چگونه در حوزه شبکه و امنیت متخصص شویم؟

این روزها طراحی، راه‌اندازی و نگهداری شبکه‌های کامپیوتری مهم‌ترین نیاز یک شرکت است. فرقی نمی‌کند یک مجموعه‌ چقدر کوچک یا بزرگ باشد، آن‌ها حتما از کامپیوتر استفاده می‌کنند و برای ارتباط بین سیستم‌های‌شان باید از حداقل یک متخصص شبکه کمک بگیرند.

بدیهی است که طراحی و راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری نیاز اولیه این شرکت‌ها است اما تمامی این شبکه‌ها نیازمند نگهداری و به اصطلاح TroubleShooting هستند، در نتیجه مجموعه‌ها برای برطرف‌کردن مشکلات احتمالی و نگهداری از شبکه‌ نیازمند پشتیبانی دائمی توسط متخصص شبکه خواهند بود.

شاید اولین چیزی که پس از شنیدن این سوال ” چگونه در حوزه شبکه و امنیت متخصص شویم؟” به ذهنتان برسد، آموزش دیدن باشد. امروزه بسیارند آموزشگاه‌هایی که سرفصل‌هایی را آموزش می‌دهند و اگر بیشتر حوصله کنید همین آموزش‌ها را در یوتیوب و سایت‌های مشابه پیدا خواهید کرد. اما اگر بخواهیم فراتر از آموزش برویم، چه؟ مثلا چطور وارد بازار کار شویم یا اگر در جایی مشغول به کار هستیم، چطور در آن‌جا رشد کنیم و درآمد و اعتبارمان را افزایش دهیم؟

اگر شما هم متخصص شدن را منحصر به آموزش نمی‌دانید، با ما همراه باشید تا روش تبدیل شدن به یک متخصص واقعی در بازارکار را مرور کنیم

با متخصصان و فعالان حوزه شبکه و امنیت در ارتباط باشید

حتما شنیده‌اید یا به تجربه می‌دانید که آن‌چه در محیط کار یاد می‌گیرد، بسیار مفیدتر از ساعت‌ها آموزش دیدن است. اما بدون تخصص و مهارت حضور در محیط‌های کاری که شما را قبول کنند، سخت و دور از ذهن به‌نظر می‌رسد. در این‌جا می‌توانید از باشگاه شبکه و امنیت تهران به نشانی www.tehrantrain.com کمک بگیرید. در این باشگاه دورهمی‌های آنلاین و حضوری برای ارتباطات بیشتر دانشجویان و متخصصان برگزار می‌شود و بهترین جا برای کسب اطلاعات به‌روز و به‌دردبخور در حوزه شبکه و امنیت کامپیوتری در کشور است. در این باشگاه یاد می‌گیرید، سردرگمی‌های‌تان را کنار بگذارید و وارد حوزه‌ای شوید که احتمال موفقیت شما در آن بیشتر است. افراد کاربلد باشگاه که در بازارکار فعال و شناخته‌شده هستند، شما را برای ورود به فضای کار ریموت خارجی هم کمک می‌کنند که این یعنی درآمد دلاری! اما هنوز تمام نشده؛ شبیه‌سازی مصاحبه‌های کاری هم در این کارگروه‌ها انجام می‌شود و با آمادگی کامل وارد بازارکار خواهید شد. ناگفته نماند که مهم‌ترین فایده عضویت در باشگاه شبکه و امنیت تهران در کنار کسب مهارت، یافتن دوستان خوب و پیدا کردن موقعیت‌های شغلی مناسب است.

شرط لازم و کافی برای ورود به بازارکار

بدون شک متخصص شبکه قلب تپنده یک مجموعه است و پیوند میان بخش‌های مختلف را مانند یک جراح بامهارت، بدون آسیب‌رساندن به سایر قسمت‌ها حفظ می‌کند. برای اینکه به چنین شخصی تبدیل شوید، در مرحله اول لازم است که آموزش ببینید. اما نه هر آموزشی.

قطعا منظورمان از آموزش خواندن طوطی‌وار مطالب نیست‌. منظور از آموزش، مهارتی است که بر پایه تمرین و تکرار به دست بیاید. شما با دانستن اطلاعات اولیه‌ا‌ی از این حوزه می‌توانید در کارگروه‌های لینوکس یا سیسکو باشگاه شبکه و امنیت تهران عضو شوید و باقی راه متخصص شدنتان را به اهالی این باشگاه معتبر کشور بسپارید. دوره‌ای که پس از اتمام آن نیز ایرادات شما را رفع ‌می‌کنند و هر زمان که به مشکل برخوردید، می‌توانید به مربی خود رجوع کنید. آموزش و تمرین در پروژه‌های شبیه‌سازی‌شده، به ترتیب شرط لازم و شرط کافی متخصص شدنتان را تشکیل می‌دهند.

در عرصه بین‌المللی بدرخشید!

اول بیایید ببینیم حرفه‌ای‌های حوزه شبکه و امنیت کامپیوتری چه ویژگی‌هایی دارند؛ بله همانطور که می‌دانید ویژگی اصلی آن‌ها به‌روز بودن و شناخت دنیای ها‌ی‌تک یا همان فناوری پیشرفته است. یک متخصص شبکه همانند یک فوتبالیست حرفه‌ای، دائم خودش را آماده نگه می‌دارد و هیچ‌وقت نمی‌گوید دیگر به تمرین نیازی نیست! در دوره‌های آموزشی های‌تکHigh Tech) ) باشگاه امنیت و شبکه تهران، متخصصان این حوزه تبدیل به حرفه‌ای‌های بین‌المللی خواهند شد. در طول این دوره‌ها پشتیبان‌های فنی باشگاه مشکلات دانشجویان را به‌طور کامل بررسی می‌کنند و تا حل آن مشکل با دانشجو در ارتباط خواهند بود. دوره‌های های‌تک برای کسانی که به دنبال جهش‌های فوق‌العاده در میزان اعتبار و درآمدشان هستند و دنبال جایی برای رشد و شکوفایی مداوم می‌گردند، طراحی شده است.

آزمون‌های بین‌المللی؛ برگ برنده رزومه شما!

اگر می‌خواهید به چشم کارفرماهای داخلی و خارجی بیایید و از دیگران متمایز شوید، بهترین راه شرکت در آزمون‌های بین‌المللی است. شما با شرکت در این آزمون‌ها به کارفرمایان نشان می‌دهید که از مهارت بالایی برخوردارید و به رشد علمی و تخصصی مجموعه کمک خواهید کرد. در نتیجه شرکت در یکی از این آزمون‌های بین‌المللی پلی برای رسیدن به شرکت‌های خارجی و درآمد بالا خواهد بود. در باشگاه شبکه و امنیت تهران دوره‌های آمادگی برای آزمون‌های بین‌المللی برگزار می‌شوند که در آن با تست‌زنی و شرایط واقعی آزمون‌ها آشنا خواهید شد.

با باشگاه شبکه و امنیت تهران به دنیای حرفه‌ای‌ها قدم بگذارید

این روزها متخصصان شبکه را روی هوا می‌برند. کشورهای پیشرفته‌ای از جمله آمریکا در سال‌های اخیر ۴۰ هزار متخصص شبکه جذب کرده‌اند. در همین بغل دستمان هم کشورهایی مثل امارات و عربستان برنامه‌های مدون و ساختاریافته‌ای برای جذب حرفه‌ای‌های این حوزه دارند.

اما در سال‌های گذشته استارتاپ‌ها و مجموعه‌های کوچک و بزرگی در کشور خودمان به‌وجود‌ آمده‌اند که فرصت کار کردن در آن‌ها نیز به شیرینی مشاغل خارجی است. همه‌ی این فرصت‌های شغلی چه داخلی و چه خارجی، را می‌توانید به‌دست آورید اگر اصولی وارد این حوزه شوید. در باشگاه شبکه و امنیت تهران یاد می‌گیرید که مسیر اشتباه بقیه را طی نکنید و نقاط ضعف و قدرت خودتان را بشناسید. در محیطی حرفه‌ای با دوستان متخصصتان تعامل خواهید کرد و از تک تکِ آن‌ها چیزهای جدید یاد خواهید گرفت. از طرفی اگر با مشکلی روبه‌رو شوید، پشتیبان‌های باشگاه در کنارتان خواهند بود.

همچنین پیدا کردن ایرانیانی که در نقاط مختلف دنیا در حال کار کردن در این حوزه هستند، کار چندان آسانی نیست. اما وجود وبسایتی که شما را به جامعه متخصصان شبکه وارد کند و آموزشی در راستای ورود به بازار کار ارائه دهد، یک اتفاق رویایی برای عاشقان این حرفه تخصصی است. باشگاه شبکه و امنیت تهران پایِ تحول در آموزش این حوزه و کمک به دانشجویان و متخصصان برای رشد اعتباری و درآمدی ایستاده است. در وبسایت باشگاه می‌توانید از آموزش‌های رایگان نیز استفاده کنید و بیشتر با کارگروه‌های آموزشی، دوره‌های آمادگی آزمون‌های بین‌المللی و دوره‌های های‌تک آشنا شوید. پشتیبان‌های این مجموعه همیشه در کنار علاقه‌مندان و تازه‌واردان حوزه شبکه و امنیت کشور خواهند بود.

نوشته چگونه در حوزه شبکه و امنیت متخصص شویم؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code