تولید سری گلکسی نوت سامسونگ برای همیشه متوقف شده است؛ تمرکز بر روی گوشی تاشو

سال 2021 سال بزرگی برای سری گلکسی نوت به‌شمار می‌رود، اما نه در جنبه خوب آن. این آغاز پایانی بود بر یکی از محبوب‌ترین سری گوشی‌های اندرویدی و سامسونگ محصولات تاشو خود را بر خانواده گلکسی نوت اولویت داد. اکنون، به‌نظر می‌رسد گلکسی نوت برای همیشه به پایان خط خود رسیده است؛ چرا طبق جدیدترین گزارشات، شرکت کره‌ای هیچ برنامه‌ای برای گلکسی نوت 2022 نداشته و همچنین درحال برنامه‌ریزی برای پایان دادن به تولید سری گلکسی نوت 20 است.

توقف تولید دائمی سری گلکسی نوت سامسونگ

ET News گزارش می‌دهد که سامسونگ با دو اقدام تازه، تقریباً پایان سری گلکسی نوت را تأیید کرده است. اول آن‌که ظاهراً سامسونگ در نقشه راه 2022 خود هیچ برنامه‌ای برای معرفی دستگاهی از سری گلکسی نوت ندارد. به‌احتمال‌زیاد، این بدان معناست که تنها گوشی‌های پرچمدار گلکسی که سال آینده عرضه می‌شوند، شامل سری گلکسی S22 و گوشی‌های تاشو جدید خواهند بود.

علاوه‌بر این، ظاهراً سامسونگ تا پایان سال 2021 تولید سری گلکسی نوت 20 خود را به‌طور کامل پایان خواهد داد. تاکنون، تولید گلکسی نوت 20 ادامه داشته، زیرا این دستگاه همچنان درحال فروش بوده است. در سال 2021، این سری حدود 3.2 میلیون دستگاه فروخت که حدود یک‌سوم تعداد دستگاه‌های Note فروخته‌شده در سال 2020 به‌شمار می‌رود.

توقف تولید دائمی سری گلکسی نوت سامسونگ

البته، در این مرحله به‌خوبی می‌دانیم که گلکسی S22 Ultra به‌عنوان جانشین غیرمستقیم سری گلکسی نوت عمل خواهد کرد؛ چراکه این گوشی طراحی نزدیک به سری نوت 20 داشته و همچنین از قلم S Pen به‌همراه اسلات اختصاصی جایگیری آن پشتیبانی می‌کند. سری گلکسی فولد نیز قلم سامسونگ را به ارث برده است، اما هنوز اسلات اختصاصی آن را ندارد.

در سال 2020، به‌طورکلی نظرات مثبتی پیرامون آخرین گلکسی نوت سامسونگ، یعنی Note 20 Ultra شکل گرفت که تنها ایراد آن را شاید بتوان قیمت تاحدودی بالایش دانست. اما تا آنجایی که مشخصات، عملکرد و تجربه کلی پیش رفت، مجموعه گلکسی نوت همیشه در سطح بالایی قرار داشته است.

درنهایت، گفته می‌شود که این شرکت قصد دارد به‌منظور جبران توقف فروش خانواده نوت خود و راضی نگه داشتن طرفداران این سری، تولید گوشی‌های تاشو خود را در سال آینده افزایش داده و قیمت نهایی آن‌ها را نیز کاهش دهد.

دیدگاه شما چیست؟ به‌نظر شما سامسونگ تولید سری گلکسی نوت را برای همیشه متوقف خواهد کرد؟ پیامدهای احتمالی این اقدام چه می‌تواند باشد؟

نوشته تولید سری گلکسی نوت سامسونگ برای همیشه متوقف شده است؛ تمرکز بر روی گوشی تاشو اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code