یک گروه IT آلمانی: سانسور در محصولات شیائومی وجود ندارد

گوشی‌های شیائومی هم اکنون توسط کاربران زیادی در حال استفاده هستند. بنابراین، هر اتفاقی که پیرامون این محصولات رخ دهد، حائز اهمیت است. پیش از این، شایعه سانسور در محصولات شیائومی وجود داشت. اما هم اکنون، یک گروه IT آلمانی خلاف این موضوع را ثابت کرده است.

یک گروه IT آلمانی از عدم وجود سانسور در محصولات شیائومی می‌گوید

قبل از این، سازمان لیتوانیایی در مورد سانسور در گوشی‌های شیائومی گفته بود.

سانسور در گوشی شیائومی: آیا شیائومی توانایی سانسور محتوای گوشی شما را دارد؟

به نقل از Gizmochina، حوالی شهریور و مهر امسال بود که لیتوانی، شیائومی را متهم به سانسور محتوا در گوشی‌هایش کرده بود. ظاهراً شیائومی می‌توانست برخی از محتواهای حساس را در صورت لزوم، سانسور کند. اما شیائومی در رابطه با این موضوع، واکنش نشان داد و آن را رد کرد. اکنون، یک آژانس دیگر سخنان شیائومی را تأیید کرده است.

اگر یادتان نمی‌آید، دولت لیتوانی به دلیل مشکلاتش با چین، اتهامی را به محصولات شیائومی وارد کرده بود و از مردم خود خواسته بود تا گوشی‌های شیائومی خود را دور بیندازند! نهادهای امنیتی این کشور، اظهار داشتند که محصولات شیائومی، توانایی شناسایی عبارات خاص و در صورت لزوم، سانسور آن‌ها را دارا هستند. اما شیائومی که به شدت به این موضوع مخالف بود، حتی یک کارشناس تخصصی را برای اثبات خلاف این موضوع استخدام کرد.

پس از گذشت چندین ماه، اکنون یک گروه ناظر فناوری اطلاعات آلمانی نیز نتایج تحقیقات خود که پیش‌تر آغاز کرده بود را اعلام کرده است. در همین راستا، این گروه آلمانی هیچ مدرکی دال بر وجود قابلیت سانسور در محصولات شیائومی را یافت نکرده است. این گروه IT آلمانی در ادامه افزوده است که طی تحقیقاتش، هیچ گونه اثری از سانسور محتوا را در گوشی‌های شیائومی پیدا نکرده است و در صورت لزوم، آن‌ها به وقت بیشتری برای تحقیقات یا اقدامات دیگر نیاز دارد. به عبارت دیگر، تاکنون هیچ گونه شواهدی پیدا نشده‌اند که این ادعای دولت لیتوانی را مورد تأیید قرار دهد.

قبل از این، گفته شده بود که این گوشی‌ها، عباراتی مانند “تبت آزاد”، “زنده باد استقلال تایوان” و “جنبش دموکراسی” که عباراتی حساس برای شهروندان چینی هستند را سانسور می‌کنند. ادعا می‌شد که شیائومی از طریق افزودن یک نرم افزار این کار را انجام می‌داده است. به هر حال، باید دید که تولد لیتوانی، چه واکنشی به این گزارشات نشان خواهد داد. با این وجود، می‌توان گفت که این اظهارات گروه IT آلمانی، برای این کمپانی در آلمان، می‌تواند مفید واقع شود.

نظر شما در مورد این موضوعات چیست؟ آیا فکر می‌کنید که شیائومی واقعاً محتوا را در محصولات خود سانسور می‌کند؟

نوشته یک گروه IT آلمانی: سانسور در محصولات شیائومی وجود ندارد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code