فاش شدن پروژه دراگون فلای و استعفای کارمندان گوگل
1 min read

فاش شدن پروژه دراگون فلای و استعفای کارمندان گوگل

پس از فاش شدن پروژه دراگون فلای گوگل، موتور جستجوی سانسور شده ی چینی، برخی از کارمندان رسمی و با سابقه ی گوگل از همکاری با این کمپانی استعفا دادند. همانطور که می دانید پروژه ی دراگون فلای یک پروژه ی محرمانه بود و حتی برخی از کارمندان گوگل نیز به دلیل سیاست های کاری از آن بی خبر بودند. این پروژه در واقع به دلیل سانسور کردن محتویات مختلف، موجب اعتراض برخی از کارکنان گوگل شد. در واقع سیاست این موتور جستجو این است که محتویات و عناوین مربوط به حقوق بشر، موضوعات دینی، موضوعات اعتراضی و عناوین دموکراسی را سانسور کند و همین موضوع موجب اعتراض برخی از کارمندان و برخی از اعضای حقوق بشر شد.

این موتور جستجو تقریبا تا 6 یا 9 دیگر رونمایی خواهد شد و گوگل اعلام کرده که به دلیل ارائه ی خدمات به کاربران چینی خود چنین تصمیم گرفته است. این موضوع معضلات گسترده ای را در چین به همراه خواهد داشت و برخی از قوانین حقوق بشر را نقض می کند. اما گوگل به اعتراضات و حتی استعفای کارمندانش توجهی نکرد و قصد دارد تا این پروژه را به پایان برساند.

کارمندان زیادی با سابقه های کاری بالا پس از مطلع شدن از این پروژه در گوگل بسیار شوکه شده و خواستار شفاف سازی این پروژه از سوی کمپانی شدند. این افراد به نشانه ی مخالفت خود با این پروژه، تصمیم گرفتند تا دیگر با گوگل همکاری نکنند و استعفای خود را امضا کردند.