تراشه Exynos 2200 سامسونگ با پردازنده گرافیکی Xclipse 920 (بر پایه AMD RDNA 2) معرفی شد
1 min read

تراشه Exynos 2200 سامسونگ با پردازنده گرافیکی Xclipse 920 (بر پایه AMD RDNA 2) معرفی شد

سامسونگ در سال‌های اخیر، به جنگ رقبای زیادی در بازار تراشه‌های موبایل از جمله کوالکام، اپل و مدیاتک رفته است. این کمپانی کره‌ای، امروز تراشه Exynos 2200 خود را با تأخیر معرفی کرده است. این اولین تراشه ۴ نانومتری سامسونگ است و از پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ و AMD برخوردار است!

ویژگی‌های تراشه Exynos 2200 سامسونگ

سامسونگ از Exynos 2100 طی سال گذشته پرده برداشت.

تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ رسما معرفی شد: تراشه ۵ نانومتری با پشتیبانی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی

به گزارش Gizmochina، سامسونگ امروز جدیدترین تراشه گوشی‌های خود، یعنی Exynos 2200 را رسماً معرفی کرده است. این تراشه، در پرچمداران آینده سری Galaxy S22 به کار گرفته خواهد شد. سامسونگ قرار بود Exynos 2200 را حدود یک هفته پیش معرفی کند که این رویداد، در نهایت تا امروز به تأخیر افتاده بود.

با توجه به معرفی این تراشه پرچمدار جدید، می‌توان مطمئن بود که سامسونگ نسخه‌های Exynos پرچمداران خود را نیز روانه بازار خواهد کرد و به همین ترتیب، شایعات حذف نسخه‌های Exynos، کمرنگ می‌شوند.

اما دقیقاً Exynos 2200 از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟ سامسونگ برای اولین بار، از لیتوگرافی ۴ نانومتری خود برای ساخت یک تراشه Exynos استفاده کرده است. پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای این گوشی، از معماری ARMv9 برخوردار است.

به همین ترتیب، این پردازنده میزبان سه نوع کلاستر است. کلاستر اول و اصلی، مجهز به هسته Cortex-X2، کلاستر دوم دارای ٣ هسته از نوع Cortex-A710 و کلاستر سوم که مصرف کمی دارد، دارای Cortex-A510 است. متأسفانه سامسونگ اعلام نکرده است که فرکانس کاری این هسته‌ها چقدر است.

پردازنده گرافیکی این تراشه، Samsung Xclipse 920 نام دارد. این پردازنده گرافیکی که بر پایه معماری ARM RDNA 2 توسعه یافته است، توانایی ارائه ویژگی‌های جذابی مانند ردیابی پرتو با شتاب سخت افزاری و سایه زنی با نرخ متغیر را داراست. در واقع، Ray Tracing، نحوه رفتار واقعی نور در دنیای واقعی را شبیه سازی می‌کند؛ از طرف دیگر، سایه زنی با نرخ متغیر می‌تواند سایه زنی در مناطق مختلف یک بازی را طوری تنظیم کند تا به GPU خیلی فشار نیاید و عملکرد آن بهینه باشد. از سوی دیگر، فناوری‌های دیگری مانند استاندارد IP چندگانه پیشرفته نیز به افزایش راندمان و عملکرد نهایی این تراشه کمک می‌کنند.

تراشه Exynos 2200 به لطف واحد پردازش هوش مصنوعی جدید، از قدرت بالایی در این بخس برخوردار است. این تراشه می‌تواند از واحد پردازش هوش مصنوعی و پردازشگر تصویر خود، تصاویر واقعی‌تری را به ثبت برساند. این تراشه، از تک دوربین اصلی ٢٠٠ مگاپیکسلی با حالت‌های فیلم برداری 8K و 4K HDR پشتیبانی می‌کند.

وارد بخش ارتباطات Exynos 2200 می‌شویم؛ جایی که این تراشه از مودم 3GPP با پشتیبانی از اینترنت 5G ارائه می‌گردد. این مودم، از باند‌های طیف Sub-6GHz و mmWave پشتیبانی می‌کند. همچنین رادیوی دوگانه جدید E-UTRAN در این تراشه حضور دارد که به لطف آن و با استفاده از سیگنال‌های 4G LTE و 5G NR، می‌توان سرعت ١٠ گیگابیتی را تجربه کرد.

در بخش امنیت، Exynos 2200 با iSE برای ذخیره کلیدهای رمزنگاری اختصاصی مطمئن و RoT معرفی شده است. سامسونگ اضافه کرده است که Exynos 2200 از یک رمزگذاری درون خطی HW در حافظه داخلی و حافظه رم بهره می‌برد.

سامسونگ اظهار دارد که Exynos 2200 در حال تولید انبوه است. در حالی که هنوز به صراحت تأیید نشده است، اما این تراشه جزوی از پرچمداران آینده سامسونگ، یعنی خانواده Galaxy S22 خواهد بود. ما حدس می‌زنیم که این گوشی با یک نسخه Snapdragon 8 Gen 1 نیز در تاریخ ١٩ بهمن ١۴٠٠ معرفی شود.

نظر شما در مورد تراشه Exynos 2200 سامسونگ چیست؟

نوشته تراشه Exynos 2200 سامسونگ با پردازنده گرافیکی Xclipse 920 (بر پایه AMD RDNA 2) معرفی شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code