کمپانی TSMC مودم 5G طراحی‌شده توسط اپل برای استفاده در آیفون ۲۰۲۳ را تولید می‌کند
1 min read

کمپانی TSMC مودم 5G طراحی‌شده توسط اپل برای استفاده در آیفون ۲۰۲۳ را تولید می‌کند

طبق گزارشات منتشر شده، اپل و TSMC درحال کار بر روی ساخت مودم‌های سفارشی 5G هستند که می‌توان آن‌ها را در خانواده آیفون 2023 یافت. درست مانند مودم‌های 5G کوالکام، گفته می‌شود که مودم جدید اپل جزئي از چیپست سری A این شرکت نبوده و احتمالاً درجه بالایی از صرفه‌جویی در مصرف انرژی را دارا می‌باشد چراکه به‌احتمال فراوان تحت فرایند 4 نانومتری TSMC به تولید انبوه خواهد رسید.

تولید مودم 5G اپل توسط TSMC

اپل و TSMC درحال‌حاضر تولید آزمایشی مودم‌های 5G سفارشی با استفاده از فرایند 5 نانومتری را آغاز کرده‌اند؛ اما طبق گزارشی از Nikkei، انتظار می‌رود واحدهای تجاری نهایی از فرایند 4 نانومتری پیشرفته‌تر استفاده کنند که می‌توان انتظار داشت پیشرفت عمده‌ای در بهره‌وری انرژی ایجاد کند. پیش از این،‌ گفته می‌شد که TSMC وظیفه تولید تراشه با فرایند 3 نانومتری در نیمه دوم سال 2022 برای استفاده در آیفون‌های ۲۰۲۳ را برعهده دارد.

این احتمال وجود دارد که TSMC همچنان در مرحله تولید انبوه با مشکلاتی روبرو شود که می‌تواند منجر به کاهش تعداد مودم‌های 5G داخلی برای آیفون‌های 2023 شده و این تنها به این معنی است که اپل باید برای مودم‌های 5G خود کماکان به کوالکام تکیه کند. گزارشات پیشین بیان می‌کردند غول ساکن کوپرتینو قصد دارد وابستگی خود به کوالکام را تا حدی کاهش دهد که کوالکام، تنها ۲۰ درصد از کل محموله‌های مودم ۵G را در سال ۲۰۲۳ به اپل عرضه کند.

تولید مودم 5G اپل توسط TSMC

با این حال، با توجه به تعداد آیفون‌هایی که اپل سالانه عرضه می‌کند، ممکن است مدتی طول بکشد تا این شرکت با تولید اختصاصی خود، کاملاً خودکفا شود. همچنین، نمی‌توان فراموش کرد که اپل و کوالکام یک شراکت شش‌ساله دارند که درنتیجه آن تا سال 2024، ارسال قطعات کوالکام به تولیدکننده آیفون ادامه می‌یابد. با این حال، اپل به همه‌چیز فکر کرده است، زیرا گزارشات مختلفی ادعا کرده‌اند که این شرکت درحال‌توسعه فرکانس رادیویی، اجزای mmWave و تراشه مدیریت انرژی اختصاصی خود می‌باشد.

مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد خانواده آیفون 2023 را تنها با مودم داخلی خود در ایالات‌متحده عرضه کند یا اینکه قصد دارد در بازارهای دیگر نیز به‌فروش برساند. با توجه به اینکه ایالات‌متحده درحال‌حاضر پردرآمدترین بازار گوشی‌های هوشمند تلقی می‌شود، عرضه موفقیت‌آمیز در این منطقه تنها به این معنی است که در آینده‌ای دور به بازارهای دیگر نیز منتقل خواهد شد.

دیدگاه شما پیرامون تولید مودم 5G طراحی‌شده اپل توسط کمپانی TSMC در سال ۲۰۲۳ چیست؟

نوشته کمپانی TSMC مودم 5G طراحی‌شده توسط اپل برای استفاده در آیفون ۲۰۲۳ را تولید می‌کند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code