جایگاه پرفروش‌ترین گوشی بازار چین برای ششمین هفته متوالی به آیفون اپل رسید
1 min read

جایگاه پرفروش‌ترین گوشی بازار چین برای ششمین هفته متوالی به آیفون اپل رسید

اپل با ربودن جایگاه ویوو، برای ششمین هفته متوالی عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی های هوشمند در بازار چین را از آن خود کرده است. گفته می‌شود سری آیفون ۱۳ کمک بزرگی به اپل برای تصاحب این جایگاه کرده اند.

نسخه استاندارد آیفون ۱۳، پرفروش‌ترین گوشی این سری در بازار چین است

در گزارش اخیر Counterpoint Research، اشاره می‌شود که صعود اپل به جایگاه پرفروش‌ترین برند گوشی بازار چین دقیقاً از زمان عرضه آیفون ۱۳ در این کشور آغاز شد. از زمان عرضه سیزدهمین سری آیفون، اپل در اکثر مواقع پیشتاز بازار مذکور بوده است. و هر از گاهی این جایگاه توسط ویوو پس گرفته می‌شد. هم اکنون اما شش هفته متوالی است که اپل توانسته این عنوان را حفظ کند. لازم به ذکر است که در حال حاضر اختلاف اپل با رقبا به طرز قابل توجهی در بازار چین افزایش یافته است.

گفته می‌شود به دلیل آنکه آیفون ۱۳ با قیمت اولیه کمی پایین تر در بازار چین عرضه شد، و همچنین پیشرفت دوربین این سری از گوشی های هوشمند اپل و پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G، از مهمترین دلایل استقبال کاربران از تلفن های هوشمند مذکور است. گزارش GizmoChina همچنین اشاره می‌کند که موفقیت اخیر اپل بی ربط به تحریم های آمریکا علیه هواوی و در نتیجه افول این برند، نیست.

درصد فروش آیفون های سری ۱۳ در چین

در میان مدل های آیفون ۱۳ عرضه شده در چین، مدل پایه آیفون ۱۳ با ۵۱ درصد بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است. پس از آن آیفون ۱۳ پرو مکس با فروش ۲۳ درصد و آیفون ۱۳ پرو با ۲۱ درصد قرار دارد. این در حالی است که آیفون ۱۳ مینی تنها ۵ درصد از کل فروش سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است. از زمان عرضه آیفون ۱۳، اپل به غیر از مدت کوتاهی در «روز مجردها» که ویوو جایگاهش را تصرف کرد، رتبه اول را از نظر حجم فروش در چین حفظ کرده است.

تام کانگ، مدیر Counterpoint Research، گفته است: «تنها رقیب واقعی اپل در چین تاکنون هواوی بود. و اکنون به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکلات جدی در زمینه تولید مواجه است. اپل احتمالاً به عملکرد بالای خود در چین تا زمانی که رقبا از نظر کیفیت و محبوبیت برند به او برسند، ادامه خواهد داد.»

فروش بالای آیفون ۱۳ در کره جنوبی از عملکرد فوق‌العاده اپل در زمین رقیب حکایت دارد

نظر شما چیست؟ آیا قرار نیست اپل در کوتاه مدت از جایگاه پرفروش‌ترین برند گوشی های هوشمند بازار چین به پایین کشیده شود؟

نوشته جایگاه پرفروش‌ترین گوشی بازار چین برای ششمین هفته متوالی به آیفون اپل رسید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code