خرید عینک مخصوص کار با گوشی و کامپیوتر ، بهترین انتخاب برای زندگی دیجیتال

از آنجایی که بیشتر افراد اعم از بزرگسالان و کودکان نسبت به قبل زمان بیشتری را صرف استفاده از نمایشگر ها می‌کنند، عینک‌های فیلتر کننده نور آبی که برای استفاده از صفحه نمایش ها طراحی شده‌اند، در حال تبدیل شدن به وسیله ای ضروری جهت محافظ از چشم ها هستند. به دلیل نیاز به مسدود کردن نور آبی هنگام استفاده از کامپیوتر ها، گوشی های هوشمند و تلویزیون ها، در این متن قصد داریم توصیه های را ارائه کنیم که باید هنگام خرید حضوری یا آنلاین عینک استفاده از گوشی و کامپیوتر بدانید.

با خرید یک عینک مخصوص کار با گوشی و کامپیوتر سلامت چشم خود را در این زندگی دیجیتال حفظ کرداید ، چرا که این عینک ها با فیلتر نور ابی ساطع شده از نمایشگر های دیجیتال سبب میشوند که آسیبی در استفاده بلند مدت از کامپیوتر و گوشی به چشم ما وارد نشود همچنین کاربران هنگام استفاده از این عینک ها دیگر به هیچ عنوان احساس سوزش و خستگی چشم نمیکنند .

انواع عینک های مخصوص کار با گوشی و کامپیوتر

عینک های گوشی و کامپیوتر داری دو نوع بلوکات و بلوکنترل میباشند که در ادامه تفاوت این دو پوشش را بیان میکنیم.

عینک کار با گوشی و کامپیوتر از نوع بلوکات از تکنولوژی ضعیف تری ساخته شده و نسبت به نوع بلوکنترل کیفیت پایین تری هم دارد و بطبع قیمت بالایی هم ندارند .

اما عینک های مخصوص کار با موبایل و کامپیوتر از نوع بلوکنترل از تکنولوژی بالاتری ساخته شده و بسیار هوشمندانه تر نسبت به نوع بلوکات عمل میکند و تنها طول موج های مضر نور آبی که موجب خستگی و سوزش چشم میشود را فیلتر میکند و ان مقدار نور آبی مورد نیاز بدن که برای تنظیم چرخه خواب و بیداری مورد نیاز است را از خود عبور میدهد .

با این تفاسیر پیشنهاد ما برای تهیه عینک ضد اشعه موبایل و کامپیوتر نوع بلوکنترل میباشد .

5 نکته مهم هنگام خرید عینک کامپیوتر و موبایل

عینک مخصوص گوشی و کامپیوتر، عینک فیلتر کننده نور آبی است که دارای عدسی شفاف است. آنها باید هنگام کار با کامپیوتر یا لپ تاپ، موبایل یا تبلت و تماشای تلویزیون در طول روز استفاده شوند. این عینک ها علاوه بر بهبود خواب، با هدف قرار دادن فیلتر نور آبی مضرر که باعث خستگی چشم دیجیتال، سردرد و دژنراسیون ماکولا می شود، عمل می کنند. به عبارت دیگر، آنها از سلامت چشم ها در مقابل آسیب های نور آبی در حالی که دیدی بهتر و با کیفیت تر فراهم می کنند، محافظت می کنند. بنابراین، تهیه عینک کامپیوتر اصل و مناسب برای کار با موبایل و کامپیوتر موردی است که باید به آن توجه شود. در ادامه لیستی از مواردی که هنگام خرید عینک برای کار با گوشی و کامپیوتر باید به آن توجه شود، آورده شده است.

  1. 1- عدسی چه رنگی را منعکس می کند؟
  2. 2- عینک مخصوص کامپیوتر چه فرکانس های نور آبی را فیلتر می کند؟
  3. 3- عدسی چند درصد از نور آبی را فیلتر می کند؟
  4. 4- کدام برند عینک کامپیوتر بهتر است؟
  5. 5- فریم ها چقدر شیک هستند؟

در ادامه نگاهی دقیق تر به هر یک از این موارد داشته باشیم.

  1. 1- عدسی چه رنگی را منعکس می کند؟

وقتی نوبت به خرید عینک برای گوشی و کامپیوتر می رسد، دانستن این موضوع که چه رنگ نوری فیلتر شده است، بسیار مهم است. نور آبی در طول روز از دستگاه‌های دیجیتال با نور پس‌زمینه LED مانند تلفن هوشمند، رایانه، تلویزیون و لامپ های فلورسنت ساطع می‌شود. این نور به چشم‌ ها آسیب می‌زند و باعث ایجاد فشار چشم دیجیتال یا دژنراسیون ماکولا می‌شود.

همانطور که ذکر شد، مشکلات بینایی ناشی از نور آبی است. اما بسیاری از شرکت هایی که عینک برای گوشی و کامپیوتر عرضه می کنند، نور بنفش را هدف قرار می دهند. نور بنفش در مقادیر قابل توجهی در این دستگاه ها یافت نمی شود، به این معنی که اگر عینک های گوشی شما نور بنفش را هدف فیلتر قرار دهند، محافظت مطلوبی برای شما ایجاد نمی کنند.

زمانی که به عینک طبی موبایل انتخابی خود قبل از خرید یا به عینک‌ موبایل فعلی‌تان هنگامی که آنها را روی منبع نور آبی مصنوعی قرار داده اید نگاه می کنید، چه رنگی از نور منعکس می‌شود؟ اگر رنگ منعکس شده نور سبز یا بنفش است، باید بدانید که یک جفت عینک مناسب گوشی خوب ندارید. در حالی که اگر عینک شما نور آبی را منعکس می کند، شروع خوبی دارید. به این معنی که می توانید مطمئن باشید که نور واقعی موجود در دستگاه های LED با نور پس زمینه دیجیتال را هدف قرار می دهید.

  1. 2- عینک مخصوص کامپیوتر چه فرکانس های نور آبی را فیلتر می کند؟

تمام منابع نور LED در طول روز در نور آبی بین 440 تا 460 نانومتر می‌تابند. بنابراین، منطقی است که وقتی به دنبال خرید یک جفت عینک برای استفاده از گوشی و کامپیوتر هستید، این ناحیه از طیف نور را هدف قرار دهید.

بسیاری از عینک های کامپیوتر ارزان، نور بنفش یا سبز را فیلتر می‌کنند، بنابراین وقتی با تیم‌های خدمات مشتریان تماس می‌گیرید یا به وب‌ سایت‌ ها برای خرید عینک‌ آنتی رفلکس گوشی نگاه می‌کنید، به فرکانس های از نور آبی که مورد هدف قرار گرفته‌اند، توجه کنید.

  1. 3- عدسی چند درصد از نور آبی را فیلتر می کند؟

دانستن میزان نور آبی فیلتر شده برای دریافت بهترین عینک کار با کامپیوتر و اطلاعات مهمی که هنگام خرید آن باید بدانید، بسیار مهم است. نکته جالبی که وجود دارد، فیلتر کردن فقط حدود 30 درصد از نور آبی که طول موجی بین 400 تا 495 نانومتر دارد، برای حفظ سلامت چشم ها کافی است. از طرفی، اگر نور آبی زیادی را در طول روز فیلتر کنیم، به هورمون‌های ملاتونین که برای تنظیم چرخه خواب و بیداری لازم است، آسیب می‌رسانیم و ساعت بدنمان را مختل می‌کنیم.

با این حال، یک استثنا وجود دارد. کسانی که مشکلات حساسیت به نور دارند از 50 درصد فیلتراسیون و رنگ درمانی بهره مند خواهند شد. لنزهای زرد روی این عینک ها برای افرادی که در طول روز از میگرن یا افسردگی رنج می برند و یا اضطراب دارند، عالی است. با هدف قرار دادن فیلتر کمی بیشتر نور آبی، در حالی که هنوز مقداری نور آبی برای بهینه‌سازی هورمون‌ها باقی می‌ماند، لنزهای رنگ درمانی را با فیلتر کردن نور آبی ترکیب می‌کنند تا عینک مناسب برای کار با گوشی را تقویت کنند.

  1. 4- کدام برند عینک کامپیوتر بهتر است؟

برند عینک مخصوص کار با گوشی و کامپیوتر اغلب نشانگر خوبی از کیفیت است. به عنوان مثال، اکثر برندهایی که عینک‌ کامپیوتر و موبایل ارزان را می‌فروشند، عینک ها را در کارخانه‌های چینی به‌طور انبوه تولید می‌کنند. این بدان معناست که دقیقاً همان چیزی را که برای آن هزینه می کنید، دریافت خواهید کرد، مواد ارزان قیمت، لنزهای غیر استاندارد و اغلب فریم های معیوب.

برند عینک های ارائه شده در bluebyby سه مورد از بهترین ها نظیر عینک بلوکنترل HOYA ژاپن، Maxxee هلند و HOTTA هنگ کنگ هستند. از این برند ها می توان به عنوان بهترین عدسی های موجود در بازار جهانی نام برد. عدسی های این برند ها در شرایط آزمایشگاهی نوری با فرآیند کنترل کیفیت تولید می شوند. همچنین، فریم ها از مرغوب ترین مواد ساخته شده اند و لنزهای استفاده شده از درجه اپتیکال درجه یک هستند که به معنی وضوح دید عالی هستند.

  1. 5- فریم ها چقدر شیک هستند؟

انواع مختلف فریم عینک ضد اشعه موبایل و کامپیوتر به فناوری فیلتر نور آبی مربوط نمی شود. اما وقتی به فکر خرید یکی از این عینک ها هستید، سبک فریم ها بسیار مهم است. شما قرار است تمام روز در دفتر خود از آنها استفاده کنید. شکل فریم عینک می تواند یک عامل تعیین کننده اصلی در انتخاب فریم عالی باشد. با انتخاب مدل فریم مناسب که در طرح های متفاوت بر اساس مد روز در بلو بای بای ارائه شده است، می توانید بر بهترین ویژگی های خود تأکید کنید و ظاهری زیباتر داشته باشید.

نوشته خرید عینک مخصوص کار با گوشی و کامپیوتر ، بهترین انتخاب برای زندگی دیجیتال اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code