اندروید ۱۱ برای Surface Duo مایکروسافت تا چند هفته دیگر عرضه خواهد شد

محصولات سری Surface Duo مایکروسافت یکی از نوآورانه‌ترین و شاخص‌ترین محصولات این شرکت است که در چند سال اخیر عرضه شده است. همه چیز تقریبا در مورد این دستگاه‌ها خوب است، به جز پشتیبانی نرم‌افزاری آن. مدتی پیش در ترنجی نیز به این مسئله پرداختیم که با وجود تاکید مایکروسافت بر عرضه اندروید ۱۱ برای Surface Duo تا پایان سال ۲۰۲۱، اما این اتفاق عملی نشد. با این وجود اخیرا مدیر ارشد مایکروسافت گفته است که اندروید ۱۱ برای Surface Duo مایکروسافت تا چند هفته دیگر عرضه خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

اندروید ۱۱ برای Surface Duo مایکروسافت؛ انتشار تا چند هفته دیگر طول خواهد کشید

چند روز پیش به این موضوع اشاره کردیم که چگونه مایکروسافت خریداران نسل اول Surface Duo را با عدم انتشار آپدیت اندروید ۱۱ قبل از پایان سال ناراحت کرد. احتمالا فکر می‌کنید که اشتباهی شده است و منظور ما این است که احتمالا آپدیت اندروید ۱۲ است که دیر عرضه شده است. متأسفانه کاملا درست خواندید. با وجود اینکه بسیاری از گوشی‌های سایر شرکت‌ها، اندروید ۱۲ را دریافت کرده‌اند، اما هنوز Surface Duo اندروید ۱۱ را نیز دریافت نکرده است. به عبارتی دیگر، Surface Duo روی اندروید ۱۰ گیر کرده است.

مایکروسافت Surface Duo را با صفحه نمایش دوگانه را در سپتامبر ۲۰۲۰ عرضه کرد. حالا ۱۱ ماه از رونمایی دستگاه و عرضه آن گذشته است. هنگامی که مایکروسافت در اکتبر ۲۰۱۹ این گوشی را در اختیار مطبوعات قرار داد، اندروید ۱۰ را به طور پیش‌فرض روی آن نصب کرده بود و بسیاری تصور کردند که غول نرم افزاری از دوستی خود با گوگل استفاده می‌کند تا بعد از عرضه آن، اندروید ۱۱ را در این دستگاه تجربه کنند.

عدم ارائه اندروید 11 برای Surface Duo مایکروسافت، کاربران آن را نا امید کرده است

اما متاسفانه این اتفاق هنوز عملی نشده است. در آن زمان گمانه زنی‌هایی وجود داشت که Surface Duo تنها چند هفته پس از عرضه در فروشگاه‌ها اندروید 11 را دریافت می‌کند. اما این اتفاق نیفتاد و در ادامه، Surface Duo 2 با اندروید ۱۱ از پیش نصب شده عرضه شد. کسانی که نسل اول این دستگاه را داشتند بدون دریافت هیچ آپدیتی برای رفع باگ‌ها یا پایدار کردن دستگاه، همچنان منتظر مانده‌اند.

اخیرا Kimmo Lehtosalo، مدیر ارشد مدیریت برنامه در مایکروسافت، بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن گفت که ما در حال نهایی کردن اعتبار سنجی و صدور گواهینامه برای اندروید ۱۱ هستیم. ما در ابتدا قصد داشتیم اندروید ۱۱ را برای Surface Duo در ماه دسامبر عرضه کنیم. اما جهت اطمینان از تجربه‌ای عالی برای مشتریان Surface Duo به چند هفته دیگر نیاز داریم. انتظار داریم در چند هفته آینده عرضه اندروید ۱۱ را آغاز کنیم و این کار را نیز با دستگاه‌های اصلی (غیر اپراتوری) شروع کنیم.

به گفته منابع Windows Central، آپدیت اندروید ۱۱ برای نسل اول Surface Duo در واقع هفته‌ها پیش آماده انتشار بود، اما بخاطر تعطیلات سال نو میلادی متوقف شد. در حالی که تعطیلات اکنون به پایان رسیده است، مایکروسافت می‌گوید از آنجایی که دستگاه‌های غیر اپراتوری در صف اول دریافت این آپدیت هستند، کسانی که Surface Duo را از AT&T خریداری کرده‌اند باید چند هفته دیگر نیز برای دریافت آن صبر کنند.

به گفته phonearena، ظاهرا آپدیت بعدی Surface Duo 2 راهی برای سفارشی کردن دکمه‌های میانبر Surface Pen در اختیار کاربران قرار می‌دهد و پشتیبانی از برنامه Your Phone را اضافه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد گوشی خود را به رایانه شخصی ویندوز متصل کنند تا پیام‌ها، عکس‌ها و اعلان‌ها را بررسی کنند. منابع Windows Central همچنین می‌گویند که آپدیت بعدی برای Surface Duo 2 اندروید ۱۲ نیست، بلکه اندروید 12L خواهد بود.

طراحی Surface Duo 3 مایکروسافت احتمالا به صورت دو لولایی است

آپدیت جدید Surface Duo 2 مایکروسافت منتشر شد؛ نا امید کننده

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما از دارندگان نسل اول Surface Duo مایکروسافت هستید؟ به نظر شما چه دلایلی پشت عرضه دیر هنگام اندروید 11 برای این دستگاه است؟

نوشته اندروید ۱۱ برای Surface Duo مایکروسافت تا چند هفته دیگر عرضه خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code