هدست واقعیت ترکیبی شرکت اپل به زودی معرفی خواهد شد
1 min read

هدست واقعیت ترکیبی شرکت اپل به زودی معرفی خواهد شد

معرفی محصولات اپل کاملا حس و حال دیگری دارد. دلیل این موضوع آن است که این شرکت آمریکایی همواره سعی می‌کند خاص بودن محصولات خود را با ویژگی‌های ممتاز آن نشان دهد. بر اساس گفته منابع مختلف، هدست واقعیت ترکیبی شرکت اپل به زودی معرفی خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

هدست واقعیت ترکیبی شرکت اپل؛ آیا یک محصول خاص در راه است؟

چند وقت پیش بود که مینگ چی کو (Ming-Chi-Kuo)، تحلیلگر معتبر TF International گفت که کاربران باید منتظر باشند تا هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال آینده و با همان سطح قدرت محاسباتی کامپیوترهای مک معرفی شود. مینگ چی کو معتقد است که این دستگاه در سه ماهه چهارم سال 2022 عرضه خواهد شد. همچنین دارای یک جفت پردازنده بای انجام وظایف محاسباتی خود خواهد بود. اما حتی اگر دستگاه به صورت رسمی معرفی شود، ممکن است نتوان به این زودی آن را خریداری کرد.

هدست واقعیت افزوده اپل با قدرت محاسباتی در سطح مک و بدون نیاز به آیفون تا اواخر ۲۰۲۲ از راه می‌رسد

هدست واقعیت ترکیبی گران‌قیمت اپل برای عرضه در اوایل ۲۰۲۲ آماده خواهد شد

مارک گورمن (Mark Gurman) از نشریه بلومبرگ در آخرین خبرنامه Power On نوشته است که وقتی اپل یک محصول کاملا جدید را معرفی می‌کند، معمولا مشتریان مشتاق برای خرید آن دستگاه را به مدت زیادی منتظر می‌گذارد. گورمن سه نمونه از این موارد را بیان می‌کند. مثلا اولین گوشی آیفون در 9 ژانویه 2007 رونمایی شد و 171 روز بعد در 29 ژوئن 2007 عرضه شد. یک نمونه دیگر، نسل اول آیپد است که در 27 ژانویه 2010 معرفی شد و 66 روز بعد در 3 آوریل 2010 عرضه شد. طولانی‌ترین زمان نیز متعلق بهنسل اول اپل واچ با 227 روز فاصله بین معرفی و عرضه آن است که در 9 سپتامبر 2014 معرفی شد و در 24 آوریل 2015 نیز عرضه شد.

محصولات جدید اپل معمولا بین معرفی تا فروش زمان زیادی دارند

گورمن در این زمینه می‌گوید که استیو جابز گفته است نمی‌خواهد FCC در طول تایید این محصول، مشخصات آیفون را به بیرون درز کند، بنابراین او زودتر از این گوشی هوشمند رونمایی کرد. اما حقیقت داستان، به گفته نویسنده بلومبرگ این بود که سخت‌افزار و نرم‌افزار آیفون برای عرضه به صورت عمومی آماده نبود. علاوه بر این، نسل اول آیفون باید در شبکه‌های تلفن همراه مورد آزمایش قرار می‌گرفت.

تأخیر در عرضه آیپد برای آماده‌سازی کتاب‌های الکترونیکی بیشتری برای دستگاه بود. همچنین این کار با هدف ارائه زمان لازم به توسعه‌دهندگان جهت بهینه‌سازی برنامه‌هایشان در نمایشگر بزرگ‌ آیپد مورد بود. همچنین، اپل برای بهینه‌سازی سیستم عامل تبلت‌های خود به زمان زیادی نیاز داشت.

هدست واقعیت افزوده اپل با وجود چالش‌ها، درحال سپری کردن مراحل نهایی توسعه خود است

آیفون ۱۴ و هدست واقعیت ترکیبی اپل از فناوری Wi-Fi 6E استفاده خواهند کرد

حالا نیز اپل قصد معرفی چند دستگاه جدید و بزرگ از جمله هدست واقعیت ترکیبی (AR/VR)، عینک واقعیت افزوده و خودروی خودران خود را دارد و به نظر می‌رسد آن‌ها را برای معرفی ارائه کرده است. گورمن انتظار دارد تاخیر بین معرفی هدست واقعیت ترکیبی و عرضه این محصول، رکورد 227 روز که خریداران اپل واچ باید منتظر آن می‌ماندند را به چالش بکشد. دلیل آن هم این است که این هدست واقعیت ترکیبی دارای طراحی پیچیده‌ای از جمله لنزهای قابل تعویض است.

در حالی که هدست واقعیت ترکیبی اپل، محصول جالبی خواهد بود، عینک AR قطعا یک محصول مهم‌تر خواهد بود. به این دلیل که مینگ چی کو می‌گوید اپل به دنبال حذف مهم‌ترین محصول خود یعنی آیفون برای 10 سال آینده و جایگزینی عینک AR با آن است. البته قطعا این برنامه گوگل در آوریل 2012 بود که آن ویدیوی معروف را درباره آن منتشر کرد. اما عینک گوگل هرگز جایگزین گوشی هوشمند نشد و هرکسی که این دستگاه را می‌پوشید در نهایت آن را “glasshole” یا سوراخ شیشه‌ای می‌نامید.

تولید هدست واقعیت افزوده اپل به‌دلیل طراحی پیچیده آن احتمالا تا پایان ۲۰۲۲ به‌تاخیر بیفتد

عینک‌های گوگل به دلیل ترس از این که فیلم در حال پخش را به طور مخفیانه ضبط کند، از سالن‌های تئاتر کنار گذاشته شدند. همچنین این عینک‌ها احتمالا به دلیل عکس گرفتن از کاربران بدون اجازه آن‌ها، از بارها نیز کنار گذاشته شدند. اگر اپل واقعا می‌خواهد که عینک AR در یک دهه آینده با آیفون جایگزین شود، باید نسبت به عدم انجام چنین کارهایی در قبال حریم خصوصی کاربران، متعهد باشد که به احتمال زیاد چنین نیز خواهد بود.

شاید اپل هدست واقعیت ترکیبی خود را در WWDC سال آینده معرفی کند

اپل ممکن است بخواهد محصول خود را قبل از اینکه به شرکای تولیدی و کارمندان خود تحویل دهد، آن را در معرض دید عموم به نمایش بگذارد. اپل همچنین به زمان بیشتری نیاز دارد تا توسعه‌دهندگان را متقاعد کند بازی‌هایی را برای این دستگاه بسازند. گورمن می‌گوید که احتمالا محصول جدید اپل را در ژوئن آینده و در نمایشگاه WWDC 2022 خواهیم دید و تاریخ عرضه آن نیز اواخر سال آینده یا حتی سال 2023 خواهد بود.

اپل اولین هدست واقعیت افزوده خود را تا سه ماهه دوم ۲۰۲۲ عرضه می کند

تولید یک ماشین خودران جهت حضور در خیابان‌ها ممکن است برای اپل یک کار بلند پروازانه‌تر باشد. فقط کافیست رسانه‌ها را هنگام انجام تست رانندگی یک خودرو اپل تصور کنید. به هر حال، آزمایش خودرو در ایالات متحده سال‌ها طول خواهد کشید. گورمن با اشاره به تسلا به عنوان مثال، می‌گوید که این شرکت مدل S را در سال 2009، یعنی قبل از عرضه آن در سال 2012 به نمایش گذاشت. مدل Y نیز در مارس 2019 معرفی شد و تقریبا یک سال بعد به خریداران تحویل شد. به باور phonearena، موضوع این است که حتی اگر اپل همانطور که می‌خواهد، خودروی خود را در سال 2025 معرفی کند، هنوز هم ممکن است سال‌ها طول بکشد تا خودروها را بدون راننده در جاده‌ها ببینیم.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا به زودی شاهد معرفی محصولات جدید اپل خواهیم بود یا باید مدت زمان بیشتری منتظر باشیم؟

نوشته هدست واقعیت ترکیبی شرکت اپل به زودی معرفی خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code