وودی آلن آخرین امضا را می زد

در مصاحبه لایو اینستاگرامی که عصر دیروز آلک بالدوین با وودی آلن انجام داد، کارگردان سالخورده سینما اعلام کرد دیگر اشتیاق چندانی به ساخت فیلم ندارد.

به نقل از ورایتی، وودی آلن در یک مصاحبه زنده و نادر با آلک بالدوین در اینستاگرام شرکت کرد.

بالدوین که ۲.۴ میلیون فالوئر دارد، پیشتر برای وودی آلن در فیلم «آلیس» در سال ۱۹۹۰، «تقدیم به رم با عشق» در سال ۲۰۱۲ و «یاسمین آبی» در سال ۲۰۱۳ نقش آفرینی کرده بود.

در این گفتگو بالدوین از فیلم‌های آلن به عنوان «یک حمام آب گرم که حال وی را خوب می‌کند» یاد کرد و در برابر وودی آلن اعلام کرد در نظر دارد پس از فیلم بعدی‌اش که در پاریس فیلمبرداری می‌شود به کارگردانی برای همیشه خاتمه دهد.

آلن گفت: احتمالاً حداقل یک فیلم دیگر خواهم ساخت.

وی افزود که بخش مهمی از هیجان سینما از بین رفته و یادآور شد: وقتی یک فیلم می‌ساختم، آن فیلم به سالن‌های سینماهای سراسر کشور می‌رفت. امروز، فیلم می‌سازی و چند هفته‌ای فیلم در سینما اکران می‌شود. شاید ۴ هفته، شاید ۶ هفته و بعد یک راست به سرویس‌های استریم یا سرویس‌های پولی می‌رود … این دیگر همان چیز قبلی نیست … برای من لذتی ندارد.

این کارگردان یادآور شد: من از ساخت یک فیلم و نمایش آن در سینما دیگر لذتی نمی‌برم. احساس خوبی بود که بدانم ۵۰۰ نفر یک بار آن را می‌بینند. نمی‌دانم چه احساسی برای ساختن فیلم دارم. می خواهم یکی دیگر بسازم و ببینم چه حسی دارد.

بالدوین کتاب جدید وودی آلن را چند بار در طی مصاحبه نشان داد. کتاب خاطرات او با عنوان «مقبول هیچ» و کتاب جدیدش که مجموعه مقالاتی با عنوان «جاذبه صفر» است، در این برنامه معرفی شدند.

آلن که به مدت ۵ دهه از دهه ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۰ به طور متوسط سالی یک فیلم ساخته، نوشته و کارگردانی کرده است، سازنده بیش از ۵۰ فیلم بلند است.

ددلاین نیز نوشت: آلن از برنامه‌های روتین روزانه‌اش گفت و اینکه نباید در زمستان در سرما بماند یا در تابستان در گرما بماند یا ساعت ۵ صبح بیدار شود.

وی گفت: در خانه هستم و کاری برای انجام دادن وجود ندارد اما می‌توانم ورزش کنم، کلارینت بنوازم و بنویسم. در این مدت خیلی نوشتم. چند نمایشنامه … با خودم فکر کردم؛ اگر فیلم نمی‌ساختم چه می‌شد؟ خب این هم راه خوبی برای زندگی است. اما بعد فکر کردم شاید یک یا دو فیلم دیگر بسازم.

آلن گفت فیلمنامه‌ای که دیگران بخواهند بسازند نمی‌نویسد، هر چند این کار را پیش از این چند بار انجام داده است اما به جای آن او ترجیح می‌دهد به نوشتن رمان بپردازد.

وی عنوان کرد: ۲ نمایشنامه در طول پاندمی نوشته ولی توضیح بیشتری درباره اینکه آیا قصد دارد آنها را تولید کند یا در برادوی روی صحنه ببرد، نداد.

در این مصاحبه نیم ساعته صحبتی درباره تیراندازی بالدوین سر صحنه فیلمبرداری یا اتهامات آزار جنسی دختر خوانده آلن علیه وی به میان نیامد.

این برنامه لایو ۳ بار به دلایل فنی قطع شد.

بالدوین ۲ روز پیش اعلام کرد که چنین مصاحبه‌ای را همزمان با انتشار کتاب مجموعه مقالات جدید آلن تدارک دیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code