هواوی Mate 50 پیشرفت بزرگی در زنجیره تامین قطعات داشته است
1 min read

هواوی Mate 50 پیشرفت بزرگی در زنجیره تامین قطعات داشته است

می دانیم که هوای Mate 50 پرچمدار بعدی این شرکت چینی است اما ممکن است امسال شاهد آن نباشیم. در عوض، Huawei می تواند این تلفن هوشمند جدید را تا اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار بیاورد. در همین حال، این شرکت در تلاش است تا مشکلات زنجیره تامین خود را حل کند و برای ساخت دستگاه های جدید برنامه های منسجم تر دارد. طبق جدیدترین شنیده ها به نظر می رسد که هواوی Mate 50 پیشرفت بزرگی در زنجیره تامین قطعات داشته است.

هواوی Mate 50

اخیرا یک منبع غیررسمی معروف به نام Weibo-PengPeng درباره پیشرفت هایی که هواوی برای تولید میت ۵۰ داشته، اطلاعاتی ارائه کرده است. وی می گوید که دستگاه Huawei Mate 50 از نظر زنجیره تامین پیشرفت بزرگی کرده است و طبق برنامه ریزی شرکت راه اندازی می شود.

به غیر از تایید عرضه هواوی میت ۵۰، این تنها چیزی است که توسط اطلاعات دهنده فاش شده است و بقیه مشخصات در حال حاضر ناشناخته هستند. همچنین هواوی هم هواوی در حال حاضر جزئیاتی در مورد عرضه چنین دستگاه هایی اعلام نکرده است.

تولید تراشه kirin هواوی

بحران کمبود تراشه

پس از تحریم های ایالات متحده در اردیبهشت ۱۳۹۸ هواوی باید این تحریم ها را دور بزند. مواردی که این شرکت را از خرید فناوری های جدید تحت تملک ایالات متحده منع می کند و به علاقه هواوی برای ساخت دستگاه های جدید برای مصرف کنندگان آسیب می رساند.

بزرگترین مشکلی که توسط محدودیت های ایالات متحده ایجاد شده است، کمبود چیپست های مهم برای گوشی های هوشمند و تجهیزات شبکه است. به طور خاص، این شرکت از لیست پذیرش ۵ سازنده برتر گوشی های هوشمند در جهان کنار گذاشته شده است.

پس از آن، غول فناوری چینی تصمیم گرفت تا جایی که ممکن است، پیش از سررسید تجریم ها تراشه تولید کند و برای زنده ماندن در این شرایط خشن ایجاد شده توسط دولت ایالات متحده آماده شود.

مجوز جدید

در میان تمام این فرضیات اما 113 تامین‌کننده مجوز صادرات به ارزش 61 میلیارد دلار دریافت کرده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد هواوی را تامین کنند. از سوی دیگر، تامین کنندگان SMIC چین 188 مجوز به ارزش حدود 42 میلیارد دلار دریافت کرده اند.

بیش از 90 درصد از درخواست های مجوز ارسال شده توسط تأمین کنندگان SMIC تأیید و 69 درصد از درخواست های مجوز ارسال شده توسط تأمین کنندگانی که به هواوی ارسال شده بودند تأیید شد.

البته بیشتر مجوزهای اخذ شده توسط زنجیره تامین مربوط به محصولات غیرحساس است. به عنوان مثال، 80 مورد از 113 مجوز اخذ شده توسط اعضای زنجیره تامین هواوی در ایالات متحده و 121 مورد از 188 مجوز تأیید شده توسط تأمین کنندگان SMIC، مجوز محصولات حساس را ارائه نمی دهند.

اگرچه اطلاعات مربوط به این مجوزها فاش نشده است، اما این یک پیشرفت بزرگ برای سازنده فناوری چینی است که می تواند به تولید محصولات جدید بیشتر کمک کند.

نظر شما چیست؟ منتظر هواوی Mate 50 هستید؟

نوشته هواوی Mate 50 پیشرفت بزرگی در زنجیره تامین قطعات داشته است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code