گوشی های مجهز به Dimensity 9000 در نیمه ابتدایی ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد

شایعاتی درباره گوشی های هوشمند مجهز به تراشه های مدیاتک منتشر شده اند. این شایعات به زمان عرضه اولین گوشی مجهز به تراشه پرچمدار Dimensity 9000 و همچنین مشخصات اولین تلفن هوشمند مجهز به تراشه Dimensity 8000 را فاش می‌کنند‌.

مشخصات اولین گوشی مجهز به Dimensity 8000 فاش شد

افشاگر شناخته شده اطلاعات، یعنی DigitalChatStation مدعی است که تراشه پرچمدار مدیاتک در نیمه ابتدایی سال میلادی جاری به دست کاربران خواهد رسید. انتظار می‌رود در ابتدا دو یا سه مدل به این تراشه مجهز شوند که همگی آن ها از صفحه نمایش 2K بهره مندند. وی همچنین افزود که برخی از این گوشی های هوشمند جدید دارای ماژول دوربین دوگانه در قاب پشتی خواهند بود. خوشبختانه چیپست پرچمدار مدیاتک توسط TSMCو بر اساس فرآیند ساخت ۴ نانومتری این شرکت تولید شده است. CPU این تراشه دارای هسته فوق العاده قدرتمند ARM Cortex X2، هسته هایی با عملکرد بالا موسوم به Cortex A710، و در نهایت هسته های کم مصرف Cortex A510 است.

پست Digital Chat Station در ویبو

شیائومی و اوپو تأیید کرده اند که به زودی گوشی هوشمندی را با تراشه Dimensity 900 عرضه خواهند کرد. انتظار می‌رود یک یا چند مدل از سری Oppp Find X4 و Redmi K50 به تراشه مدیاتک مجهز شوند. اما در حال حاضر مشخص نیست که اولین گوشی مجهز به Dimensity 9000 دقیقا کدام مدل خواهد بود. وب‌سایت GizmoChina همچنین اطلاعات جالبی درباره اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه Dimensity 8000 را منتشر کرده است. انتظار می‌رود این تراشه یک محصول بالارده باشد و در اواخر سال میلادی جاری رونمایی شود.

ظاهراً یک گوشی هوشمند مجهز به تراشه دیمنسیتی ۸۰۰۰ با صفحه نمایش ۶.۶ اینچی ۱۲۰ هرتزی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم در دست توسعه است. ادعا می‌شود این دستگاه به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. همچنین ماژول دوربین سه گانه در قاب پشتی نیز دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۱.۵ اینچی، و دو دوربین ۵۰ و ۲ مگاپیکسلی دیگر خواهد بود. این دستگاه قیمتی مقرون به صرفه داشته و با برچسب قیمتی ۲,۰۰۰ یوآن (تقریبا ۳۵۰ دلار) به دست کاربران می‌رسد. البته به خاطر داشته باشید که هنوز زمان زیادی تا رونمایی و عرضه Dimensity 8000 مانده است، بنابراین شایعات موجود ممکن است چندان قابل اطمینان نباشند.

تجهیز Redmi K50 و Find X4 به تراشه Dimensity 9000 رسماً از سوی مدیاتک تأیید شد

نظر شما درباره پیشرفت تراشه های مدیاتک در چند سال اخیر چیست؟

نوشته گوشی های مجهز به Dimensity 9000 در نیمه ابتدایی ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code