بررسی آیفون 13 پرومکس
1 min read

بررسی آیفون 13 پرومکس

آیفون 13 پرومکس یکی از بهترین گوشی‌های شرکت اپل بوده و همچون دیگر محصولات این شرکت از نظر کیفیت و کارایی در مقایسه با برندهای هم رده خود بی همتا است. صفحه نمایش آیفون 13 پرومکس ۱۲۰ هرتز بوده که در کنار دوربین عالی که این محصول دارد، آن را کاملا خاص و مورد قبول مصرف کنندگان قرار دادن است. اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مشخصات فنی و قیمت آیفون ۱۳ پرو مکسدارید، لطفا همچنان همراه ما باشید.

ویژگی ها و شاخص کلی آیفون 13 پرومکس

جهت بررسی آیفون 13 پرومکس به صورت تخصصی تر باید بگویم که این محصول نسبت رده‌های قبلی خود تفاوت‌های زیادی کرده که همین امر سبب شده قابلیت‌ها و کارآیی محصول دچار تغییرات مثبتی شود. به هر حال همه ما می‌دانیم که شرکت اپل همواره در طراحی و به روز کردن محصولات خود در بین رقبا پرچم‌دار بوده و به همین سبب است که محصولاتی که روانه بازار می کند از همه لحاظ بی رقیب است.

گوشی موبایل آیفون 13 پرومکس یکی دیگر از محصولات بی نظیر شرکت اپل بوده که از نظر کیفیت و کاربرد تقریبا نمی‌توان عیب و ایرادهای‌های چندان بارزی بر آن وارد کرد. زیرا دارای دقت ساخت بسیار بالایی بوده و کلیه قطعات آن در کنار کیفیت بالایی که دارند به صورت کاملا استاندارد و بی عیب و نقص روی هم سوار شده‌اند. مرز میان پنل شیشه‌ای این دستگاه موبایل با فریم دستگاه به سختی قابل تشخیص است. این گوشی موبایل دارای صفحه نمایش ۶/۷ اینچی بوده و دریچه اسپیکر مکالمه آن به شکاف میانی محافظ نمایشگر و فریم دستگاه قرار دارد.

این محصول دارای مسطح و گونیایی و زبان طراحی مسطح است. البته زبان طراحی آیفون 13 پرومکس از نظر افزایش ظرفیت باتری و ارتقای دوربین‌ها کمی سنگین‌تر و قطورتر از زبان طراحی مسطح قبل می‌باشد. به نحوی که حدود ۱۲ گرم و سنگین‌تر و ۳/. میلی گرم قطورتر از قبل شده است. در واقع این گوشی در حال حاضر داری ۲۴۰ گرم وزن و ۷/۷ میلی متر ضخامت می‌باشد. جنس بدنه محصول شیشه‌ای مات و فریم فولادی براق با سطوح تخت بوده و در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، طلایی و آبی کم‌رنگ در بازار موجود است که طرفدارن آن با توجه به سلیقه مختار هستند رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کرده و بخرند.

به کسانی که تصمیم به خرید آیفون 13 پرومکس را دارند توصیه می‌کنیم که پس از خرید حتما یک قاب مناسب جهت حفاظت و جلوگیری از ماندن آثار انگشت بر روی فریم آن نیز خریداری کنند. زیرا بر عکس پوشش مات بدنه دستگاه که آثار هیچ گونه لکه بر روی آن باقی نمی ماند، روی فریم آن اثر انگشت به سادگی بر جای می ماند. البته اگر برخی از افراد دوست دارند آیفون 13 پرومکس را بدون قاب استفاده کنند، به جای خرید قاب با یک دستمال میکروفایبر نیز می‌توانند فریم این دستگاه موبایل را پاک نمایند.

مشخصات فنی آیفون 13

جهت بررسی آیفون 13 پرومکس به صورت تخصصی‌ تصمیم گرفتیم مشخصات فنی دستگاه را برای شما در این قسمت به صورت مفصل شرح دهیم.

• مشخصات صفحه نمایشگر:

نوع نمایشگر این محصول شرکت اپل، Super Retina XDR OLED بوده و دارای ابعاد ۶.۷ اینچی است. رزولوشن محصول ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ پیکسل می‌باشد که دارای شیشه سرامیکی مقاوم در برابر خط و خش و پوشش اولفوبیک برای بازتاب نور و لکه دست است. همچنین آیفون ۱۳ پرو مکس دارای طیف رنگی گسترده و نمایش گر Tru-tone می باشد.

• بدنه دستگاه:

گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس دارای ابعاد 160.8 در 78.1 در 7.7 میلی‌متر و وزن 240 گرم بوده که جلو و پشت دستگاه شیشه‌ای گوریلا گلس بوده و جنس فریم آن استیل ضدزنگ می‌باشد.

لازم به ذکر است که این محصول شرکت اپل دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تا 6 متر برای 30 دقیقه است.

• پلتفرم دستگاه:

سیستم عامل این محصول در زمان عرضه iOS 15

تراشه اپل A15 Bionic 5 نانومتر و پردازنده مرکزی آن 6 هسته‌ای بوده و شامل دو هسته‌ 3.22 گیگاهرتز Avalanche و چهار هسته‌ Blizzard می‌باشد. پردازنده گرافیکی این مدل گوشی اپل نیز GPU 5 هسته‌ای است.

  • • حافظه:

باید بگویم که آیفون ۱۳ پرو مکس فاقد درگاه حافظه بوده و حافظه داخلی آن معادل 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 512 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 1 ترابایت با 6 گیگابایت می باشد. نوع حافظه آن نیز NVMe است.

• دوربین:

همانطور که گفتیم این دستگاه از نظر دوربین نسبت به مدل‌های قبلی ارتقا یافته و کیفیت بالاتری دارد به نحوی که دوربین اصلی آن 12 مگاپیکسل بوده دارای لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، 1.9 میکرومتر سایز پیکسل، لرزش گیر اپتیکال سنسور شیفت، f/1.5 است. دوربین این محصول دارای قابلیت‌های HDR، فلاش دوگانه (LED (dual-tone، (photo/panorama)، فیلیم برداری، سلفی و فیلیم برداری سلفی با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد.

• صدا:

این دستگاه موبایل مجهز به اسپیکر و اسپیکر استریو بوده و از کیفیت صدای بسیار خوبی برخوردار است.

•باتری:

نوع باتری مورد استفاده برای آیفون ۱۳ پرو مکس لیتیوم یونی غیر قابل تعویض با ظرفیت 4352 میلی آمپر است که در هر ساعت 16.75 وات ظرفیت داشته و به سرعت در عرض یک ساعت شارژ می‌شود. به نحوی که 27 وات در هر 30 دقیقه شارژ دریافت می‌کند.

دیگر قابلیت‌های محصول

علاوه بر ویژگی‌های عنوان شده گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس دارای یک سری قابلیت‌های دیگری نیز است که هر کدام از آن‌ها به سهم خود نقش مفیدی در کیفیت و افزایش سطح امکانات دستگاه بازی می‌کنند که برخی از مهمترین آن‌ها به شرح زیر است.

  • • مجهز به حسگرهای Face ID، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
  • • پشتیبانی از دستیار هوشمند سیری با پشتیبانی از زبان محاوره
  • • پشتیبانی از پهنای باند فوق‌عریض (UWB)
  • • اپل Pay یا (Visa، مسترکارت، AMEX گواهی)

بررسی قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس

قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس در زمان عرضه به بازار حدود ۱۰۰ دلار بوده است که با ارزش پول ما حدود ۲۵ میلیون می‌شود. اما با توجه به نوسانات بازار با افزایش قیمت رو به رو بوده و در حال حاضر در بازار موبایل کشور ما آیفون ۱۳ پرو مکس حدود ۳۷ میلیون معامله می‌شود.

توصیه مهم ما به آن دسته از عزیزانی که قصد خرید این محصول را دارند این است که جهت خرید به مراکز فروش معتبر مراجعه کرده و به هوای پرداخت هزینه کمتر بابت خرید به جای دستگاه اصل نمونه‌های تقلبی و چینی آن را خریداری نکنند.

سایت نگین اپل یکی از مراکز فروش معتبر می‌باشد که به صورت قانونی و با مجوز پلیس فتا در حال فعالیت بوده و محصولات اصل برند اپل نظیر آیفون ۱۳ پرو مکس را با قیمت ایده‌آل به فروش می‌رساند. اگر قصد خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات ما دارید، می‌توانید همین حالا از طریق پل‌های ارتباطی موجود با کارشناسان فروش سایت نگین اپل برقرار کنید.

نوشته بررسی آیفون 13 پرومکس اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code