پردازنده Core-i9 12900HK از Apple M1 Max قدرتمندتر خواهد بود
1 min read

پردازنده Core-i9 12900HK از Apple M1 Max قدرتمندتر خواهد بود

اینتل طی چند نسل اخیر، نمایندگان قدرتمندی را برای رقابت در بازار پردازشگرها ارائه کرده است. نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل، به زودی معرفی می‌شود. بر اساس اطلاعات فاش شده جدید، پردازنده Core-i9 12900HK از Apple M1 Max قوی‌تر خواهد بود!

پردازنده Core-i9 12900HK از تراشه قدرتمند و جدید اپل بهتر خواهد بود

اپل طی رویداد Unleashed خود، از تراشه‌های Apple M1 Pro و Apple M1 Max با پیشرفت‌های بسیاری رونمایی کرد.

تراشه Apple M1 Max در کنار Apple M1 Pro معرفی شدند: انقلاب در کوپرتینو

به نقل از GizChina، برخی از افراد نزدیک به اینتل موفق شده‌اند تا نتایج آزمایش یک لپ تاپ مجهز به پردازنده Core-i9 12900HK را به دست بیاورند. بر اساس نتایج جدیدی که از سوی بنچمارک گیک بنچ منتشر شده است، این پردازشگر بیشترین قدرت را نسبت به رقبا دارا خواهد بود! این پردازشگر و لپ تاپ‌های مجهز به آن، فعلاً روانه بازار نشده‌اند. همچنین نتایج مورد اشاره، به صورت عمومی منتشر نشده‌اند. ظاهراً این نتیجه، تنها یک آزمایش داخلی از سوی یکی از تولید کنندگان بوده است. بنابراین، برخی از جزئیات آن در فضای مجازی ظاهر شده‌اند.

گفته می‌شود که Core-i9 12900HK با ١۴ هسته و ٢٠ رشته به عنوان پرچمدار خانواده Alder Lake P معرفی می‌شود. احتمال می‌رود که در آینده سری Alder Lake S نیز معرفی شود و دارای تراشه‌هایی با ١۶ هسته و ٢۴ رشته باشد! فرکانس پایه این نسل، ٢.٩ گیگاهرتز است که مربوط به هسته‌های کم مصرف‌تر است. همچنین حداکثر فرکانس ٣٧١ مگاهرتزی نیز مشخصاً نادرست است و یک خطا در ثبت آن رخ داده است. امتیاز بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای پردازنده Core-i9 12900HK، به ترتیب برابر با ١,٨۵١ و ١٣,٢۵۶ است.

با توجه به امتیاز کسب شده توسط این لپ تاپ، Core-i9 12900HK می‌تواند بیشترین قدرت را در بین پردازنده‌های لپ تاپ داشته باشد. این امتیاز، از محصولات سری Zen 3 و Tiger Lake-H45 نیز بیشتر است. این تراشه حتی موفق شده است تا Apple M1 Max را نیز پشت سر بگذارد! بر اساس برنامه ریزی‌های اینتل، رایانه‌های قابل حمل دارای پردازنده‌های سری Alder Lake-P در کنار کارت گرافیک Arc Alchemist عرضه می‌شوند. این محصولات، احتمالاً بخشی از رویداد اینتل در CES 2022 خواهند بود. این رویداد، از ١۵ دی ١۴٠٠ برگزار می‌گردد.

این پردازنده‌ها، می‌توانند به افزایش سهم اینتل از بازار کمک کنند. اینتل در مورد جزئیات سری جدید پردازنده‌هایش صحبت کرده است. رویداد رونمایی از این پردازشگرها، هفته آینده برگزار خواهد شد. تحویل این پردازنده‌ها نیز از سه ماهه گذشته آغاز شده است. در همان زمان، مدیر عامل اینتل اطمینان داشت که اینتل می‌تواند موقعیت‌های از دست رفته را دوباره به دست بیاورد. این موقعیت‌ها، به وسیله پردازشگرهای سری Alder Lake-P به دست می‌آیند.

چنین اظهار نظراتی، از سوی پاتریک گلسینگر هنگام صحبت در مورد استراتژی IDM 2.0 مطرح شد. این صحبت‌ها، در مورد تضمین سرمایه گذاری فعال در گسترش ظرفیت تولید و تسلط بر تولید محصولات پیشرفته بود. در واقع گلسینگر گفت که اینتل در برنامه‌های خود برای فصل سوم امسال، بیش از انتظارات پیشرفت کرده است.

اینتل چند سال است که با مشکلات ظرفیت تولید دست و پنجه نرم می‌کند. حتی هم اکنون که اینتل به مقدار کافی پردازشگرهای خود را تولید کرده است، تولید کنندگان ترجیح می‌دهند تا بیش‌تر مدل‌های گران‌تر را خریداری کنند. این برای ذخیره میزان بیشتری از تجهیزات است. اما گلسینگر معتقد است که افزایش ظرفیت تولید، می‌تواند سبب شود تا اینتل سهم خود را در بازار به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

نظر شما در مورد این آمار و ارقام چیست؟ فکر می‌کنید که اینتل بتواند در نسل ١٢ پردازشگرها طرفداران زیادی را جذب کند؟

نوشته پردازنده Core-i9 12900HK از Apple M1 Max قدرتمندتر خواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code