ویژگی حذف نویز اپل برای آیفون ۱۳ مجددا عرضه نخواهد شد

قابلیت حذف نویز از جمله ویژگی‌هایی است که در حین تماس یا در حین گوش دادن به موسیقی به شما کمک می‌کند تا صدایی با وضوح بالا و کیفیت مناسب دریافت کنید. از جمله ویژگی‌هایی که در آیفون ۱۳ دیده بودیم، حذف نویز حین تماس بود که بخاطر مشکلاتی از دسترس خارج شده بود. حال به تازگی مشخص شده است که ویژگی حذف نویز اپل برای آیفون ۱۳ مجددا عرضه نخواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

ویژگی حذف نویز اپل؛ عدم پشتیبانی مجدد این قابلیت در آیفون ۱۳

در پایان سال گذشته، بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۳ متوجه عدم وجود ویژگی کاهش نویز در گوشی‌های خود شدند. این ویژگی به قطع صدای پس‌زمینه در هنگام تماس تلفنی کمک می‌کند. در آن زمان تصور می‌شد که این مشکل به دلیل باگ‌های نرم‌افزاری iOS 15 است و اپل به زودی آن را برطرف می‌کند، اما به نظر می‌رسد که داستان اصلا اینطور نخواهد بود.

نبود ویژگی نویز کنسلینگ در iPhone 13 اپل به دلیل یک باگ نرم افزاری

این موضوع را می‌توان از پاسخ یکی از کارکنان پشتیبانی شرکت اپل فهمید. یکی از کاربران آیفون ۱۳ چند ماه پیش به دلیل عدم پشتیبانی دستگاه از ویژگی حذف نویز با تیم پشتیبانی فنی اپل تماس گرفت. در ابتدا به او گفته شد که برای رفع مشکل باید منتظر انتشار آپدیت‌های نرم افزاری باشد. با این حال، بعدا یکی از کارکنان بخش پشتیبانی فنی به وی گفته است که ویژگی کاهش نویز تماس تلفنی دیگر در مدل‌های آیفون ۱۳ در دسترس نیست. بنابراین شما این گزینه را در تنظیمات مشاهده نخواهید کرد و به سوالاتی در مورد احتمال عرضه مجدد این ویژگی در آینده نیز پاسخی داده نشده است.

اپل هیچ برنامه‌ای برای بازگرداندن این قابلیت مهم و کاربردی ندارد

به یاد بیاورید که در دسامبر سال گذشته، بسیاری از کاربران آیفون ۱۳ متوجه شدند که گزینه‌ای برای فعال یا غیرفعال کردن کاهش نویز در هنگام تماس در تنظیمات دستگاه وجود ندارد. پس از تماس‌های متعدد با پشتیبانی اپل، این امکان وجود داشت که شاید این شرکت در حال کار بر روی رفع این مشکل است. اما گفته نشد که چه زمانی این آپدیت در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت. اکنون مشخص شده است که ویژگی کاهش نویز در آیفون ۱۳ دیگر مجدداد عرضه نخواهد شد.

به گفته وب سایت خبری gizchina، اپل هیچ اطلاعیه رسمی در مورد در دسترس بودن قابلیت حذف نویز در آینده ارائه نکرده است. ممکن است یکی از اعضا بخش پشتیبانی به دلیل نا آگاهی یا به اشتباه این موضوع را گزارش کرده باشد. اگر اپل واقعا تصمیم گرفته است که از پشتیبانی از این ویژگی خودداری کند، دلایل چنین اقدامی نامشخص است. به ویژه با توجه به اینکه ویژگی کاهش نویز در گوشی‌های هوشمند نسل‌های قبلی این شرکت نیز کاملا در دسترس بوده است.

ویژگی حذف نویز اپل برای آیفون ۱۳

یک کاربر به بحثی در انجمن اپل که در ماه اکتبر انجام شده بود، اشاره کرده و گفته است که:

من نمی‌توانم کلید خاموش کردن ویژگی لغو نویز را در آیفون ۱۳ پرو مکس خود پیدا کنم. آیا این قابلیت جابجا شده یا اینکه به کل حذف شده است؟ وقتی در حال استفاده از FaceTime هستم و از طریق بلندگو صحبت می‌کنم صدایم قطع می‌شود.

نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟ آیا شما نیز گزینه فعال سازی ویژگی حذف نویز صدا را از دست داده‌اید؟ آیا عدم وجود چنین ویژگی خاصی تاثیری بر کیفیت مکالمه‌های شما داشته است؟

نوشته ویژگی حذف نویز اپل برای آیفون ۱۳ مجددا عرضه نخواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code