اپل و نتفلیکس از مناقصه خرید فیلم زندگینامه ویل اسمیت انصراف دادند

همانطور که احتمالا می‌دانید، ویل اسمیت اخیرا در مراسم اسکار به دنبال تمسخر همسرش توسط مجری، با یک سیلی آبدار از وی پذیرای کرده بود. این موضوع به شدت در شبکات اجتماعی مورد توجه قرار گرفت و پس از آن نیز اپل و نتفلیکس از مناقصه خرید فیلم زندگینامه ویل اسمیت انصراف دادند. با ترنجی همراه باشید.

انصراف اپل و نتفلیکس از مناقصه خرید فیلم زندگینامه ویل اسمیت بخاطر یک سیلی مشکل ساز…!

اخیرا یکی از محبوب‌ترین و دوست‌ داشتنی‌ترین ستاره‌های هالیوود یعنی ویل اسمیت، در جریان مراسم اسکار از صندلی خود بلند شد و به صورت کریس راک (مجری برنامه) سیلی زد و با این کار نظرات منفی و مثبت زیادی درباره وی منتشر شد. اکنون همه داستان را می‌دانند و از آنجایی که فیلم و تلویزیون بخشی از ضربان ما نیستند، نگاه عمیق و تجزیه و تحلیل کل ماجرا منطقی نیست. با این حال، اپل مورد توجه همگان است و حالا بخشی از این بر تصیم اپل تأثیر می‌گذارد.

Apple TV+ و شش شرکت دیگر از جمله نتفلیکس برای خرید حق نسخه سینمایی زندگینامه ویل اسمیت پیشنهادهای مختلفی داده‌اند که این فیلم پرفروش‌ترین فیلم در سال ۲۰۲۱ است. یک منبع به سان گفته است که Apple TV+ و Netflix از مناقصه برای این پروژه کناره‌گیری کرده‌اند و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از این بودجه جهت توسعه ایده‌های اصلی بازیگران سیاهپوست جدید هستند. آن‌ها‌ فکر می‌کنند کار با ویل اسمیت به یک تجارت پرخطر تبدیل شده است و حالا اپل در حال برنامه ریزی برای توسعه ایده‌ها با ستاره‌های محبوب دیگری مانند مایک اپس و مایکل بی. جردن است.

ویل اسمیت قرار بود در یک فیلم به نام Emancipation (رهایی) که از شبکه Apple TV+ پخش میشد، بازی کند

به این فکر کنید که این موضوع چقدر عجیب به نظر می‌رسد که ویل اسمیت قرار بود در یک فیلم اصلی و جدید برای Apple TV+ به نام “Emancipation” بازی کند. تولید این فیلم به دلیل شیوع کرونا در صحنه فیلمبرداری متوقف شده بود و وضعیت فیلم در حال حاضر نامشخص بود.

پس از زدن این سیلی، نمایش جوایز ادامه یافت و اسمیت برای بازی در فیلم King Richard (شاه ریچارد که فیلمی درباره ریچارد ویلیامز است) که وی نقش پدر ستاره‌های تنیس، ونوس و سرنا ویلیامز را بازی می‌کرد، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد. او در برنده شدن این جایزه، دنزل واشنگتن را که برای بازی در نقش مکبث در فیلم “The Tragedy of Macbeth” (تراژدی مکبث) Apple TV + نامزد شده بود، شکست داد.

داستان این سیلی که در سراسر جهان شنیده می‌شود، به اعتبار ویل اسمیت آسیب زده است زیرا شرکت‌هایی مانند اپل او را خیلی زود ترک کردند. اپل به خاطر سیاست‌های اپ استور، بدون نیاز به همکاری با ویل اسمیت، به اندازه کافی سوابق منفی دارد. در نهایت، مردم آمریکا فراموش خواهند کرد و نام اسمیت بار دیگر در لیست “A” قرار خواهد گرفت.

اما در حال حاضر، نمی‌توان اپل را به خاطر مشکلات استریم فیلم Biopic ویل اسمیت سرزنش کنید. وقتی صحبت از استریم شد، اپل در شب اسکار به بخشی از تاریخچه تصاویر متحرک تبدیل شد زیرا Apple TV+ اولین سرویس استریم شد که اسکار بهترین فیلم را به خانه برد زیرا CODA در آن بخش پیروز شد.

کوپرتینونی‌ها با کسب عنوان بهترین فیلم برای CODA، تاریخ سازی کردند

برنده شدن در “بهترین فیلم” به افزایش ۲۵ درصدی اشتراک Apple TV+ پس از نمایش جوایز تلویزیونی این شرکت کمک کرد. در همان زمان، تعداد مشترکین +Apple TV که CODA را مشاهده کردند، حدود ۳۰۰ درصد در هفته افزایش یافت. این فیلم همچنین اولین فیلمی بود که اکثر بازیگران آن ناشنوا بودند که جایزه بهترین فیلم را در این رویداد کسب کرد. اپل هرگز آمار اشتراک Apple TV+ را منتشر نکرده است، اما بر اساس یک تخمین، حدود ۴۰ میلیون حساب کاربری با ۲۰ میلیون مشتری پرداخت کننده دارد.

اپل با پرداخت ۲۵ میلیون دلار رکورد جشنواره فیلم ساندنس، حقوق این فیلم را تضمین کرد. در حالی که به نظر می‌رسد اپل سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای برای خرید حقوق فیلم انجام داده است، اما مشخص نیست که آیا بسیاری از مشترکین جدید از مزایای آزمایشی رایگان هفت روزه سرویسی که اپل ارائه می‌دهد استفاده می‌کنند تا بتوانند CODA را مشاهده کنند و ببینند درباره چه چیزی چیست.

اپل همچنین اشتراک سه ماهه‌ Apple TV+ را به مشتریانی که آیفون یا سایر محصولات اپل خریداری می‌کنند، هدیه می دهد. اپل باید ببیند که آیا این مشترکین قبل از اینکه بتواند در مورد سرمایه گذاری خود در CODA اظهار نظر نهایی کند یا خیر، در این سرویس باقی خواهند ماند یا خیر. با جهش عظیم در اشتراک‌های اپل به لطف برنده شدن CODA برای جایزه بهترین فیلم، به نظر می‌رسد که سیلی معروف ویل اسمیت در جریان جوایز اسکار، هنوز به طور کامل توجه همگان را از برندگان واقعی به خود جلب نکرده است.

اپل تی‌وی پلاس پس از برنده شدن در اسکار نیز شاهد جهش شدید کاربران خود بوده است

مناقصه خرید فیلم زندگینامه ویل اسمیت

Apple TV+ هفته گذشته با تبدیل شدن به اولین سرویس استریم برنده جایزه اسکار در رده مهم بهترین فیلم تاریخ ساز شد و این جایزه تعداد مشترکین آن را به میزان قابل توجهی تا ۲۵ درصد افزایش داد. این جایزه به CODA که چالش‌های یک خانواده ناشنوا با یک کودک شنوا را دنبال می‌کند، تعلق گرفت و این عنوان سه برابر بیشتر از هفته قبل از برنده شدن اسکار تماشا شده است.

این محصول مشترک در واقع بازسازی فیلم فرانسوی-بلژیکی La Famille Bélier سال ۲۰۱۴ است که در ایالات متحده فیلمبرداری شد و یک تهیه کننده با فیلم اصلی به اشتراک گذاشت. اپل بلافاصله پس از اکران جهانی در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱ در جشنواره فیلم ساندنس، حق پخش خود را با رکورد ۲۵ میلیون دلاری برای این رویداد خریداری کرد.

اپل از زمان آغاز به کار سرویس استریم TV+ خود مبالغ گزافی را برای پخش یا توسعه فیلم و سریال‌های تلویزیونی پرداخت کرده است و چشم‌انداز و سرمایه‌گذاری تیم Apple TV+ سرانجام با این فیلم برنده، به شکلی غافلگیرکننده منجر به جایزه گرفت اسکار شد. CODA دو جایزه اسکار ۲۰۲۲ دیگر را نیز برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (تروی کوتسور) و بهترین فیلمنامه اقتباسی دریافت کرد. به گفته PhoneArena، با توجه به اینکه جشنواره‌های بزرگ فیلم مدتی است که نسخه اصلی خود را رد کرده‌اند، به‌ویژه اگر ماه‌ها قبل از پخش در استریمر اکرانی در سینما نداشته باشند، این یک نقطه عطف برای سرویس‌های پخش است.

نوشته اپل و نتفلیکس از مناقصه خرید فیلم زندگینامه ویل اسمیت انصراف دادند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code