قصد TSMC برای سرمایه گذاری بی سابقه در توسعه تولید تراشه

کمپانی تایوانی TSMC یکی از غول های بی چون و چرای تکنولوژی در جهان امروز است. این شرکت به سرمایه گذاری در کشور خود بسنده نکرده و قصد تأسیس کارخانه در ژاپن و ایالات متحده را دارد. هم اکنون خبر از آن رسیده است که TSMC سرمایه گذاری بی سابقه ای را برای توسعه تولید تراشه انجام خواهد داد.

کمپانی TSMC بیش از ۱۰ میلیون دلار سرمایه بیشتری برای گسترش تولیدات خود در نظر گرفته است

شرکت TSMC روز به روز پله های ترقی و پیشرفت را طی می‌کند. این کمپانی خبر از افزایش سود ۱۶.۴ درصدی در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی داده است. این شرکت انتظار دارد که تقاضای تراشه در آینده ای نزدیک به شدت افزایش یافته و بی سابقه باشد. بنابراین بر اساس برنامه ریزی که در سال ۲۰۲۱ انجام داده است، ۱۰۰ میلیون دلار برای توسعه امکاناتش هزینه خواهد کرد.

گزارش GSMArena ادعا می‌کند که این شرکت برای سال ۲۰۲۲ حدود ۴۰ تا ۴۴ میلیون دلار برای افزایش قابلیت تولیدات خود در نظر گرفته است. برای مقایسه و درک بهتر درباره افزایش رقم سرمایه گذاری، باید بگوییم که این مبلغ در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۰ میلیون دلار بود. TSMC بزرگترین سازنده تراشه در جهان و همچنین سازنده اصلی تراشه های کوالکام و اپل است.

گوشی مجهز به Dimensity 9000

دیمنسیتی ۹۰۰۰ توسط فرآیند ساخت ۴ نانومتری TSMC تولید شده است

به جز دنیای رایانه ها و گوشی های هوشمند که روز به روز در حال گسترش و پیشرفتند، TSMC انتظار دارد با گسترش فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، شبکه اینترنت 5G و خودرو های هوشمند، نیاز به استفاده از تراشه ها نیز افزایش یابد. در حال حاضر بسیاری از شرکت های فعال در حوزه فناوری مانند اپل و شیائومی سعی در ورود به بازار خودرو های هوشمند و برقی دارند.

کمپانی TSMC مبلغ ۴ میلیارد دلار را به‌منظور رزرو ظرفیت تولید خود دریافت کرده است

نظر شما چیست؟ آیا آینده همان طور که این شرکت تایوانی‌ پیش بینی می‌کند به سمت استفاده از هوش مصنوعی یا خودروهای هوشمند خواهد رفت؟ آیا سرمایه گذاری عظیم TSMC ممکن است سایر رقبای این شرکت‌، مانند سامسونگ را به چالش بکشد؟

نوشته قصد TSMC برای سرمایه گذاری بی سابقه در توسعه تولید تراشه اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code