ادامه صدرنشینی «دکتر استرنج ۲» در گیشه
1 min read

ادامه صدرنشینی «دکتر استرنج ۲» در گیشه

فیلم مارولی «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» برای دومین هفته متوالی صدرنشین گیشه آمریکای شمالی شد.

به نقل از ورایتی، فیلم مارولی «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» بار دیگر لقب فیلم شماره یک باکس آفیس داخلی آمریکا را از آن خود کرد.

جدیدترین قسمت از دنیای سینمایی مارولِ کمپانی دیزنی در دومین آخر هفته اکران خود از ۴۵۳۴ سالن سینمایی که در آمریکای شمالی در اختیار داشت، ۶۱ میلیون دلار فروش کرد.

فروش بلیت‌های این فیلم نسبت به آخر هفته قبل ۶۷ درصد کاهش یافت و در مقایسه با فیلم‌های اخیر مارول مانند «جاودانگان» (که در دومین آخر هفته اکرانش ۶۱ درصد کاهش فروش داشت) و «شانگ چی» (که ۵۲ درصد کاهش فروش داشت) کاهش شدیدتری تجربه کرد. با این حال، این میزان کاهش قابل توجه، تعجب آور نیست زیرا «دکتر استرنج ۲» با فروش ۱۸۷ میلیون دلاری اش در نخستین هفته اکران، لقب یازدهمین فیلم موفق در افتتاحیه را در تاریخ سینما از آن خود کرده بود.

این فیلم ماجراجویی ابرقهرمانی با بازی بندیکت کامبربچ در نقش جادوگر برتر، پس از ۱۰ روز حضور روی پرده سینما ۲۹۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرده است.

در گیشه بین المللی نیز، این دنباله «دکتر استرنج» ۸۳.۵ میلیون دلار از ۴۹ بازار بین الملل فروش کرد و مجموع فروشش در سطح بین الملل را به عدد ۶۸۸٫۱ میلیون دلار رساند.

رتبه های دوم، سوم، چهارم و پنجم گیشه این هفته نیز به ترتیب به فیلم های «رفقای بد» با ۶٫۸۹۹ میلیون دلار، «سونیک خارپشت ۲» با ۴٫۵۵ میلیون دلار، «آتش افروز» با ۳٫۸۲ میلیون دلار و «همه چیز همه جا ناگهان» با ۳٫۳۰ میلیون دلار تعلق گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code