تاریخ رونمایی احتمالی مدیاتک Dimensity 7000 در کنار مشخصات مشخص شد
1 min read

تاریخ رونمایی احتمالی مدیاتک Dimensity 7000 در کنار مشخصات مشخص شد

کمپانی تایوانی مدیاتک، همچنان به پیشتازی در بازار ادامه می‌دهد. این کمپانی که اکنون بیشترین سهم تراشه را در بازار گوشی‌های هوشمند دارد، در صدد معرفی یک تراشه جدید است. تاریخ رونمایی تراشه مدیاتک Dimensity 7000 به صورت احتمالی منتشر شده است. همچنین برخی از مشخصات این گوشی از سوی یک منبع موثّق فاش شده‌اند.

تاریخ رونمایی احتمالی مدیاتک Dimensity 7000 در کنار مشخصات آن

مدتی پیش برخی از مشخصات تراشه Dimensity 7000 فاش شد.

مدیاتک بزودی Dimensity 7000 را با فرایند ۵ نانومتری و عملکرد بالاتر از اسنپدراگون ۸۷۰ معرفی می‌کند

به نقل از Gizmochina، مدیاتک اخیراً تراشه ۴ نانومتری Dimensity 9000 را معرفی کرده است. در همین راستا، مدیاتک قصد دارد تا یک رویداد اختصاصی دیگر را در تاریخ ٢۵ آذر ١۴۰٠ در چین برگزار کند. اما ما احتمال می‌دهیم که Dimensity 9000، در این رویداد تنها نباشد. بلکه ممکن است که مدیاتک از جدیدترین تراشه رده بالای خود، با نام Dimensity 7000 پرده برداری کند! همچنین تایوانی‌ها قصد دارند تا اطلاعات بیشتری از Dimensity 9000 را در این رویداد به اشتراک بگذارند.

اما گزارشات دیگر، حاکی از این هستند که مدیاتک در حال توسعه و در صدد رونمایی Dimensity 7000 به عنوان جدیدترین محصولش است. امروز، افشاگر معروف ویبو یعنی Digital Chat Station، جزئیاتی از این تراشه را منتشر کرده است. همان طور که گفتیم، ممکن است که تاریخ رونمایی مدیاتک دیک Dimensity 7000، ٢۵ آذر باشد. بنابراین، احتمالاً فاصله زیادی با رونمایی Dimensity 7000 نداریم. گزارشات جدید، نشان می‌دهند که Dimensity 7000 با لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC ساخته می‌شود. بر اساس شایعات، این تراشه مجهز به پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با ۴ هسته Cortex-A78 و فرکانس کاری ٢.٧۵ گیگاهرتزی در کنار ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس کاری ٢.٠ گیگاهرتزی خواهد بود!

بر اساس حدسیات، این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G510 MC6 بهره مند خواهد شد. در واقع، احتمال می‌رود که رقیب اصلی این تراشه Snapdragon 870 باشد و Dimensity 7000 بتواند رقیب آمریکایی خود را شکست دهد! اخیراً همین افشاگر معروف ذکر کرده بود که تراشه Dimensity 7000 از حداکثر توان شارژ ٧۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

برای نتیجه گیری، می‌توان گفت که Dimensity 7000 یک محصول با قدرتی در حد Dimensity 1200 و Dimensity 9000 است. در همین حین، چندی پیش یکی از مدیران ردمی، یعنی لو ویبینگ، ادعا کرده بود که ردمی یکی از اولین تولید کنندگانی خواهد بود که تراشه Dimensity 7000 را دستگاه‌های خود به کار می‌گیرد. طبق گزارشات، مراحل آزمایش و تست Dimensity 7000، در اواخر خود هستند. از این رو، حدس می‌زنیم که این تراشه در طی رویداد آینده مدیاتک یا طی یک ماه بعد از آن، معرفی شود. همچنین دور از انتظار نیست که اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه، تا پایان بهار ١۴٠١ روانه بازار شوند!

نظر شما در مورد تاریخ رونمایی احتمالی مدیاتک Dimensity 7000 و مشخصات احتمالی این تراشه چیست؟

نوشته تاریخ رونمایی احتمالی مدیاتک Dimensity 7000 در کنار مشخصات مشخص شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code