ثبت اختراع لپ تاپ دوبار تاشو توسط سامسونگ
1 min read

ثبت اختراع لپ تاپ دوبار تاشو توسط سامسونگ

هر سال که می‌گذرد، شاهد ثبت اختراعات عجیب و غریب زیادی هستیم. اگرچه بارها گفته شده است که ثبت اختراع‌های عجیب و غریب به معنی تولید چنین محصولی نیست، اما عکس این قضیه هم صادق است و شاید چنین محصولاتی را واقعا ببینیم. به تازگی سامسونگ اقدام به ثبت اختراع لپ تاپ دوبار تاشو کرده است که در نوع خود بسیار جالب و هیجان انگیز به نظر می‌رسند. با ترنجی همراه باشید.

ثبت اختراع لپ تاپ دوبار تاشو توسط سامسونگ؛ لپ‌تاپ خود را مانند کاغذ تا کنید

تا به اینجا گوشی‌های تاشو را دیده‌ایم، پس ما واقعا در آینده زندگی می‌کنیم. اما به نظر می‌رسد که قرار نیست این داستان فقط با گوشی‌های تاشو هوشمند متوقف شود. قبلا دیده‌ایم که سازندگان لپ تاپ با فناوری صفحه نمایش تاشو چه کارهایی می‌کنند. اخیرا ایسوس یک دستگاه به نام Zenbook 17 Fold جدید را ارائه کرده است که شکلی شبیه به یک لپ‌تاپ ۱۷ اینچی دارد، اما در واقع یک تبلت است و تمام سطح آن با یک صفحه نمایش پوشیده شده است که از وسط تا می‌شود.

Zenbook 17 Fold

واکنش جامعه فناوری به این لپ‌تاپ‌های تمام صفحه جدید متفاوت است. بیشتر آن‌ها می‌پرسند چرا باید چنین طراحی‌هایی صورت گیرد؟ از آنجایی که مردم ترجیح می‌دهند به جای آن از لپ تاپ‌هایی با صفحه کلید فیزیکی استفاده کنند، به نظر می‌رسد که نیمه پایینی صفحه نمایش که بدون استفاده است، قیمت محصول را افزایش می‌دهد.

ما می‌توانیم ببینیم که این نوع جدید لپ‌تاپ برای برخی افراد کاربردی است. به خصوص که می‌تواند به یک تبلت ۱۷ اینچی برای تماشای فیلم و سریال نیز تبدیل شود و در صورت نیاز برای کار در جاده، به یک لپ‌تاپ جمع‌ و جور نیز تبدیل می‌شود. به علاوه، این یک دستگاه مجهز به ویندوز ۱۱ پرو نیز می‌باشد.

سامسونگ Galaxy Book Fold لپ تاپ ۱۷ اینچی تاشو آینده این شرکت خواهد بود

به نظر می‌رسد سامسونگ نیز یک ایده برای لپ تاپ تاشو در سر پرورانده است، اما از زاویه‌ای متفاوت به آن نگاه می‌کند. سامسونگ به‌جای اینکه بگوید چگونه از لپ‌تاپ‌ها استفاده کنیم و چگونه دامنه صفحه‌ نمایش را تا صفحه‌ آن کلید گسترش دهیم، به سادگی این سوال را می‌پرسد: اگر آن لپ‌تاپ را دوبار تا کنیم چه می‌شود؟

پتنتی که اخیرا رونمایی شده است نشان می‌دهد که ایده سامسونگ چگونه خواهد بود. شما می‌توانید همانطور که با هر لپ‌ تاپ دیگری نیز قابل انجام است، دستگاه را یک بار روی صفحه‌ کلید آن تا کنید و سپس یک بار دیگر آن را روی خودش تا کنید، دقیقا مثل یک کاغذ که آن را دو بار تا بزنید.

پتنت لپ‌تاپ تاشو سامسونگ

ثبت اختراع لپ تاپ های دوبار تاشو

بخش صفحه‌ کلید لپ‌تاپ از وسط تقسیم می‌شود و اجازه می‌دهد یک لولای تاشو در آنجا قرار گیرد و صفحه نمایش از تخصص خاص و ظریف سامسونگ برای جمع شدن به سمت داخل استفاده می‌کند. در نتیجه، یک قطعه مربع شکل از خواهید داشت که بسیار قابل حمل‌تر از یک لپ تاپ معمولی است.

آیا این طراحی و چنین فرم دستگاهی مفید خواهد بود؟ در حال حاضر، پتنت‌ها تضمین نمی‌کنند که سامسونگ واقعا روی چنین دستگاهی کار کند. ممکن است این فقط یک ایده باشد که در یک جلسه هم اندیشی مطرح شده و سامسونگ تصور کرده است که چنین ایده‌ای به اندازه کافی خوب است.

به گفته phonearena، اینکه آیا این به واقعیت تبدیل خواهد شد یا خیر هنوز نامعلوم است. مفید بودن چنین طرحی بزرگترین سوالی است که مطرح می‌شود. در حالی که عرضه لپ‌تاپ‌هایی که دو بار تا می‌شوند، انکارناپذیر است و قطعا آنقدر جمع و جور است که در یک محیط بسیار کم قرار می‌گیرد، هزینه‌ی پشت سر این فناوری ممکن است قیمت لپ‌تاپ را فراتر از حد مطلوب افزایش دهد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا چنین طراحی‌هایی فارغ از هزینه بسیار زیادی که در پی دارند، مفید و کاربردی خواهد بود؟ آیا شما چنین محصولاتی را خریداری خواهید کرد؟

نوشته ثبت اختراع لپ تاپ دوبار تاشو توسط سامسونگ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code