«نبرد در دریاچه چانگ‌جین» چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۱ شد

فیلم «نبرد در دریاچه چانگ‌جین»، اثری از سینمای چین تنها در ۱۱ روز به چهارمین فیلم پرفروش جهان در سال ۲۰۲۱ تبدیل شد.

فیلم سینمایی «نبرد در دریاچه چانگ‌جین»، محصول کشور چین برای دومین هفته متوالی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم این کشور اعلام شد و توانست به رتبه چهارم فیلم‌های پرفروش جهان در سال ۲۰۲۱ برسد و این مقام را تنها ظرف مدت ۴ روز به دست آورده است!

بر اساس گزارش Artisan Gateway، تمام شدن تعطیلات ملی چین هم نتوانست به فروش فیلم «نبرد در دریاچه چانگ‌جین» آسیب بزند و این فیلم توانست در انتهای هفته ۱۰۹ میلیون دلار بفروشد تا میزان فروش آن از ۳۰ سپتامبر (روزی که به اکران گذاشته شد)، به مجموع ۶۳۳ میلیون دلار برسد.

در کشور چین، فیلم «کشورم، پدر و مادرم» با فروش ۱۹.۶ میلیون دلاری در آخر هفته رتبه دوم باکس‌آفیس چین را کسب کرد. این فیلم در مجموع ۱۸۲ میلیون دلار فروش داشته است.

این میزان فروش برای فیلم «نبرد در دریاچه چانگ‌جین» باعث شد تا این فیلم، رقیب خود «شانگ-چی» را کنار بزند. فیلم «شانگ-چی» توانست با ۴۰۲ میلیون دلار فروش چند هفته پرفروش‌ترین فیلم جهان باشد. البته میزان فروش این فیلم از «گودزیلا در برابر کونگ» با فروش ۴۶۸ میلیون دلار هم بیشتر است.

تنها فیلم‌هایی که در سال ۲۰۲۱ توانسته‌اند «نبرد در دریاچه چانگ‌جین» را کنار بزنند، «سلام، مامان» با فروش ۸۲۲ میلیون دلار، «سریع و خشن ۹» با فروش ۷۱۷ میلیون دلار و «کارآگاه شهرک چینی ۳» با فروش ۶۸۶ میلیون دلار بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code