تاخیر در عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل تا سال ۲۰۲۳ محتمل است
1 min read

تاخیر در عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل تا سال ۲۰۲۳ محتمل است

همانطور که مطلع هستید، این روزها اخبار زیادی درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر می‌شود. بیشتر این اخبار و شایعات بر عرضه آن در سال جاری میلادی تاکید دارند. اما در آخرین مورد گویا باید شاهد تاخیر در عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل تا سال ۲۰۲۳ باشیم. با ترنجی همراه باشید.

تاخیر در عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل تا سال ۲۰۲۳، دلایل تاخیر مجدد چیست؟!

هدست واقعیت ترکیبی (VR/AR) اپل که انتظار می‌رود در نهایت در نیمه دوم سال جاری معرفی شود، اکنون با تاخیری مواجه شده است که عرضه این محصول را تا سال ۲۰۲۳ به تاخیر خواهد انداخت. مارک گورمن در خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که اپل با برخی از مساپل و مشکلات جدیدی مواجه شده است. مشکلاتی همچون مشکل توسعه فناوری مربوط به دوربین، نرم‌افزار و همچنین مشکل داغ شدن بیش از حد دستگاه.

مارک گورمن می‌گوید که اپل برنامه ریزی کرده بود تا این هدست را در ژوئن آینده در جریان کنفرانس توسعه دهندگان WWDC معرفی کند. اما در حال بررسی مشکلی است که انتشار آن را چند ماه به عقب می‌اندازد. وی اکنون می‌گوید که در اولین فرصت، اپل این محصول را در پایان سال جاری معرفی خواهد کرد و با در دسترس قرار گرفتن در فروشگاه‌ها احتمالا تا سال ۲۰۲۳ به دست مشتریان خواهد رسید.

رندر هدست واقعیت ترکیبی اپل طراحی احتمالی آن را نشان می‌دهد

واقعیت مجازی کاربر را در یک محیط کامپیوتری که واقعی به نظر‌می رسد غوطه‌ور می کند. واقعیت افزوده لایه‌ای از داده‌ها و اطلاعات دیگر را در بالای تصاویر دنیای واقعی قرار می‌دهد. این هدست واقعیت ترکیبی اولین سری محصول جدید اپل از زمان عرضه اپل واچ در سال ۲۰۱۵ خواهد بود.

این تاخیر، دومین تاخیر برای این محصول خواهد بود زیرا اپل در ابتدا امیدوار بود این هدست را در سال ۲۰۲۱ عرضه کند. به خاطر داشته باشید که به عنوان اولین سری یک محصول جدید برای اپل از سال ۲۰۱۵، این شرکت می‌خواهد همه چیز را چندین بار بررسی کند تا مطمئن شود که هیچ اشکالی در عملکرد درست آن وجود ندارد.

اپل نمی‌خواهد کاربران عینک‌های واقعیت افزوده خود را به نام Glasshole بشناسند

پس از عرضه نهایی هدست واقعیت ترکیبی، اپل قرار است توجه خود را به Apple Glass معطوف کند. برخلاف هدست واقعیت ترکیبی، اپل گلس مانند یک عینک معمولی به نظر می‌رسد که از واقعیت افزوده برای ارائه داده‌ها بر روی دید کاربر در دنیای واقعی استفاده می‌کند. تصور کنید که تمام روز یک صفحه نمایش آیفون را جلوی چشمان خود قرار دهید، این مفهومی است که در Apple Glass وجود دارد.

گوگل ویدیوی محصول مشابه خود را در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد و پروژه Glass خود را معرفی کرد. اما متأسفانه ویدئویی که قرار بود یک روز معمولی از زندگی یک کاربر گوگل گلس را نشان دهد، بسیار خوش بینانه بود و رنگ واقعیت به خود نگرفت. به همین دلیل نیز به Glasshole معروف شد.

در ادامه کاربران از حضور در سالن‌های سینما منع شدند تا از فیلمبرداری فیلم‌هایی که در حال اکران اولیه بودند، جلوگیری شود. مشتریان فروشگاه‌ها نیز از کسانی که این عینک گوگل را می‌پوشیدند و می‌توانستند مخفیانه از آن‌ها عکس بگیرند ناراحت می‌شدند. در نهایت گوگل چاره‌ای جز توقف عرضه دستگاه را نداشت.

هدست واقعیت افزوده اپل با قدرت محاسباتی در سطح مک و بدون نیاز به آیفون تا اواخر ۲۰۲۲ از راه می‌رسد

برخی از تحلیلگران گفته‌اند که عینک اپل (نه هدست واقعیت ترکیبی) که محصول بزرگ بعدی اپل خواهد بود و در نهایت می‌تواند جایگزین آیفون شود. اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا مردم با پوشیدن چنین دستگاهی در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته جلوی چشمانشان احساس راحتی می‌کنند یا خیر.

به گفته phonearena، در حالی که شرکت‌های دیگر عینک‌های هوشمندی معرفی کرده‌اند، اما هیچ‌کدام نتوانسته‌اند به وعده هیجان‌ انگیزی که گوگل با پروژه خود (که با نشان دادن مردی در حال بیدار شدن از خواب با عینک روی چشم، وضعیت آب و هوا و را مشاهده می‌کرد) ارائه داد، عمل کند. در بخش دیگری از این ویدیو شاهد پیام شخصی بودیم که سعی دارد با دوستان خود دور هم جمع شوند. هنگامی که او می‌خواهد وارد مترو شود، اخطاری دریافت می‌کند که این لاین به حالت تعلیق درآمده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا در نهایت هدست واقعیت ترکیبی اپل رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت؟

نوشته تاخیر در عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل تا سال ۲۰۲۳ محتمل است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code