اوپو Find X5 Pro ممکن است اولین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده Dimensity 9000 باشد!

زمان زیادی نمی‌گذرد که برای شما گزارش دادیم که مدیاتک Dimensity 9000 SoC قرار است در نیمه اول سال 2022 عرضه شود و در دستگاه‌ های آینده ردمی و اوپو به نمایش گذاشته شود. اکنون اما، گزارش جدیدی منتشر شده است که چارچوب زمانی دقیق‌تری را برای استفاده از این پردازنده و همچنین اولین دستگاهی که انتظار می‌رود با تراشه Dimensity 9000 عرضه شود، ارائه می‌کند. بله آن دستگاه در نهایت قرار است یک نماینده از اوپو باشد؛ آن هم اوپو Find X5 Pro !

طبق گزارش منبع مدیاتک تراشه پرچمدار خود Dimensity 9000 را در ماه فوریه تا مارس عرضه خواهد کرد و انتظار می رود پرچمدار آینده اوپو اولین دستگاهی باشد که این پردازنده جدید را در خود جای می‌دهد.

افشای اطلاعات قبلی نشان داده است که اوپو در حال کار بر روی پرچمدار بعدی خود با نام Find X4 Pro است. با این حال، پرچمدار آینده ممکن است OPPO Find X5 Pro نامیده شود زیرا شماره 4 به عنوان یک شماره بد یُمن در چین در نظر گرفته می شود!

تاکنون مشخصات شایعه شده OPPO Find X5 Pro نشان می دهد که این گوشی با صفحه نمایش 6.7 اینچی آمولد LTPO 2.0 عرضه می شود که وضوح Quad HD+ 1440 x 3216 پیکسل و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می دهد.

راجع به تنظیمات دوربین پشتی این دستگاه گزارشات به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی Sony IMX766 با پشتیبانی از OIS اشاره دارند. این دوربین با یک لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی و یک دوربین سوم 13 مگاپیکسلی همراه شده است. برای سلفی نیز، سوراخ پانچ صفحه نمایش این دستگاه دارای یک دوربین 32 مگاپیکسلی سونی IMX709 است.

به گزارش Gizmochina این دستگاه دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 80 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی پشتیبانی می کند. اوپو فایند ایکس 5 پرو احتمالاً توسط آخرین نسخه اندروید 12 با ColorOS 12 اجرا می شود. برای امنیت نیز، اوپو اسکنر اثر انگشت گودیکس G7 را در درون صفحه نمایش قرار داده است.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که اوپو از اسنپدراگون 8 نسل 1 به همراه تراشه اختصاصی MariSilicon X انرژی دستگاه را مدیریت می‌کند. با این حال، اگر آخرین اطلاعات فاش شده را باور کنیم، این دستگاه ممکن است به کوالکام یک نه بزرگ به نفع چیپست مدیاتک Dimensity 9000 بگوید!

کمی که فکر میکنم بعید هم نیست! این کار دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. ولی در رسا ترین دلیل، صدای لرزیدن ستون های پردازشی پردازنده های کوالکام اخیراً حتی به گوش کاربران عادی نیز رسیده است و به شخصه حتی در ترنجی کاربرانی را سراغ دارم که پیش از مطرح شدن این تصمیم اوپو، چندین بار میل به جایگزینی نماینده مدیاتک بجای کوالکام را مطرح کرده‌اند(در بخش نظرات موافقت و یا مخالفت خود با این تصمیم را می‌توانید بیان کنید). در هر صورت گویا صدای این پیشنهادات و صدای مشکلات پی در پی پردازنده های کوالکام و در نهایت مشکلات تامین و معضل کاهش هزینه ها(به یاد بیاورید که سامسونگ و اپل به همین دلیل از هم اکنون قیمت تولیدات خود را 100 دلار افزایش داده‌اند)، به گوش اوپو رسیده است و این شرکت نهایتاً بر اساس آخرین شایعات بجای آمریکا از تایوان قدرت خواهد گرفت!

برای شما کاربران عزیز پیش تر گفتیم که تراشه مدیاتک Dimensity 9000 از ترکیب فرآیند 4 نانومتری TSMC + معماری Armv9 استفاده می کند و دارای یک هسته فوق العاده Cortex-X2 با عملکرد بالا است. این پردازنده همچنین شامل سه هسته Arm Cortex-A710 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته Arm Cortex-A510 کم مصرف است. علاوه بر این، Dimensity 9000 از حافظه LPDDR5X پشتیبانی می کند.

مشخصات و قیمت اوپو Find X5 پیش از رونمایی فاش شد

حتما در بخش نظرات دیدگاه خود را بگویید. با توجه به عملکرد اخیر کوالکام آیا موافق این حرکت اوپو هستید یا خیر؟ البته که این تصمیم باید به اقتصادی‌تر شدن اوپو Find X5 Pro بيانجامد. در غیر این صورت چطور؟

نوشته اوپو Find X5 Pro ممکن است اولین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده Dimensity 9000 باشد! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code