دوربین دوار وان پلاس در جانشین OnePlus 10 Pro استفاده خواهد شد؟
1 min read

دوربین دوار وان پلاس در جانشین OnePlus 10 Pro استفاده خواهد شد؟

وان پلاس در حال کار بر روی گوشی هوشمندی است که دوربینی با چرخش مغناطیسی در پشت دارد. این فناوری به عنوان یک سیستم ضد لرزش پیشرفته و همچنین برای گرفتن عکس های چرخشی و گرفتن عکس از زوایای دشوار عمل می کند. سوال اما اینجاست دوربین دوار وان پلاس در جانشین OnePlus 10 Pro استفاده خواهد شد؟

دوربین دوار وان پلاس

وان پلاس دوست دارد خود را به عنوان یک سازنده گوشی هوشمند نوآور معرفی کند. به عنوان مثال OnePlus Concept One را در سال ۲۰۲۰ در نظر بگیرید. این دستگاه مجهز به یک دوربین نامرئی بود. چطور؟ این طور که با استفاده از شیشه ای که می تواند رنگ را تغییر دهد، شما نمی توانستید دوربین را در زمانی که استفاده نمی کنید ببینید. به نظر می رسد که سازنده چینی دستاوردهای تکنولوژیکی بیشتری برای سیستم دوربین در نظر گرفته است.

دوربین نامرئی وان پلاس در پروژه کانسپت وان را ببینید

گوشی مفهومی وان پلاس در پروژه One Concept با دوربین نامرئی ارایه می شود

این موضوع از حق اختراعی که وان پلاس برای یک “دوربین دارای چرخش مغناطیسی” درخواست کرده است، حدس زه می شود. این یک دوربین پاپ آپ نیست که این شرکت در گذشته و دستگاه هایی مثل OnePlus 7 Pro استفاده کرده است. این بار حق اختراع وان پلاس به یک دوربین چرخان 180 درجه مربوط می شود که در پشت تلفن قرار می گیرد. پرسش اینجاست که آیا این فناوری دوربین برای OnePlus 11 Pro اعمال خواهد شد؟

حق اختراع دوربین دوار وان پلاس

گوشی هوشمند مجهز به دوربین دوار OnePlus پتانسیل عکاسی و فیلم برداری را افزایش می دهد.

در پایان سال 2020 شرکت Shenzhen OnePlus Technology برای ثبت اختراعی در چین با عنوان «ماژول دوربین و تجهیزات الکترونیکی» درخواست داده است. این اسناد خرداد امسال تأیید شد و همچنین به دفتر جهانی مالکیت معنوی (WIPO) برای حفاظت جهانی از ثبت اختراع فناوری ارائه شد.

این حق اختراع وان پلاس یک گوشی هوشمند با یک دوربین بزرگ در پشت است. این یک دوربین دوار است که به کاربر اجازه می دهد با زاویه دید منحصر به فرد، عکس و فیلم ضبط کند.

برای تجسم بهتر این حق اختراع، می توانید رندرهای زیر را ببینید:

وان پلاس ۱۱ پرو

وان پلاس ۱۱ پرو

حالت ضبط چرخشی و سیستم ضد لرزش

دوربین در این حق اختراع فقط کمی از محفظه بیرون زده است. دوربین حول محور خود می چرخد، اما جالب است بدانید که در حین چرخش از محفظه بیرون نمی زند. برای این کار چندین آهنربا استفاده می شود که تضمین می کند سیستم دوربین می تواند 180 درجه بچرخد. این پتانسیل های مختلفی برای کاربر ایجاد می کند.

چرخش 180 دوربین به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی ترکیب بندی را برای عکاسی از زوایای دشوار تغییر دهد آن هم بدون اینکه عکاس مجبور باشد در احمقانه ترین موقعیت ها مانور دهد (!) به نظر می رسد این ایده از دوربین های بدون آینه با صفحه نمایش قابل چرخش، گرفته شده باشد.

دوربین چرخان گزینه های بیشتری را در زمینه فیلم برداری و عکاسی پانوراما نیز فعال می کند. وان پلاس حالت ضبط چرخشی ویژه ای را با این فناوری ارائه می کند، جزئیات در مورد این ویژگی متاسفانه ناشناخته باقی مانده است.

به غیر از حالت عکاسی و فیلم برداری چرخشی، این گوشی هوشمند منحصر به فرد OnePlus دارای حالت عکاسی معمولی نیز می باشد. در حالت استاندارد، ماژول دوربین قادر خواهد بود در جهت محورهای مختلف تکان بخورد و به عنوان یک سیستم ضد لرزش برای جلوگیری از لرزش ناخواسته دوربین عمل کند.

به نظر می رسد که این سیستم تثبیت کننده تصویر مشابه با OIS سنسور شیفت اپل باشد که با آیفون 12 پرو مکس عرضه شد و در آیفون 13 پرو و ​​13 پرو مکس جدیدتر نیز یافت می شود.

سیستم لرزشگیر همچنین سرعت شاتر آهسته را برای بهبود قابلیت های عکاسی در شب و شب امکان پذیر می کند. سرعت شاتر آهسته می‌تواند هنگام ثبت رگه‌هایی از نور یا به صاف شدن سطح آب نیز کمک کند.

پیاده سازی دوربین دوار OnePlus در گوشی های هوشمند

دوربین دوار OnePlus

دوربین دوار OnePlus

در سال‌های اخیر، عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند تغییر زیادی کرده است. امروزه دوربین های متعددی به صورت استاندارد با انواع لنزهای مختلف تعبیه شده اند تا بتوان در شرایط مختلف عکاسی کرده یا فیلم ضبط کرد.

از زمان عرضه وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو، این شرکت با سازنده مشهور سوئدی دوربین هاسلبلاد همکاری کرده است تا کیفیت تصویر را به سطح بالاتری برساند. این همچنین اولین گوشی هوشمند OnePlus با عملکرد tilt-shift بود، جایی که لنز می تواند برای تغییر ناحیه فوکوس کج و جابجا شود و چشم انداز عمق زیبایی ایجاد کند.

گوشی OnePlus 10 Pro که اخیراً معرفی شده است، دارای یک دوربین نسل دوم Hasselblad، با کالیبراسیون رنگ بهبود یافته، حالت Pro بهبود یافته و یک دوربین فوق عریض ۱۵۰ درجه ای است.

همچنین شایان ذکر است که OnePlus 10 Pro یک دوربین کمتر از مدل قبلی خود دارد. این گوشی به جای یک دوربین چهارگانه، این بار یک دوربین سه گانه ارائه می کند. یعنی دوربین تک رنگ 2 مگاپیکسلی حذف شده است.

واضح است که OnePlus همچنان بر روی بهبود کیفیت تصویر و ایجاد گزینه های جدید دوربین با گوشی هوشمند خود تمرکز می کند. در این راستا، ما در حال حاضر مشتاقانه منتظر سری OnePlus 11 هستیم که سال آینده احتمالا ارایه شود.

وان پلاس ۱۱ پرو

وان پلاس ۱۱ پرو

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این حق اختراع جدید وان پلاس اصلا در گوشی تجاری از این شرکت در آینده استفاده شود؟ آیا وان پلاس ۱۱ پرو می تواند اولین دستگاه مجهز به آن باشد؟

نوشته دوربین دوار وان پلاس در جانشین OnePlus 10 Pro استفاده خواهد شد؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code