید دلیل اپل برای استفاده از چنین سیستم شارژی چه باشد؟

نوشته آیفون ١٣ مینی سرعت شارژ بی سیم کم‌تری نسبت به دیگر اعضای سری آیفون ١٣ دارد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code